Class 3, Environment Chapter 14,আজৰি সময়ৰ ব্যৱহাৰ, SEBA New Book

পৃষ্ঠা ৯৩:
কওঁ আহা-
* প্ৰশ্ন: তলৰ ছবিত কি কি খেল খেলি থকা দেখিছা?
* উত্তৰ: তলৰ ছবিত ল’ৰা-ছোৱালীয়ে ফুটবল, মাৰ্বল, চিলা উৰুওৱা, কড়ি খেল আৰু লুকাভাকু খেলি থকা দেখিছোঁ।
* প্ৰশ্ন: বিদ্যালয় ছুটী হোৱাৰ পাছত তোমালোকে ঘৰলৈ ঘূৰি আহি কি কি কৰা?
* উত্তৰ: (এইটো ছাত্ৰ-ছাত্ৰীৰ বাবে দিয়া হৈছে। তেওঁলোকে নিজৰ কামবোৰ লিখিব।)
পৃষ্ঠা ৯৪:
ক্ৰিয়া-কলাপ ১
* প্ৰশ্ন: (খেল খেলাৰ ক্ৰিয়াকলাপ)
লিখোঁ আহা-
* প্ৰশ্ন: তোমালোকে খেলা খেলবিধৰ নাম কি?
* উত্তৰ: (ছাত্ৰ-ছাত্ৰীয়ে বাছি লোৱা খেলবিধৰ নাম লিখিব। উদাহৰণস্বৰূপে – কাবাড়ী।)
* প্ৰশ্ন: খেলবিধ ভিতৰত খেলা নে বাহিৰত খেলা খেল?
* উত্তৰ: (উদাহৰণস্বৰূপে – কাবাড়ী এখন বাহিৰত খেলা খেল।)
* প্ৰশ্ন: খেলবিধ খেলিবলৈ কিমানজন খেলুৱৈৰ আৱশ্যক?
* উত্তৰ: (ছাত্ৰ-ছাত্ৰীয়ে বাছি লোৱা খেলবিধৰ নিয়ম অনুসৰি লিখিব।)
* প্ৰশ্ন: কি কি নিয়ম মানি খেলবিধ খেলা হয়?
* উত্তৰ: (ছাত্ৰ-ছাত্ৰীয়ে খেলবিধৰ নিয়ম লিখিব।)
পৃষ্ঠা ৯৫:
লিখোঁ আহা-
* প্ৰশ্ন: পুৰণি কালত খেলা কিছুমান খেল, যিবোৰ খেল এতিয়া আৰু খেলা নহয়।
* উত্তৰ: (ছাত্ৰ-ছাত্ৰীয়ে ডাঙৰক সুধি লিখিব। উদাহৰণস্বৰূপে – হেতালি খেল, কুট্ কুট্ খেল, ৰুমাল খেল, ঘিলা খেল আদি।)
* প্ৰশ্ন: বৰ্তমানত খেলা খেল, যিবোৰ আগতে খেলা হোৱা নাছিল।
* উত্তৰ: (ছাত্ৰ-ছাত্ৰীয়ে ডাঙৰক সুধি লিখিব। উদাহৰণস্বৰূপে – ক্ৰিকেট, ভলীবল, বেডমিণ্টন আদি।)
* প্ৰশ্ন: লুকাভাকু খেলৰ নিয়মবোৰ কি কি? (শিক্ষকৰ লগত আলোচনা কৰি লিখিবা)
* উত্তৰ: (এইটো ছাত্ৰ-ছাত্ৰীৰ বাবে দিয়া হৈছে। সাধাৰণ নিয়ম হ’ল-)
লুকাভাকু খেলত এজন ‘চোৰ’ হয় আৰু বাকীবোৰ লুকুৱাবলৈ যায়। চোৰজনে এটা নিৰ্দিষ্ট ঠাইত চকু মুদি গণনা কৰে (যেনে – ১০, ২০… ১০০ লৈকে)। গণনা শেষ হ’লে তেওঁ আন খেলুৱৈসকলক বিচাৰিবলৈ যায়। যদি কোনোবা এজনক দেখে, তেওঁ আহি গণনা কৰা ঠাইটুকুৰা চুই ‘জি’ বুলি কয়। আন খেলুৱৈসকলে চোৰজনে নেদেখাকৈ সেই ঠাইটুকুৰা চুই ‘জি’ দিবলৈ চেষ্টা কৰে। যিজনক প্ৰথমে দেখা পায়, তেওঁ পিছৰ খেলখনত ‘চোৰ’ হয়।
* প্ৰশ্ন: খেল-ধুলা কৰিলে আমাৰ কি কি ধৰণৰ উপকাৰ হয়?
* উত্তৰ: খেল-ধুলা কৰিলে আমাৰ মনত আনন্দ লাগে আৰু শৰীৰ সুস্থ-সবল হয়। ইয়াৰ উপৰিও খেল খেলোঁতে লগৰীয়াসকলৰ মাজত মিলা-প্ৰীতিও বাঢ়ে।
ক্ৰিয়া-কলাপ ২
* প্ৰশ্ন: তলৰ কোনবোৰ স্থান খেলা-ধুলাৰ বাবে নিৰাপদ বাছি উলিয়াই খালী বাকচত ‘✓’ চিন দিয়া-
* উত্তৰ: নিৰাপদ স্থানবোৰ হ’ল:
* (খেলপথাৰৰ ছবি)
* (পাৰ্ক বা মুকলি ঠাইৰ ছবি)
পৃষ্ঠা ৯৬:
লিখোঁ আহা-
* প্ৰশ্ন: তুমি পঢ়া এখন সাধু কথাৰ কিতাপৰ নাম-
* উত্তৰ: (ছাত্ৰ-ছাত্ৰীয়ে নিজৰ পঢ়া কিতাপৰ নাম লিখিব। উদাহৰণস্বৰূপে – বুঢ়ী আইৰ সাধু।)
* প্ৰশ্ন: এখন বাতৰি কাকতৰ নাম-
* উত্তৰ: (ছাত্ৰ-ছাত্ৰীয়ে জনা নাম লিখিব। উদাহৰণস্বৰূপে – অসমীয়া প্ৰতিদিন।)
* প্ৰশ্ন: এখন শিশু আলোচনীৰ নাম-
* উত্তৰ: (ছাত্ৰ-ছাত্ৰীয়ে জনা নাম লিখিব। উদাহৰণস্বৰূপে – সঁফুৰা।)
পৃষ্ঠা ৯৭:
আঁকো আহা-
* প্ৰশ্ন: তোমাৰ ভাল লগা প্রাকৃতিক দৃশ্যৰ এখন ছবি আঁকা।
* উত্তৰ: (এইটো ছাত্ৰ-ছাত্ৰীৰ বাবে এটা ছবি অঁকা কাৰ্যকলাপ।)
কৰি চাওঁ আহা-
* প্ৰশ্ন: মাটিৰে বিভিন্ন বস্তুৰ গঢ় দিয়া (শিক্ষকৰ সহায়ত কৰিবা)- আম, অমিতা, কল, মাছ, পুতলা ইত্যাদি।
* উত্তৰ: (এইটো ছাত্ৰ-ছাত্ৰীৰ বাবে এক ক্ৰিয়াকলাপ।)
* প্ৰশ্ন: কাগজ ভাঁজ দি বিভিন্ন বস্তু সাজা- নাও, ফুল, মাছ, পুতলা, চৰাই ইত্যাদি।
* উত্তৰ: (এইটো ছাত্ৰ-ছাত্ৰীৰ বাবে এক ক্ৰিয়াকলাপ।)
* প্ৰশ্ন: ক’লাজ প্ৰস্তুত কৰা – পখিলা, চৰাই, গছ, ঘৰ।
* উত্তৰ: (এইটো ছাত্ৰ-ছাত্ৰীৰ বাবে এক ক্ৰিয়াকলাপ।)
পৃষ্ঠা ৯৮:
ক্ৰিয়া-কলাপ ৩
* প্ৰশ্ন: আজৰি সময়ত তোমালোকে কৰা কামৰ এখন তালিকা প্রস্তুত কৰা।
* উত্তৰ: (ছাত্ৰ-ছাত্ৰীয়ে নিজৰ কামৰ তালিকা বনাব। পাঠত উল্লেখ থকা কিছুমান কাম হ’ল-)
* ছবি আঁকা
* সাধু কথাৰ কিতাপ বা আলোচনী পঢ়া
* গান গোৱা বা নৃত্য কৰা
* খেলা-ধুলা কৰা
* মা-দেউতাক ঘৰুৱা কামত সহায় কৰা
* নিজৰ বয়-বস্তুবোৰ পৰিপাটিকৈ থোৱা
* গছপুলি ৰোৱা বা ফুলনিৰ যত্ন লোৱা
কওঁ আহা-
* প্ৰশ্ন: তোমালোকে ৰেডিঅ’ আৰু দূৰদৰ্শনত শিশুৰ বাবে প্ৰচাৰ কৰা কি কি অনুষ্ঠান উপভোগ কৰা?
* উত্তৰ: (ছাত্ৰ-ছাত্ৰীয়ে নিজে চোৱা বা শুনা অনুষ্ঠানৰ নাম লিখিব।)
কুইজ (প্ৰশ্নোত্তৰ)-
* ১। প্ৰশ্ন: এটা খৰ্গ থকা গঁড় ক’ত পোৱা যায়?
* উত্তৰ: এটা খৰ্গ থকা গঁড় অসমত (বিশেষকৈ কাজিৰঙা ৰাষ্ট্ৰীয় উদ্যানত) পোৱা যায়।
* ২। প্ৰশ্ন: ৰাষ্ট্ৰীয় সংগীতটো কোনে ৰচনা কৰিছিল?
* উত্তৰ: ৰাষ্ট্ৰীয় সংগীতটো ৰবীন্দ্ৰনাথ ঠাকুৰে ৰচনা কৰিছিল।
* ৩। প্ৰশ্ন: অসমৰ জাতীয় সংগীতটো কোনে ৰচনা কৰিছিল?
* উত্তৰ: অসমৰ জাতীয় সংগীতটো (অ’ মোৰ আপোনাৰ দেশ) লক্ষ্মীনাথ বেজবৰুৱাই ৰচনা কৰিছিল।
* ৪। প্ৰশ্ন: লাভলীনা বৰগোহাঁইয়ে কি খেল খেলে?
* উত্তৰ: লাভলীনা বৰগোহাঁইয়ে বক্সিং (boksing) খেল খেলে।
* ৫। প্ৰশ্ন: অসমৰ প্ৰধান নদীখনৰ নাম কি?
* উত্তৰ: অসমৰ প্ৰধান নদীখনৰ নাম ব্ৰহ্মপুত্ৰ।
* ৬। প্ৰশ্ন: অসমৰ ৰাজ্যিক বৃক্ষৰ নাম কি?
* উত্তৰ: অসমৰ ৰাজ্যিক বৃক্ষৰ নাম হোলোং।
* ৭। প্ৰশ্ন: অসমৰ ৰাজধানীৰ নাম কি?
* উত্তৰ: অসমৰ ৰাজধানীৰ নাম দিছপুৰ।
* ৮। প্ৰশ্ন: আটাইতকৈ বেগাই দৌৰিব পৰা চৰাইটোৰ নাম কি?
* উত্তৰ: আটাইতকৈ বেগাই দৌৰিব পৰা চৰাইটোৰ নাম উটপখী।
পৃষ্ঠা ৯৯:
ক্ৰিয়া-কলাপ ৪
* প্ৰশ্ন: তোমাৰ বন্ধুৰ জন্মদিনত দিবলৈ এখন শুভেচ্ছাপত্ৰ প্ৰস্তুত কৰা।
* উত্তৰ: (এইটো ছাত্ৰ-ছাত্ৰীৰ বাবে এক সৃষ্টিশীল কাৰ্যকলাপ।)
পৃষ্ঠা ১০০:
অনুশীলনী
১। উত্তৰ লিখা-
* (ক) প্ৰশ্ন: তুমি জনা অসমৰ এগৰাকী খেলুৱৈৰ নাম আৰু তেওঁ খেলা খেলবিধৰ নাম।
* উত্তৰ: অসমৰ এগৰাকী খেলুৱৈ হ’ল লাভলীনা বৰগোহাঁই আৰু তেওঁ বক্সিং খেলে।
* (খ) প্ৰশ্ন: তুমি জনা এখন শিশু আলোচনীৰ নাম।
* উত্তৰ: (ছাত্ৰ-ছাত্ৰীয়ে জনা নাম লিখিব। উদাহৰণস্বৰূপে – সঁফুৰা।)
* (গ) প্ৰশ্ন: তুমি পঢ়া এখন সাধুপুথিৰ নাম।
* উত্তৰ: (ছাত্ৰ-ছাত্ৰীয়ে পঢ়া কিতাপৰ নাম লিখিব। উদাহৰণস্বৰূপে – বুঢ়ী আইৰ সাধু।)
২। শুদ্ধ উত্তৰটোত ‘✓’ চিন দিয়া-
* (ক) আজৰি সময়ত কৰা কামে মনত আনন্দ দিয়ে / নিদিয়ে।
* (খ) আজৰি সময়ত কৰা ভ্ৰমণৰ যোগেদি বহুতো কথা শিকিব পাৰি / নোৱাৰি।
* (গ) পুথিভঁৰালৰপৰা কিতাপ আনি ঘৰত পঢ়িব নোৱাৰি / পাৰি।
৩। খালী ঠাই পূৰ কৰা –
* (ক) সময়বোৰ অবাবত নষ্ট কৰিব নালাগে।
* (খ) বাতৰি কাকত পঢ়ি দেশ-বিদেশৰ বহুতো খবৰ জানিব পাৰি।
৪। দলত আলোচনা কৰি তলত দিয়া বিষয়কেইটাৰে দুটাবৈ বাক্য লিখা –
* (ক) খেল-ধেমালি:
* খেল-ধেমালি কৰিলে আমাৰ মনত আনন্দ লাগে আৰু শৰীৰ সুস্থ-সবল হয়।
* খেল খেলোঁতে লগৰীয়াসকলৰ মাজত মিলা-প্ৰীতিও বাঢ়ে।
* (খ) বাতৰি কাকত:
* বাতৰি কাকত পঢ়ি দেশ-বিদেশৰ বহুতো খবৰ পাব পাৰি।
* বাতৰি কাকতত থকা শিশু শিতানসমূহ পঢ়িলে বহুতো নজনা কথা জানিব পাৰি।
* (গ) ৰেডিঅ’:
* ৰেডিঅ’যোগে শিশুসকলৰ উপযোগীকৈ কিছুমান অনুষ্ঠান প্ৰচাৰ কৰা হয়।
* এনেধৰণৰ অনুষ্ঠান শুনি কেৱল আমোদ পোৱাই নহয়, বহুতো নতুন কথা শিকিব পাৰি।
৫। প্ৰশ্ন: শব্দ শৃংখলটোত থকা দহবিধ খেলৰ নাম বাছি উলিয়াই চিনেৰে ঘেৰ দিয়া আৰু নামবোৰ বহীত লিখা-
* উত্তৰ: শব্দ শৃংখলটোত থকা দহবিধ খেলৰ নাম হ’ল:
* কাবাড়ী
* খেল
* পাৰ-পানী
* লুডু
* লুকাভাকু
* হকী
* ভলীবল
* ফুটবল
* ৰছী টনা
* ভেকুলী-জাঁপ (ভে..জাঁপ) / দাবা
