
পাঠ – ৩: পণ্ডিত আনন্দৰাম বৰুৱা
পৃষ্ঠা ২০: ক – পাঠভিত্তিক ক্রিয়া
২। উত্তৰ দিয়া।
(ক) আনন্দৰাম বৰুৱাৰ জন্ম ক’ত হৈছিল?
উত্তৰ: আনন্দৰাম বৰুৱাৰ জন্ম উত্তৰ গুৱাহাটীস্থিত ৰজা দুৱাৰত হৈছিল।
(খ) তেওঁৰ পিতৃ-মাতৃৰ নাম কি?
উত্তৰ: তেওঁৰ পিতৃৰ নাম গৰ্গৰাম বৰুৱা আৰু মাতৃৰ নাম দুৰ্লভেশ্বৰী বৰুৱা।
(গ) আনন্দৰাম বৰুৱাই কলকাতাৰ কোন কলেজত নামভর্তি কৰিছিল?
উত্তৰ: আনন্দৰাম বৰুৱাই কলকাতাৰ প্ৰেছিডেন্সী কলেজত নামভর্তি কৰিছিল।
(ঘ) ‘আনন্দৰাম বৰুৱা ভাষা-কলা-সংস্কৃতি-সংস্থা’ কিয় প্ৰতিষ্ঠা কৰিছিল?
উত্তৰ: আনন্দৰাম বৰুৱাৰ স্মৃতি ৰক্ষা আৰু অসমৰ ভাষা, কলা-সাহিত্য, সংস্কৃতি আৰু গৱেষণাৰ উৎকৰ্ষ সাধনৰ বাবে এই সংস্থাখন প্ৰতিষ্ঠা কৰা হৈছিল।
৩। ABILAC-ৰ সম্পূৰ্ণ নামটো ইংৰাজী আৰু অসমীয়াত লিখা।
ইংৰাজী: Anundoram Borooah Institute of Language, Art and Culture, Assam
অসমীয়া: আনন্দৰাম বৰুৱা ভাষা-কলা-সংস্কৃতি-সংস্থা, অসম
পৃষ্ঠা ২১: ক্রিয়া-কলাপ (অৱশিষ্ট)
৪। তলত দিয়া পুথিসমূহৰ পৰা আনন্দৰাম বৰুৱাই ৰচনা কৰা পুথিসমূহ বাছি উলিয়াই লিখা।
উত্তৰ: আনন্দৰাম বৰুৱাই ৰচনা কৰা পুথিসমূহ —
- প্ৰাচীন ভাৰতৰ ভূগোল
- ভৱভূতিৰ মহাবীৰ চৰিত
- ইংৰাজী-সংস্কৃত অভিধান
- উচ্চ সংস্কৃত ব্যাকৰণ
- সৰস্বতী কণ্ঠাভৰণ
- সংস্কৃত শিক্ষার্থী সহচৰ
- সংস্কৃত ভাষাৰ বৃহৎ ব্যাকৰণ
৫। আনন্দৰাম বৰুৱাই আই. চি. এছ. পৰীক্ষাত উত্তীর্ণ হোৱাৰ পাছত বিলাতত হোৱা বয়সৰ বিতৰ্কত মি. গ্ৰেণ্ট ডাফে দিয়া মন্তব্যটো নিজৰ ভাষাত লিখা।
উত্তৰ: মি. গ্ৰেণ্ট ডাফে কৈছিল যে আই. চি. এছ. পৰীক্ষাৰ মূল উদ্দেশ্যটো বিবেচনা কৰিব লাগে। যিজন বিদ্যাৰ্থীয়ে দূৰ ব্ৰহ্মপুত্ৰ উপত্যকাৰ পৰা আহি শতাধিক প্ৰতিযোগীৰ মাজত অসাধাৰণ সাফল্য অর্জন কৰিছে, তেওঁৰ আগবঢ়া পথত বয়সৰ কাৰণে কোনো বাধা দিব নালাগে।
