আমাৰ সামাজিক অনুষ্ঠান, Class -4, Environment Chapter 7, Assamese medium

পৃষ্ঠা ৫৫
প্ৰশ্ন: (পৃষ্ঠা ৫৪ ৰ ছবিখন সম্পৰ্কে) সিপিঠিৰ ছবিখন পর্যবেক্ষণ কৰি লিখা-
প্ৰশ্ন: তাত ল’ৰা-ছোৱালীয়ে কি কৰি আছে?
উত্তৰ: ছবিখনত ল’ৰা-ছোৱালীবোৰে পঢ়া-শুনা কৰিছে, খেলা-ধূলা কৰিছে (যেনে- চি-চ’, বেডমিণ্টন, বালিৰে খেলা), কিতাপ পঢ়িছে আৰু শিক্ষক-শিক্ষয়িত্ৰীৰ লগত কথা পাতি আছে।
প্ৰশ্ন: ল’ৰা-ছোৱালীবোৰে লিখা-পঢ়াৰ লগতে বিদ্যালয়ত আন কি কি কাম কৰে?
উত্তৰ: ল’ৰা-ছোৱালীবোৰে লিখা-পঢ়াৰ লগতে বিদ্যালয়ত নাচ-গান, খেল-ধেমালি, তৰ্ক প্ৰতিযোগিতা আদি কাম কৰে।
প্ৰশ্ন: বিদ্যালয়খনৰ চৌহদত কি কি গছ আছে?
উত্তৰ: বিদ্যালয়খনৰ চৌহদত ডাঙৰ ছাঁ দিয়া গছ (আম/অঁহত), নাৰিকল গছ, কল গছ আৰু ফুলৰ গছ (নাৰ্জী, গোলাপ) আছে।
প্ৰশ্ন: গছবোৰৰ পৰা তেওঁলোকে কি কি সহায় পাইছে?
উত্তৰ: গছবোৰৰ পৰা তেওঁলোকে ছাঁ পাইছে (য’ত বহি পঢ়া-শুনা কৰিছে), ফল-মূল (যেনে- নাৰিকল, কল) পাইছে আৰু বিদ্যালয়ৰ চৌহদটো ধুনীয়া হৈ আছে।
প্ৰশ্ন: তোমাৰ বিদ্যালয়খন পৰিষ্কাৰকৈ ৰাখিবৰ বাবে তোমালোকে কি কি কৰা?
উত্তৰ: আমাৰ বিদ্যালয়খন পৰিষ্কাৰকৈ ৰাখিবৰ বাবে আমি জাবৰ-জোঁথৰ নিৰ্দিষ্ট ঠাইত (ডাষ্টবিনত) পেলাওঁ, শ্ৰেণীকোঠা আৰু চৌহদ চাফা কৰোঁ, আৰু ফুলনিবাৰীৰ যতন লওঁ।
প্ৰশ্ন: তোমালোকৰ বিদ্যালয়ত প্ৰস্ৰাৱঘৰ, শৌচাগাৰ আৰু খোৱাপানীৰ বাবে কি কি ব্যৱস্থা আছে?
উত্তৰ: (এইটো এটা ব্যক্তিগত প্ৰশ্ন। নমুনা উত্তৰ:) আমাৰ বিদ্যালয়ত ল’ৰা আৰু ছোৱালীৰ বাবে পৃথক শৌচাগাৰ আৰু প্ৰস্ৰাৱঘৰ আছে। খোৱাপানীৰ বাবে এটা দমকল (টিউবৱেল) আছে।
প্ৰশ্ন: তোমাৰ বিদ্যালয়খনৰ লগত ছবিত দেখা বিদ্যালয়খনৰ কি কি মিল আৰু অমিল আছে?
