
পাঠ ৮: বীৰুবালা ৰাভা, Class 6, MIL Chapter 8, SEBA Assamese Medium
Next Chapter
ক্ৰিয়া-কলাপ (পৃষ্ঠা ৮১)
১। তলত দিয়া প্রশ্নসমূহৰ শুদ্ধ উত্তৰটো বাছি উলিয়াই সঠিক বৃত্তটো পূৰ কৰা-
* প্ৰশ্ন: কাৰ গাত পৰীয়ে বাহ লৈছিল বুলি দেওধনীয়ে মঙল চাই কৈছিল?
* (ক) ধৰ্মেশ্বৰ ৰাভাৰ গাত
* (খ) কুমলী ৰাভাৰ গাত
* (গ) বিষ্ণুপ্ৰসাদ ৰাভাৰ গাত
* (ঘ) দয়ালু ৰাভাৰ গাত
* উত্তৰ: (ক) ধৰ্মেশ্বৰ ৰাভাৰ গাত।
* প্ৰশ্ন: ‘অসম ডাইনী অপৰাধ (প্ৰতিৰোধ, নিষিদ্ধ আৰু সুৰক্ষা) আইন’ কেতিয়া প্রণয়ন কৰা হৈছিল?
* (ক) ২০১১ খ্ৰীষ্টাব্দত
* (খ) ২০১৭ খ্ৰীষ্টাব্দত
* (গ) ২০১৫ খ্ৰীষ্টাব্দত
* (ঘ) ২০২১ খ্ৰীষ্টাব্দত
* উত্তৰ: (গ) ২০১৫ খ্ৰীষ্টাব্দত।
২। তলত দিয়া প্রশ্নকেইটাৰ উত্তৰ কোৱা আৰু লিখা।
* (ক) বীৰুবালা ৰাভাৰ কেনেধৰণৰ স্বভাৱে সকলোকে আকৰ্ষিত কৰিছিল?
* উত্তৰ: বীৰুবালা ৰাভা সৰুৰেপৰাই বৰ অমায়িক আছিল। তেওঁৰ নম্ৰ স্বভাৱে সকলোকে আকৰ্ষণ কৰিছিল।
* (খ) বীৰুবালা কিয় শিক্ষকৰ প্ৰিয়পাত্ৰ আছিল?
* উত্তৰ: বীৰুবালা ৰাভাই পঢ়া-শুনাৰ লগতে বিদ্যালয়ৰ যিকোনো কামতেই আগৰণুৱা আছিল, সেইবাবে তেওঁ শিক্ষকৰো প্ৰিয়পাত্ৰ হৈছিল।
* (গ) বীৰুবালা ৰাভাৰ লগত ডাইনী বিশ্বাস বিৰোধী অভিযানত অংশগ্ৰহণ কৰা সংগঠনটোৰ নাম কি আছিল?
* উত্তৰ: সংগঠনটোৰ নাম আছিল ‘অসম মহিলা সমতা ছ’চাইটি’।
* (ঘ) বীৰুবালা ৰাভাৰ ‘মিছন বীৰুবালা’ অভিযানক অসম চৰকাৰে কি হিচাপে স্বীকৃতি দিছিল?
* উত্তৰ: বীৰুবালা ৰাভাৰ ‘মিছন বীৰুবালা’ অভিযানক অসম চৰকাৰে ৰাজ্যিক অভিযান হিচাপে স্বীকৃতি দিছিল।
* (ঙ) ৰাজ্য চৰকাৰে বীৰুবালা ৰাভালৈ কি বঁটা আগবঢ়াইছিল?
* উত্তৰ: অসম চৰকাৰে তেওঁলৈ ২০১৭ খ্ৰীষ্টাব্দত ‘সতী সাধনী বঁটা’ আগবঢ়াইছিল।
* (চ) ভাৰত চৰকাৰে বীৰুবালা ৰাভাক কি সন্মান যাচিছিল?
* উত্তৰ: ভাৰত চৰকাৰে ২০২১ খ্ৰীষ্টাব্দত তেওঁক ‘পদ্মশ্ৰী’ সন্মান প্ৰদান কৰিছিল।
৩। তলত দিয়া প্রশ্নবোৰৰ উত্তৰ আলোচনা কৰি কোৱা আৰু লিখা।
* (ক) বীৰুবালা ৰাভাই ডাইনী বিশ্বাসৰ কবলৰপৰা সমাজখন কিয় মুক্ত কৰাৰ পণ লৈছিল?
* উত্তৰ: বীৰুবালা ৰাভাৰ বৰপুত্ৰ ধৰ্মেশ্বৰৰ বিষয়ে দেওধনীয়ে কোৱা ভৱিষ্যৎ-বাণী মিছা আছিল। তেওঁ নিশ্চিত হৈছিল যে ডাইনী, বেজ-বেজালী আদি সম্পর্কে থকা অন্ধবিশ্বাসবোৰে মানুহবোৰক বিপদত পেলাইছিল। সেয়ে তেওঁ এনেধৰণৰ অন্ধবিশ্বাসবোৰৰপৰা সমাজখনক মুক্ত কৰাৰ পণ ল’লে।
* (খ) ‘মিছন বীৰুবালা’ অভিযানে ডাইনী বিশ্বাসৰ বিৰুদ্ধে কেনেদৰে কাম কৰিছিল?
* উত্তৰ: ‘মিছন বীৰুবালা’ অভিযানে ডাইনী অন্ধবিশ্বাসৰ বলি হোৱা লোকসকলক তাৎক্ষণিকভাৱে প্ৰয়োজনীয় সহায় আগবঢ়াইছিল। এই অভিযানৰ যোগেদি ৰাভাই ডাইনী বিশ্বাসৰ বলি হোৱা পঞ্চাশৰো অধিক লোকৰ জীৱন ৰক্ষা কৰিছিল।
৪। বীৰুবালা ৰাভাৰ জীৱনৰ বিষয়ে দহটা বাক্য লিখা।
* উত্তৰ:
১. বীৰুবালা ৰাভা এগৰাকী সমাজ সংস্কাৰক আছিল যিয়ে অন্ধবিশ্বাস আৰু কুসংস্কাৰৰ বিৰুদ্ধে যুঁজ দিছিল।
২. তেওঁ ১৯৪৯ খ্ৰীষ্টাব্দৰ ৫ ফেব্ৰুৱাৰীত গোৱালপাৰা জিলাৰ ঠাকুৰবিলা গাঁৱত জন্মগ্ৰহণ কৰিছিল।
৩. তেওঁ সৰুৰেপৰাই বৰ অমায়িক, সাহসী আৰু খেল-ধেমালি ভাল পোৱা আছিল।
৪. তেওঁ পঞ্চম শ্ৰেণীলৈকেহে আনুষ্ঠানিক শিক্ষা গ্ৰহণ কৰিছিল।
৫. তেওঁৰ পুত্ৰ ধৰ্মেশ্বৰক দেওধনীয়ে পৰীয়ে ধৰা বুলি কোৱা কথা মিছা প্ৰমাণিত হোৱাত তেওঁ অন্ধবিশ্বাসৰ বিৰুদ্ধে যুঁজিবলৈ পণ লয়।
৬. তেওঁ মহিলাসকলক সংগঠিত কৰিবলৈ মহিলা সমিতি গঠন কৰে আৰু সভা-সমিতি অনুষ্ঠিত কৰে।
৭. ২০১১ খ্ৰীষ্টাব্দত তেওঁ ‘মিছন বীৰুবালা’ নামেৰে এক অভিযান আৰম্ভ কৰে।
৮. তেওঁৰ প্ৰচেষ্টাতেই ২০১৫ খ্ৰীষ্টাব্দত ‘অসম ডাইনী অপৰাধ (প্ৰতিৰোধ, নিষিদ্ধ আৰু সুৰক্ষা) আইন’ প্রণয়ন কৰা হয়।
৯. তেওঁ সমাজ সেৱাৰ বাবে ২০২১ খ্ৰীষ্টাব্দত ভাৰত চৰকাৰৰ পৰা ‘পদ্মশ্ৰী’ সন্মান লাভ কৰে।
১০. ২০২৪ খ্ৰীষ্টাব্দৰ ১৩ মে’ তাৰিখে এইগৰাকী মহীয়সী নাৰীৰ মৃত্যু হয়।
৫। অন্ধবিশ্বাসে মানুহক কিদৰে বিপদত পেলায়? দলত আলোচনা কৰা।
* উত্তৰ: অন্ধবিশ্বাসে মানুহক বহু ধৰণে বিপদত পেলায়। পাঠটোৰ আধাৰত, সৰ্পই দংশন কৰা ব্যক্তিক ডাক্তৰৰ ওচৰলৈ নিয়াৰ পৰিৱৰ্তে বেজৰ ওচৰলৈ নিয়া হয়। ডাইনী বিশ্বাসৰ দৰে অন্ধবিশ্বাসৰ ফলত মানুহে কোনো নিৰীহ পুৰুষ বা মহিলাক ডাইনী বুলি চিনাক্ত কৰি নানা অত্যাচাৰ কৰে, আৰু কেতিয়াবা এইদৰে বহু নিৰীহলোকে মৃত্যুক সাৱটি লয়।
ক্ৰিয়া-কলাপ (পৃষ্ঠা ৮২)
৬। তলত দিয়া সন্ধিবোৰ ভাঙি লিখা।
* খ্ৰীষ্টাব্দ = খ্ৰীষ্ট + অব্দ
* হিমালয় = হিম + আলয়
* অতীত = অতি + ইত
* স্বেচ্ছা = স্ব + ইচ্ছা
ক্ৰিয়া-কলাপ (পৃষ্ঠা ৮৩)
৭। তলত দিয়া সন্ধিবোৰ ভাঙি লিখা।
* তদুপৰি = তৎ + উপৰি
* সম্পূর্ণ = सम् (সম্) + পূর্ণ
* উদ্ধাৰ = উৎ + হাৰ
* সংহতি = सम् (সম্) + হতি
* চলচ্চিত্ৰ = চলৎ + চিত্ৰ
৮। তলত দিয়া শব্দবোৰ সন্ধি অনুসৰি তালিকাভুক্ত কৰা-
* স্বৰসন্ধি – মহাশয়, প্ৰতীক্ষা, দেৱালয়, নীলোৎপল, চন্দ্ৰোদয়
* ব্যঞ্জনসন্ধি – সচ্চৰিত্ৰ, সংহাৰ, সজ্জন, সংহতি, সমিতি, সম্ভাৱ
৯। গামোচাত থকা শব্দবোৰ অভিধানত থকাৰ দৰে বৰ্ণানুক্রমিকভাৱে লিখা।
* ক – কাৰণ, কিছু, কুটুম, কৃষি
* দ – দুখ, দূৰ, দেওধনী, দেউতা
* ব – বন্তি, বঁটা, বাট, বিশ্ব
* স – সমাজ, সিঁচৰতি, সুলভ, সাহস
ক্ৰিয়া-কলাপ (পৃষ্ঠা ৮৪)
১০। তলত দিয়া শব্দকেইটা ব্যৱহাৰ কৰি বাক্য ৰচনা কৰা –
* হতাশ – পুত্ৰৰ অসুখত বীৰুবালা ৰাভা হতাশ হোৱা নাছিল।
* পাৰ্গত – বীৰুবালা ৰাভা সৰুৰেপৰাই বোৱা-কটা কামত পাৰ্গত আছিল।
* অশিক্ষিত – (পাঠৰ ‘নিৰক্ষৰ’ শব্দৰ আধাৰত) এজন অশিক্ষিত লোকেও বৈজ্ঞানিক মনৰ অধিকাৰী হ’ব পাৰে।
* গৌৰৱ – বীৰুবালা ৰাভাৰ দৰে সমাজ সংস্কাৰকসকল আমাৰ দেশৰ গৌৰৱ।
* বিশ্বাস – আমি যুক্তিহীন কথাত বিশ্বাস কৰা উচিত নহয়।
* প্ৰিয়পাত্ৰ – বীৰুবালা ৰাভা বিদ্যালয়ত শিক্ষকৰ প্ৰিয়পাত্ৰ আছিল।
১১। তলত দিয়া শব্দবোৰৰ লিংগ নিৰ্ণয় কৰি তালিকাভুক্ত কৰা-
* পুংলিংগ – পুৰুষ, অধ্যাপক, দমৰা, বোন্দা, ল’ৰা
* স্ত্ৰীলিংগ – মা, ৰাণী, শিক্ষয়িত্ৰী, আইতা, দেৱী
১২। তলত কিছুমান বৰ্ণ আৰু যুক্তাক্ষৰ খেলিমেলি হৈ আছে। অৰ্থ অনুসৰি এই শব্দবোৰ শুদ্ধকৈ সজাই লৈ কাষত খালী বাকচটোত লিখা।
* (ক) তাশহ – নিৰাশ – হতাশ
* (খ) বাগান – দুৰো – সহজে আৰোগ্য নোহোৱা – দুৰাৰোগ্য
* (গ) বো কুণ্ঠ ধ – সংকোচ – কুণ্ঠাবোধ
* (ঘ) অয়িকমা – ভদ্ৰ, অহংকাৰ নথকা – অমায়িক
* (ঙ) ৱা আণুৰগ – কোনো কামত আগবঢ়া ব্যক্তি – আগৰণুৱা
* (চ) চেপ্ৰষ্টা – প্ৰয়াস, যত্ন – প্ৰচেষ্টা
* (ছ) সীময়হী – মহান নাৰী – মহীয়সী
ক্ৰিয়া-কলাপ (পৃষ্ঠা ৮৫)
১৩। তলত কিছুমান জতুৱা ঠাঁচ অৰ্থৰ সৈতে দিয়া হৈছে। এইবোৰ ব্যৱহাৰ কৰি বাক্য ৰচনা কৰা-
* (ক) আকাশত চাং পতা (অস্বাভাৱিক কল্পনা কৰা): কাম নকৰাকৈ ধনী হোৱাৰ সপোন দেখা মানে আকাশত চাং পতা।
* (খ) মৃধা-ফুটা (অতি খ্যাতনামা): বীৰুবালা ৰাভা এগৰাকী মৃধা-ফুটা সমাজসেৱিকা আছিল।
* (গ) সাত ঘাটৰ চেঙেলি (বৰ টেঙৰ লোক): মানুহটো সাত ঘাটৰ চেঙেলি, তাৰ লগত কথা পাতোঁতে সাৱধান হ’বা।
* (ঘ) অহুকাণে-পহুকাণে (ঘুনুক-ঘানাককৈ শুনা): মই অহুকাণে-পহুকাণে শুনিছোঁ যে কাইলৈ আমাৰ বিদ্যালয় বন্ধ থাকিব।
* (ঙ) হিয়াৰ আমঠু (অতি মৰমৰ): প্ৰতিজন সন্তানেই মাক-দেউতাকৰ হিয়াৰ আমঠু।
ক্ৰিয়া-কলাপ (পৃষ্ঠা ৮৬)
১৪। অন্ধবিশ্বাস ৰোধ কৰাত বিদ্যালয় এখনে কেনেদৰে কাম কৰিব পাৰে শিক্ষকৰ সহযোগত আলোচনা কৰা। আলোচনাৰ অন্তত উপনীত হোৱা সিদ্ধান্তবোৰ লিখা।
* উত্তৰ (নমুনা):
অন্ধবিশ্বাস ৰোধ কৰাত বিদ্যালয়ে এক গুৰুত্বপূৰ্ণ ভূমিকা ল’ব পাৰে।
* বিদ্যালয়ে ছাত্ৰ-ছাত্ৰীৰ কুমলীয়া মনতেই বৈজ্ঞানিক মানসিকতাৰ বীজ ৰোপণ কৰিব পাৰে।
* বিজ্ঞান পাঠৰ জৰিয়তে প্ৰতিটো ঘটনাৰ কাৰণ যুক্তিনিষ্ঠভাৱে ফঁহিয়াই চাবলৈ শিকাব পাৰে।
* অন্ধবিশ্বাস আৰু কু-সংস্কাৰৰ বিৰুদ্ধে সজাগতা সভা, আলোচনা চক্ৰ আৰু বাটৰ নাট আদিৰ আয়োজন কৰিব পাৰে।
* বীৰুবালা ৰাভাৰ দৰে সমাজ সংস্কাৰকসকলৰ জীৱনী পাঠ্যক্ৰমত অন্তৰ্ভুক্ত কৰি ছাত্ৰ-ছাত্ৰীক অনুপ্ৰাণিত কৰিব পাৰে।