৬। আনন্দৰাম বৰুৱাৰ কৰ্মজীৱনৰ বিষয়ে কেইশাৰীমান বাক্য লিখা।
উত্তৰ: আনন্দৰাম বৰুৱাই লণ্ডনত বেৰিষ্টাৰী সমাপ্ত কৰি স্বদেশলৈ উভতি আহিছিল। তেওঁ প্ৰথমে শিৱসাগৰ জিলাত সহকাৰী মেজিষ্ট্ৰেট হিচাপে কাৰ্যভাৰ গ্ৰহণ কৰিছিল। তাৰপাছত মৈমনসিংহ জিলাত সহকাৰী মেজিষ্ট্ৰেট আৰু কালেক্টৰ, আৰু ১৮৮৪ চনত নোৱাখালি জিলাৰ মেজিষ্ট্ৰেট হিচাপে নিযুক্ত হৈছিল।
৭। ‘ক’ অংশত থকা শব্দৰ লগত ‘খ’ অংশত থকা অৰ্থবোৰ আঁচ টানি মিলোৱা।
| ক অংশ | খ অংশ |
|---|---|
| অধ্যৱসায় | নেৰা নেপেৰাকৈ কাম কৰা |
| মন্থন | মথা বা গভীৰ চিন্তা কৰা |
| সুখ্যাতি | সুনাম, যশস্যা |
| জাকতজিলিকা | চকুত পৰা, শুৱনি |
| অৱদান | বৰঙণি বা অৰ্পণ |
| অপ্রত্যাশিত | আশা নকৰা |
| সংকল্প | দৃঢ় ইচ্ছা, প্ৰতিজ্ঞা |
| প্ৰতিযোগী | প্ৰতিদ্বন্দ্বী |
| নিযুক্ত | কামত লগোৱা |
| মনীষী | জ্ঞানী, বিদ্বান |
পৃষ্ঠা ২২: খ – ভাষা অধ্যয়ন (ব্যাৱহাৰিক ব্যাকৰণ)
৮। পাঠৰ পৰা অতীত কালৰ ক্রিয়াপদ বাছি লিখা।
উত্তৰ: আছিল, হৈছিল, কৰিছিল, লিখিছিল, পঠিয়াইছিল, পাইছিল, পাৰিছিল, নিযুক্ত হৈছিল।
৯। খালী ঠাই পূৰ কৰা।
(ক) কালি মই গুৱাহাটীলৈ গৈছিলোঁ।
(খ) কাইলৈ আমাৰ ঘৰলৈ ৰমেন আহিব।
(গ) ল’ৰা-বিলাকে খেলপথাৰত বল খেলি আছে।
১০। পাঠৰ পৰা বিশেষ্য, বিশেষণ, সর্বনাম আৰু ক্রিয়াপদ বিচাৰি লিখা।
- বিশেষ্য: আনন্দৰাম বৰুৱা, অসম, সংস্কৃত, অভিধান, কলকাতা, লণ্ডন।
- বিশেষণ: মেধাসম্পন্ন, চুটি, কঠিন, অমূল্য, গুৰুত্বপূৰ্ণ, আকৰ্ষণীয়।
- সর্বনাম: তেখেতে, মই, তেওঁ, আমি, এই, যিজন।
- ক্রিয়াপদ: আছিল, হৈছিল, কৰিছিল, লিখিছিল, পাৰিছিল, নিযুক্ত হৈছিল।
পৃষ্ঠা ২২: গ – জ্ঞান সম্প্ৰসাৰণ
১১। ‘চেষ্টাৰ অসাধ্য একো নাই’ কথাষাৰ বহলাই লিখা।
উত্তৰ: এই কথাৰ অৰ্থ হ’ল—যিজনে দৃঢ় মনোবল, ধৈৰ্য আৰু অধ্যৱসায়ৰে কাম কৰে, তেওঁ কোনো কঠিন কামো সফলভাৱে সম্পন্ন কৰিব পাৰে। আনন্দৰাম বৰুৱাৰ জীৱন এই কথাৰ প্ৰমাণ; অগাধ অধ্যৱসায়ৰ ফলত তেওঁ অসমীয়াৰ গৌৰৱ ৰূপে নাম উজ্জ্বল কৰিছিল।
১২। তুমি নিজে তেনে এজন ব্যক্তি হ’বলৈ কি কৰিবা লিখা।
উত্তৰ: মই অধ্যৱসায়ী, শৃঙ্খলিত আৰু সময়নিষ্ঠ হ’বলৈ চেষ্টা কৰিম। অধ্যয়ন আৰু জ্ঞান-বৃদ্ধিৰ বাবে সদায় নতুন কিছু শিকিম। সমাজ আৰু দেশৰ উন্নতিৰ কাৰণে কাম কৰি নিজৰ লক্ষ্য স্থিৰ কৰি আগবাঢ়িম—আনন্দৰাম বৰুৱাৰ দৰে অধ্যবসায়ী আৰু আদৰ্শবান হ’বলৈ সদা প্ৰচেষ্টা চলাম।
পৃষ্ঠা ২৩: ক্রিয়া-কলাপ (অৱশিষ্ট)
১৩। বিভিন্ন ক্ষেত্ৰত পাৰ্গত লোকৰ নাম সংগ্ৰহ কৰি তালিকা প্ৰস্তুত কৰা।
| ক্ষেত্ৰ | নাম |
|---|---|
| সাহিত্য | লক্ষ্মীনাথ বেজবৰুৱা, পদ্মনাথ গোহাঞি বৰুৱা |
| সংগীত/কলা | ড° ভূপেন হাজৰিকা, পাৰ্বতী প্ৰসাদ বৰুৱা |
| চিত্ৰশিল্প | শোভা ব্ৰহ্ম |
| খেল | হিমা দাস, লাভলীনা বৰগোহাঁই |
| বিজ্ঞান | ড° কল্যাণ কুমাৰ বৰা |
| সমাজসেৱা | পদ্মশ্ৰী ইন্দিৰা মিৰা বৰুৱা |
পৃষ্ঠা ২৪: ঘ – প্ৰকল্প
১৪। প্রত্যেক ছাত্র-ছাত্ৰীয়ে নিজৰ গাঁৱৰ ঠাইৰ এজন বিশিষ্ট ব্যক্তিৰ বিষয়ে তথ্য সংগ্ৰহ কৰি লিখা।
(টোকা: এইটো প্ৰকল্পমূলক কাম। উদাহৰণ — “মোৰ গাঁওৰ বিশিষ্ট ব্যক্তি ড° নৃপেন বৰা। তেওঁ এটা সমাজসেৱী আৰু শিক্ষাবিদ। তেওঁ গাঁওখনৰ বিদ্যালয় প্ৰতিষ্ঠা কৰি বহু দুখীয়া শিশুক শিক্ষাৰ আলো পোৱালে।”)
১৫। ভবিষ্যতে কোনে কি হ’বলৈ বিচৰা আৰু কিয় হ’ব বিচৰা সেই বিষয়ে লিখা।
(নমুনা উত্তৰ:)
ভবিষ্যতে মই শিক্ষক হ’ব বিচাৰোঁ। কারণ শিক্ষক সমাজৰ দিশা-নিৰ্দেশক। তেওঁ শিক্ষাৰ জৰিয়তে সমাজত জ্ঞান, সজাগতা আৰু নৈতিক মূল্যবোধ প্ৰচাৰ কৰে। শিক্ষক হিচাপে মই দেশৰ আগবঢ়াত সহায় হ’ব বিচাৰোঁ।
ইয়াত সকলো প্ৰশ্ন আৰু উত্তৰ পাঠ্যভিত্তিক ধৰণে সম্পূৰ্ণ ৰূপে সাজি দিয়া হ’ল।
আপুনি ইচ্ছা কৰিলে এই ধৰণে পাঠ-২ বা পাঠ-১-ও একে ধৰণে প্ৰস্তুত কৰি দিম। আপুনি জনাব নে?