উত্তৰ: (এইটো এটা ব্যক্তিগত প্ৰশ্ন। নমুনা উত্তৰ:)
* মিল: আমাৰ বিদ্যালয়তো ছবিত দেখাৰ দৰে শ্ৰেণীকোঠা, শিক্ষক-শিক্ষয়িত্ৰী, খেলপথাৰ আৰু গছ-গছনি আছে।
* অমিল: ছবিত থকা ঘৰটো টিনৰ চালি দিয়া, কিন্তু আমাৰ ঘৰটো পকী। ছবিখনত চি-চ’ আছে, আমাৰ বিদ্যালয়ত নাই।
প্ৰশ্ন: (পৃষ্ঠা ৫৫ ৰ পুথিভঁৰালৰ ছবি সম্পৰ্কে)
প্ৰশ্ন: কাষৰ ছবিখনত কি কি দেখিছা?
উত্তৰ: ছবিখনত এটা পুথিভঁৰাল দেখিছোঁ। তাত আলমাৰীত বহুতো কিতাপ থোৱা আছে আৰু শিক্ষক-শিক্ষয়িত্ৰীৰ লগত ল’ৰা-ছোৱালীয়ে কিতাপ আৰু বাতৰি কাকত পঢ়ি আছে।
প্ৰশ্ন: ইয়াৰপৰা আমাৰ কি উপকাৰ হয়?
উত্তৰ: পুথিভঁৰালত থকা কিতাপ, আলোচনী আদি পঢ়ি আমি বহুতো নজনা কথা জানিব পাৰোঁ।
প্ৰশ্ন: বিদ্যালয়ত পুথিভঁৰাল আছেনে?
উত্তৰ: (এইটো এটা ব্যক্তিগত প্ৰশ্ন। নমুনা উত্তৰ:) হয়, আমাৰ বিদ্যালয়ত এখন সৰু পুথিভঁৰাল আছে।
পৃষ্ঠা ৫৬
প্ৰশ্ন: (চিকিৎসালয়ৰ ছবি সম্পৰ্কে)
প্ৰশ্ন: এনে ধৰণৰ অনুষ্ঠানলৈ তুমি কেতিয়াবা গৈছানে? যদি গৈছা কিয় গৈছা?
উত্তৰ: (এইটো এটা ব্যক্তিগত প্ৰশ্ন। নমুনা উত্তৰ:) হয়, মই এবাৰ জ্বৰ হোৱাৰ বাবে চিকিৎসা ল’বলৈ চিকিৎসালয়লৈ গৈছিলোঁ।
প্ৰশ্ন: এনেকুৱা অনুষ্ঠানলৈ মানুহ কিয় যায়?
উত্তৰ: মানুহৰ বেমাৰ-আজাৰ হ’লে চিকিৎসাৰ বাবে এনেকুৱা অনুষ্ঠানলৈ (চিকিৎসালয়লৈ) যায়।
প্ৰশ্ন: ৰোগীসকলক চিকিৎসা কৰিবলৈ ইয়াত কোন কোন থাকে? (দলত আলোচনা কৰি লিখা।)
উত্তৰ: ৰোগীসকলক চিকিৎসা কৰিবলৈ ইয়াত চিকিৎসক (Doctor) আৰু পৰিচাৰিকা (Nurse) থাকে।
প্ৰশ্ন: তোমাৰ ঘৰৰ ওচৰত এনেধৰণৰ অনুষ্ঠান আছে যদি সেই বিষয়ে বর্ণনা কৰা।
উত্তৰ: (এইটো এটা ব্যক্তিগত প্ৰশ্ন। নমুনা উত্তৰ:) হয়, মোৰ ঘৰৰ ওচৰত এখন চৰকাৰী চিকিৎসালয় আছে। তাত আমাৰ অঞ্চলৰ বহুতো লোকে চিকিৎসা সেৱা লাভ কৰে।
প্ৰশ্ন: (আৰক্ষী চকীৰ ছবি সম্পৰ্কে)
প্ৰশ্ন: এইখন ছবিত দেখাৰ দৰে পোছাক পিন্ধা লোকক আমি কি বুলি কওঁ?
