পাঠ ২: পখী আৰু মানুহ, Class 5, Chapter 2

 

পাঠ ২: পখী আৰু মানুহ, Class 5, Chapter 2, SEBA New Book, Assamese Medium

Next Chapter 

 

ক্ৰিয়া-কলাপ (ক – পাঠভিত্তিক ক্রিয়া)

উত্তৰ দিয়া

(ক) সৰ্বধনু কেনেকুৱা প্ৰকৃতিৰ ৰজা আছিল?**

* উত্তৰ: সৰ্বধনু চিকাৰপ্ৰিয় প্ৰকৃতিৰ ৰজা আছিল।

(খ) সৰ্বধনু ৰজাৰ প্ৰিয় খাদ্য কি আছিল?

* উত্তৰ: সৰ্বধনু ৰজাৰ প্ৰিয় খাদ্য আছিল চৰাইৰ মঙহ।

(গ) সাধুটোত মানুহৰ উপকাৰী প্ৰাণী বুলি কাক কোৱা হৈছে?

* উত্তৰ: সাধুটোত পখীকুলক (চৰাইক) মানুহৰ উপকাৰী প্ৰাণী বুলি কোৱা হৈছে।

(ঘ) মধুকৰে বিয়া কৰোৱা ছোৱালীজনীৰ নাম কি?

* উত্তৰ: মধুকৰে বিয়া কৰোৱা ছোৱালীজনীৰ নাম মাধৱী।

(ঙ) মধুকৰে ৰজাক ৰাইজৰ মংগলৰ বাবে কি কৰিবলৈ উপদেশ দিছিল?

* উত্তৰ: মধুকৰে ৰজাক ৰাইজৰ মংগলৰ বাবে চৰাই চিকাৰ কৰিবলৈ এৰি পেলাবলৈ উপদেশ দিছিল।

কোনে, কাক, কেতিয়া আৰু কিয় কৈছিল বহলাই লিখা

(ক) ‘আচলতে চৰাইবোৰ খেতিয়কৰ পৰম বন্ধু। গতিকে প্ৰজাৰ মংগলৰ বাবে আপুনি চৰাই চিকাৰ কৰিবলৈ এৰি পেলাওক।

* উত্তৰ: এই কথাষাৰ মধুকৰ নামৰ যুৱকজনে ৰজা সৰ্বধনুক কৈছিল। যেতিয়া ৰজা সৰ্বধনুৱে সদায় ধনু-কাঁড়েৰে চৰাই বধ কৰিছিল, তেতিয়া মধুকৰে ৰজাক এই কামত তিৰস্কাৰ কৰি কৈছিল, কাৰণ চৰাইবোৰে পথাৰৰ শইচ নষ্ট কৰা কীট-পতংগবোৰ ধৰি খাই খেতি-বাতি ৰক্ষা কৰে।

** (খ) ‘এই চৰাইজাক আপুনি লৈ যাওক। ইহঁতক আপুনি নিজৰ সন্তানৰ দৰে লালন-পালন কৰিব।’**

* উত্তৰ: এই কথাষাৰ ৰজা মধুকৰে ৰজা সৰ্বধনুক কৈছিল। যেতিয়া সৰ্বধনুৱে চৰাই নিধন কৰাৰ ফলত নিজৰ ৰাজ্যত দুৰ্ভিক্ষই দেখা দিয়াত ভিক্ষা খুজি মধুকৰৰ ৰাজ্যত উপস্থিত হৈছিল, তেতিয়া মধুকৰে তেওঁক উপদেশ দি সহায় হিচাপে চৰাই এজাক উপহাৰ দি এইদৰে কৈছিল।

কাৰণ দৰ্শাই লিখা

(ক) সৰ্বধনু ৰজাৰ ৰাজ্যত কিয় বৰষুণ নোহোৱা হ’ল?

* উত্তৰ: সৰ্বধনু ৰজাৰ ৰাজ্যত চৰাইবোৰ নোহোৱা হোৱাৰ ফলত কীট-পতংগৰ সংখ্যা বাঢ়িল। সেইবোৰে পথাৰৰ শস্য আৰু গছ-গছনি, পাত, লতা আদি সকলো খাই পেলোৱাত গছ-গছনিবোৰ শুকাই গ’ল, যাৰ ফলত দেশত বৰষুণো নোহোৱা হ’ল।

(খ) কীট-পতংগৰ সংখ্যা বৃদ্ধিয়ে সৰ্বধনুৰ ৰাজ্যত কি সমস্যাৰ সৃষ্টি কৰিলে?