উত্তৰ: এইখন ছবিত দেখাৰ দৰে পোছাক পিন্ধা লোকক আমি আৰক্ষী (Police) বুলি কওঁ।
প্ৰশ্ন: তেওঁলোকক কি কি কাম কৰা দেখিছা?
উত্তৰ: তেওঁলোকক আৰক্ষী চকীত থকা আৰু আলিবাটত যান-বাহন নিয়ন্ত্ৰণ কৰা দেখিছোঁ।
প্ৰশ্ন: তোমাৰ ওচৰত এনেকুৱা অনুষ্ঠান আছেনে? তেওঁলোকৰপৰা আমি কি কি কামত সহায় পাব পাৰোঁ?
উত্তৰ: (এইটো এটা ব্যক্তিগত প্ৰশ্ন। নমুনা উত্তৰ:) হয়, মোৰ ওচৰত এখন আৰক্ষী চকী আছে। তেওঁলোকৰপৰা আমি দেশৰ শান্তি-শৃংখলা ৰক্ষা কৰা, সমাজৰ অপকাৰী কাম-কাজত বাধা দিয়া আৰু যান-বাহন নিয়ন্ত্ৰণ কৰা আদি কামত সহায় পাব পাৰোঁ।
প্ৰশ্ন: তোমালোকৰ ঘৰৰ ওচৰত থকা আৰক্ষী চকীটোৰ নাম কি?
উত্তৰ: (এইটো এটা ব্যক্তিগত প্ৰশ্ন। নমুনা উত্তৰ:) আমাৰ ঘৰৰ ওচৰত থকা আৰক্ষী চকীটোৰ নাম হ’ল হাইলাকান্দি সদৰ থানা।
পৃষ্ঠা ৫৭
প্ৰশ্ন: (ডাক-ঘৰৰ ছবি সম্পৰ্কে)
প্ৰশ্ন: ছবিত দেখা এই অনুষ্ঠানটোৰ নাম কি?
উত্তৰ: ছবিত দেখা এই অনুষ্ঠানটোৰ নাম হ’ল ডাক-ঘৰ (Post Office)।
প্ৰশ্ন: ইয়াত কি কি কাম কৰা হয়?
উত্তৰ: ইয়াত চিঠি-পত্ৰ অনা-নিয়া কৰা হয় আৰু টকা-পইচাৰ আদান-প্ৰদানো হয়।
প্ৰশ্ন: তুমি কেতিয়াবা ডাক-ঘৰলৈ গৈছানে?
উত্তৰ: (এইটো এটা ব্যক্তিগত প্ৰশ্ন। নমুনা উত্তৰ:) হয়, মই দেউতাৰ লগত চিঠি পঠিয়াবলৈ ডাক-ঘৰলৈ গৈছোঁ।
প্ৰশ্ন: তোমাৰ ওচৰত থকা ডাক-ঘৰটোলৈ যোৱা আৰু তাত কি কি কাম হয় চোৱা।
উত্তৰ: (এইটো এটা কাৰ্যকলাপ। নমুনা উত্তৰ:) মই ডাক-ঘৰলৈ গৈ দেখিলোঁ যে তাত মানুহে চিঠি, পাৰ্চেল পঠিয়াইছে, ডাক টিকট কিনিছে আৰু কিছুমান মানুহে টকা জমা থৈছে।
প্ৰশ্ন: (ধৰ্মীয় অনুষ্ঠানৰ ছবি সম্পৰ্কে)
প্ৰশ্ন: ওপৰৰ ছবিকেইখন চাই উপাসনা গৃহবোৰৰ নাম কোৱা। কোনটো অনুষ্ঠানত কি ধৰ্মৰ মানুহে উপাসনা কৰে?
উত্তৰ: ছবিকেইখনত থকা উপাসনা গৃহবোৰ হ’ল:
* মন্দিৰ: হিন্দু ধৰ্মৰ মানুহে উপাসনা কৰে।
* মছজিদ: ইছলাম ধৰ্মৰ মানুহে উপাসনা কৰে।
* নামঘৰ: অসমৰ বৈষ্ণৱ ধৰ্মৰ মানুহে উপাসনা কৰে।
* গিৰ্জা (Church): খ্ৰীষ্টান ধৰ্মৰ মানুহে উপাসনা কৰে।
পৃষ্ঠা ৫৮
প্ৰশ্ন: চিন্তা কৰি কোৱা-
প্ৰশ্ন: শিক্ষানুষ্ঠান, আৰক্ষী চকী, চিকিৎসালয় আদি নাথাকিলে আমাৰ কি কি অসুবিধা হ’ব পাৰে?
উত্তৰ: শিক্ষানুষ্ঠান নাথাকিলে আমি লিখা-পঢ়া শিকিব নোৱাৰিম। আৰক্ষী চকী নাথাকিলে সমাজত শান্তি-শৃংখলা নাথাকিব, চোৰ-ডকাইতৰ উপদ্ৰৱ বাঢ়িব। চিকিৎসালয় নাথাকিলে বেমাৰ হ’লে আমি চিকিৎসা নাপাম আৰু মানুহৰ মৃত্যু হ’ব।
প্ৰশ্ন: পুথিভঁৰালৰ কিতাপ-পত্ৰ নষ্ট হ’লে আমাৰ কি কি অসুবিধা হ’ব?
উত্তৰ: পুথিভঁৰালৰ কিতাপ-পত্ৰ নষ্ট হ’লে আমি বহুতো জ্ঞানৰ কথা জনাৰ পৰা বঞ্চিত হ’ম, আমাৰ পঢ়াৰ অভ্যাস গঢ়ি নুঠিব আৰু আমি পুৰণি কিতাপবোৰ হেৰুৱাই পেলাম।
প্ৰশ্ন: এই অনুষ্ঠানবোৰ ভালে ৰাখিবলৈ আমি কি কৰা উচিত?
উত্তৰ: এই অনুষ্ঠানবোৰ আমাৰ নিজৰ সম্পত্তি। গতিকে আমি এইবোৰ চাফ-চিকুণকৈ ৰখা উচিত আৰু কোনো বস্তু (যেনে- স্কুলৰ বেঞ্চ, পুথিভঁৰালৰ কিতাপ) নষ্ট কৰিব নালাগে।
কাৰ্যকলাপ: ক্ষেত্র ভ্রমণ কৰোঁ আহা- (নমুনা উত্তৰ)
* অনুষ্ঠান-প্রতিষ্ঠান – ডাক-ঘৰ (✓)
* অনুষ্ঠান-প্রতিষ্ঠান – চিকিৎসালয় (✓)
* অনুষ্ঠান-প্রতিষ্ঠান – আৰক্ষী চকী (✓)
* অনুষ্ঠান-প্রতিষ্ঠান – পুথিভঁৰাল (✓)
* অনুষ্ঠান-প্রতিষ্ঠান – মন্দিৰ, মছজিদ, নামঘৰ (✓)
* অনুষ্ঠান-প্রতিষ্ঠান – প্রাথমিক বিদ্যালয় (✓)
* অনুষ্ঠান-প্রতিষ্ঠান – মজলীয়া বিদ্যালয় (✓)
* অনুষ্ঠান-প্রতিষ্ঠান – উচ্চ মাধ্যমিক বিদ্যালয় (✓)
* অনুষ্ঠান-প্রতিষ্ঠান – মহাবিদ্যালয় (✓)
কাৰ্যকলাপ: তোমাৰ বিদ্যালয়ৰ চৌহদটো… পৰিৱেশ দূষিত হ’ব পৰা কিবা কাৰক আছে নেকি… লিখা। (নমুনা উত্তৰ)
* পৰিৱেশ দূষিত হ’ব পৰা কাৰক – (১) পানী জমা হৈ থকা। (২) প্লাষ্টিকৰ আৱৰ্জনা।
* দূৰীকৰণৰ উপায় – (১) জমা হোৱা পানী ওলাই যাবলৈ নলা বনোৱা। (২) জাবৰ-জোঁথৰ পেলাবলৈ নিৰ্দিষ্ট ডাষ্টবিনৰ ব্যৱস্থা কৰা।
পৃষ্ঠা ৫৯ (অনুশীলনী)
১। উত্তৰ লিখা-
(ক) তোমাৰ বিদ্যালয়খনৰ নাম কি?
উত্তৰ: (এইটো এটা ব্যক্তিগত প্ৰশ্ন। নমুনা উত্তৰ:) মোৰ বিদ্যালয়খনৰ নাম হ’ল… (যেনে: হাইলাকান্দি পাব্লিক স্কুল)।
(খ) ডাক-ঘৰৰ চিঠি-পত্ৰ বিলোৱা মানুহজনক কি বোলে?
উত্তৰ: ডাক-ঘৰৰ চিঠি-পত্ৰ বিলোৱা মানুহজনক ডাকোৱাল (পিয়ন) বোলে।
(গ) ৰোগীবিলাকক কোন প্রতিষ্ঠানত চিকিৎসা কৰা হয়?
উত্তৰ: ৰোগীবিলাকক চিকিৎসালয়ত চিকিৎসা কৰা হয়।
(ঘ) চিকিৎসালয়ত ৰোগীৰ চিকিৎসাৰ বাবে কোন কোন থাকে?
উত্তৰ: চিকিৎসালয়ত ৰোগীৰ চিকিৎসাৰ বাবে চিকিৎসক (Doctor) আৰু পৰিচাৰিকা (Nurse) থাকে।
২। তোমাৰ বিদ্যালয়ৰ ক্ষেত্ৰত তলত দিয়া বাক্যবোৰৰ, যিটো হয় সেইটোত ‘✓’ চিন দিয়া।
(এইটো ব্যক্তিগত উত্তৰ। নমুনা উত্তৰ দিয়া হ’ল:)
(ক) বিদ্যালয়ত জাবৰ-জোঁথৰ, ফটা কাগজ আদি পেলোৱা ঠাই নির্দিষ্ট কৰি দিয়া আছে।
(খ) শৌচ-প্ৰস্ৰাৱ কৰাৰ বাবে শৌচাগাৰ আৰু প্ৰস্ৰাৱঘৰ আছে।
(গ) খোৱাপানীৰ বাবে দমকল আছে।
(ঘ) আমি চৌহদত গছ-গছনি ৰোওঁ।
(ঙ) বিদ্যালয়ৰ ঘৰৰ ভেটিটো ওখ।
(চ) বিদ্যালয়ৰ ঘৰটো ৰ’দ পৰা।
(ছ) পানী ওলাই যাবৰ বাবে নলা-নর্দমাৰ ব্যৱস্থা আছে।
৩। তলৰ খালী ঠাইত উপযুক্ত শব্দ বহুওৱা।
(ক) ডাক-ঘৰত চিঠি-পত্ৰৰ উপৰি টকা-পইচা-ৰ আদান-প্ৰদান হয়।
(খ) পশু-পক্ষীৰ চিকিৎসাৰ বাবে পশু চিকিৎসালয় থাকে।
(গ) চিকিৎসালয়ত ৰোগীৰ চিকিৎসা কৰে।
(ঘ) আৰক্ষীৰ লোকে দেশৰ শান্তি
-শৃংখলা ৰক্ষাত সহায় কৰে।
৪। কাগজেৰে চিঠিৰ খাম এটা সাজি উলিওৱা।
উত্তৰ: (এইটো এটা হাতে-কামে কৰা কাৰ্যকলাপ।)