* উত্তৰ: কীট-পতংগৰ সংখ্যা বৃদ্ধিয়ে সৰ্বধনুৰ ৰাজ্যত পথাৰৰ শস্য খাই শেষ কৰিলে। ইয়াৰ ফলত গছ-গছনি শুকাই গ’ল, বৰষুণ নোহোৱা হ’ল আৰু দেশত দুৰ্ভিক্ষই দেখা দিলে।

(গ) মধুকৰে সৰ্বধনুক কেনেদৰে সহায় কৰিছিল?

* উত্তৰ: মধুকৰে সৰ্বধনুক আদৰ-সাদৰ কৰি ৰাজকাৰেঙত অতিথিৰূপে ৰাখিছিল আৰু নিজৰ ৰাজ্যৰ পৰা চৰাই এজাক সজাত ভৰাই উপহাৰ দি সহায় কৰিছিল।

(ঘ) ৰজা সৰ্বধনুৱে ভিক্ষা খুজি খুজি গৈ কাৰ ৰাজ্যত উপস্থিত হৈছিলগৈ? তাৰ পাছত তেওঁৰ কি হৈছিল? বুজাই লিখা।

* উত্তৰ: ৰজা সৰ্বধনুৱে ভিক্ষা খুজি খুজি গৈ মধুকৰৰ ৰাজ্যত উপস্থিত হৈছিলগৈ। তাৰ পাছত ৰজা মধুকৰে সৰ্বধনুক চিনি পাই তেওঁক আদৰ-সাদৰ কৰি অতিথিৰূপে ৰাখিলে। মধুকৰে তেওঁক নিজৰ পৰিচয় দি আগতে চৰাই বধ কৰিবলৈ বাধা দিয়া কথা সোঁৱৰাই দিলে আৰু ভৱিষ্যতে তেনে নকৰিবলৈ উপদেশ দি নিজৰ ৰাজ্যৰ পৰা চৰাই এজাক উপহাৰ দিলে।

(পৃষ্ঠা ১৪)

তলৰ বাক্যবোৰ পাঠৰ কথাৰ লগত মিলাই শুদ্ধকৈ লিখা

(ক) সৰ্বধনু নামৰ ৰজাজনে চৰাইৰ মঙহ খাবলৈ বেয়া পাইছিল।

* শুদ্ধ উত্তৰ: সৰ্বধনু নামৰ ৰজাজনে চৰাইৰ মঙহ নহ’লে ভাতকে নাখাইছিল।

(খ) ৰজা সৰ্বধনুৱে মধুকৰ নামৰ যুৱকজনক খং কৰা নাছিল।

* শুদ্ধ উত্তৰ: ৰজা সৰ্বধনুৱে মধুকৰ নামৰ যুৱকজনৰ কথা শুনি বৰ খং উঠিছিল।

(গ) কীট-পতংগবোৰে খেতি-বাতি ৰক্ষা কৰে।

* শুদ্ধ উত্তৰ: চৰাইবোৰেহে কীট-পতংগবোৰ ধৰি খাই খেতি-বাতি ৰক্ষা কৰে।

(ঘ) ৰজা মধুকৰে সৰ্বধনু ৰজাক চিনি নাপালে।

* শুদ্ধ উত্তৰ: ৰজা মধুকৰে সৰ্বধনু ৰজাক চিনি পালে।

(পৃষ্ঠা ১৫-১৬)

(এই পৃষ্ঠাবোৰত ভাষা অধ্যয়ন (ব্যাৱহাৰিক ব্যাকৰণ) সম্পৰ্কীয় ক্ৰিয়া-কলাপ, যেনে – যুক্তাক্ষৰ, বিপৰীত লিংগ, শব্দ-বিভক্তি, বিশেষ্য-বিশেষণ-সৰ্বনাম বাছি উলিওৱা, আৰু একবচন-বহুবচনৰ বিষয়ে ‘জানো আহা’ অংশ দিয়া হৈছে।)

(পৃষ্ঠা ১৭)

বিপৰীত অৰ্থবোধক শব্দ লিখা

* প্ৰিয় – অপ্ৰিয়

* ভয় – নিৰ্ভয় / সাহ

* বন্ধু – শত্ৰু

* সুফল – কু-ফল

* অনুচিত – উচিত

* পুৰস্কাৰ – তিৰস্কাৰ

* অপকাৰী

– উপকাৰী

* অমংগল – মংগল

* অনুপস্থিত – উপস্থিত

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *