Chapter -9,Class-3, SEBA, New Book, Assamese medium
\’;[p
পৃষ্ঠা ১২৩
ক্ৰিয়া-কলাপ
পাঠভিত্তিক
১। আলোচনা কৰোঁ আৰু লিখোঁ আহা-
(ক) আমি কেতিয়া শুব লাগে?
উত্তৰ: আমি ৰাতি সোনকালে শুব লাগে।
(খ) কেতিয়া শুব নালাগে?
উত্তৰ: আমি ৰাতি বেছিকৈ শুব নালাগে।
(গ) আমি কেতিয়া শয্যা ত্যাগ কৰিব লাগে?
উত্তৰ: আমি পুৱা সোনকালে শয্যা ত্যাগ কৰিব লাগে (ৰাতিপুৱা সোনকালে উঠিব লাগে)।
(ঘ) আমি কিহেৰে দাঁত ঘঁহিব লাগে?
উত্তৰ: আমি নিম, খাগৰি বা ব্ৰাছেৰে দাঁত ঘঁহিব লাগে।
(ঙ) আমি কেনেকুৱা ঠাইত শুব লাগে?
উত্তৰ: আমি মুকলি আৰু পোহৰ থকা ঠাইত শুব লাগে।
(চ) আমি কেনেকৈ শুব লাগে?
উত্তৰ: আমি গাৰু নোহোৱাকৈ বা সৰু গাৰু লৈ শুব লাগে।
(ছ) আমি কিয় চাফ-চিকুণ হৈ থাকিব লাগে?
উত্তৰ: আমি চাফ-চিকুণ হৈ থাকিলে বেমাৰ-আজাৰ নহয় (শৰীৰ ভালে থাকে)।
(জ) আমি কিয় ব্যায়াম কৰিব লাগে?
উত্তৰ: আমি শৰীৰটো সুস্থ-সৱল কৰি ৰাখিবলৈ ব্যায়াম কৰিব লাগে।
(ঝ) আমি কিয় পঢ়া-শুনা কৰিব লাগে?
উত্তৰ: আমি ডাঙৰ মানুহ হ’বলৈ পঢ়া-শুনা কৰিব লাগে।
পৃষ্ঠা ১২৪
২। তলৰ কোনকেইটা অভ্যাস ভাল, বাছি উলিয়াই ‘✓’ চিন দিয়া-
* (ক) ৰাতিপুৱা সোনকালে উঠা। – ✓
* (খ) ৰাতি দেৰিলৈকে সাৰে থকা।
* (গ) নিতৌ গা-পা ধোৱা। – ✓
* (ঘ) মুকলি ঠাইত শোৱা। – ✓
* (ঙ) ডাঙৰ গাৰু লৈ শোৱা।
* (চ) খোৱাৰ আগত হাত ধোৱা। – ✓
* (ছ) নখ কাটি চাফা কৰি ৰখা। – ✓
* (জ) সদায় ব্যায়াম কৰা। – ✓
৩। পদ্যটোৰ আধাৰত খালী ঠাই পূৰ কৰা-
* (ক) শয্যা এৰি উঠিম পুৱা সোনকালে।
* (খ) নাখাম কেতিয়াও অখাদ্য-কুখাদ্য।
* (গ) পঢ়া-শুনা কৰি ডাঙৰ মানুহ হ’ম।
* (ঘ) নাকত আঙুলি দিয়া অভ্যাস বেয়া।
* (ঙ) শৰীৰ ভালে ৰাখি মন দি পঢ়িম।
৪। তলৰ কামবোৰ কৰিবলৈ আমি কি কি ব্যৱহাৰ কৰোঁ?
* (ক) দাঁত ঘঁহিবলৈ – ব্ৰাছ, নিম, খাগৰি।
* (খ) গা ধুবলৈ – চাবোন, পানী, গামোচা।
* (গ) নখ কাটিবলৈ – নখ-কটা (Nail cutter)।
* (ঘ) কাপোৰ ধুবলৈ – চাবোন, ডিটাৰজেন্ট, ব্ৰাছ।
পৃষ্ঠা ১২৫
ভাষা-অধ্যয়ন
৫। পদ্যটোত থকা একে উচ্চাৰণৰ শব্দবোৰ লিখা-
* (ক) সোনকালে – ভালে
* (খ) ধৰিম – কৰিম
* (গ) শুই – ধুই
* (ঘ) ঠাই – পায়
* (ঙ) বেয়া – কেয়া
* (চ) হ’ম – পঢ়িম
৭। আঁচ টানি মিলোৱা-
* অখাদ্য – কুখাদ্য
* বেমাৰ – আজাৰ
* চাফ – চিকুণ
* পঢ়া – শুনা
* সুস্থ – সৱল
* গা – পা
পৃষ্ঠা ১২৬
জ্ঞান-সম্প্ৰসাৰণ
৮। তলৰ ছবিবোৰ চাই কোনটো অভ্যাস ভাল আৰু কোনটো বেয়া লিখা।
* (১ম ছবি: ল’ৰাই টিভি চাই আছে) – বেয়া অভ্যাস (বেছি ওচৰৰ পৰা টিভি চোৱা)।
* (২য় ছবি: ছোৱালীয়ে নখ কাটি আছে) – ভাল অভ্যাস।
* (৩য় ছবি: ল’ৰাই কিতাপ পঢ়ি আছে) – ভাল অভ্যাস।
* (৪ৰ্থ ছবি: ল’ৰাই কাণ খজুৱাই আছে) – বেয়া অভ্যাস।
* (৫ম ছবি: ল’ৰাই হাত ধুই আছে) – ভাল অভ্যাস।
* (৬ষ্ঠ ছবি: ল’ৰাই চকলেট খাই দাঁতত পোকে ধৰা) – বেয়া অভ্যাস (বেছি মিঠাই খোৱা)।
৯। (ক) তলৰ খাদ্যবোৰৰ ভিতৰত কোনবোৰ স্বাস্থ্যৰ বাবে উপকাৰী আৰু কোনবোৰ অপকাৰী বাছি উলিওৱা।
* উপকাৰী: গাখীৰ, কণী, ভাত, মাছ, ফল-মূল, সেউজীয়া শাক-পাচলি।
* অপকাৰী: চকলেট, চিপচ্, শীতল পানীয়, বাৰ্গাৰ, আইচক্ৰীম।
(খ) বাছি উলিওওৱা খাদ্যবোৰৰ পৰা তোমাৰ প্ৰিয় খাদ্য তিনিবিধৰ নাম লিখা।
* (নমুনা উত্তৰ): মোৰ প্ৰিয় খাদ্য তিনিবিধ হ’ল- গাখীৰ, মাছ আৰু ফল-মূল।
পৃষ্ঠা ১২৭
হাতে-কামে কৰোঁ আহা
১১। ছবিবোৰ চাই খালী ঠাই পূৰ কৰা।
* (ক) সদায় সোনকালে শুব লাগে।
* (খ) সদায় সোনকালে উঠিব লাগে।
* (গ) সদায় ব্যায়াম কৰিব লাগে।
* (ঘ) সদায় দাঁত ঘঁহিব লাগে।
* (ঙ) সদায় গা-পা ধুব লাগে।
* (চ) সদায় নখ কাটিব লাগে।
* (ছ) সদায় চাফ-চিকুণ কাপোৰ পিন্ধিব লাগে।
* (জ) সদায় সময়মতে খাব লাগে।
* (ঝ) সদায় সময়মতে পঢ়িব লাগে।
* (ঞ) সদায় সময়মতে খেলিব লাগে।
পৃষ্ঠা ১৩০
ক্ৰিয়া-কলাপ
পাঠভিত্তিক
১। আলোচনা কৰোঁ আৰু লিখোঁ আহা-
(ক) জ্ঞানী ল’ৰাজনৰ নাম কি আছিল?
উত্তৰ: জ্ঞানী ল’ৰাজনৰ নাম আছিল ৰঞ্জন।
(খ) ৰঞ্জনৰ কেইজন বন্ধু আছিল?
উত্তৰ: ৰঞ্জনৰ চাৰিজন বন্ধু আছিল।
(গ) ৰঞ্জনে মাকক কি বুলি কৈছিল?
উত্তৰ: ৰঞ্জনে মাকক কৈছিল, “মা, মই আজি বন্ধুসকলৰ লগত খেলিবলৈ নাযাওঁ। মই ঘৰতে থাকিম।”
(ঘ) মাক আচৰিত হৈছিল কিয়?
উত্তৰ: ৰঞ্জনে কেতিয়াও খেলিবলৈ যোৱাৰ কথা বাদ নিদিয়ে, আনকি বেমাৰ হ’লেও খেলে। সেইদিনা সি খেলিবলৈ নাযাওঁ বুলি কোৱাত মাক আচৰিত হৈছিল।
(ঙ) ৰঞ্জনৰ বন্ধুকেইজন ক’লৈ গৈছিল?
উত্তৰ: ৰঞ্জনৰ বন্ধুকেইজন ওচৰৰ মুকলি পথাৰখনলৈ খেলিবলৈ গৈছিল।
(চ) ৰঞ্জনৰ বন্ধুসকলৰ কি হৈছিল?
উত্তৰ: ৰঞ্জনৰ বন্ধুসকল বৰষুণত তিতি-বুৰি জ্বৰ-কাহত ভুগিছিল।
পৃষ্ঠা ১৩১
২। পাঠটোৰ আধাৰত খালী ঠাই পূৰ কৰোঁ আহা-
* (ক) ৰঞ্জনৰ বন্ধুসকল বৰষুণত তিতি-বুৰি জ্বৰ-কাহত ভুগিল।
* (খ) ৰঞ্জনে কেতিয়াও খেলিবলৈ যোৱাৰ কথা বাদ নিদিয়ে।
* (গ) সিহঁত আটাইকেইটাই মুকলি পথাৰখনলৈ লৰ ধৰিলে।
* (ঘ) ৰঞ্জনে আকাশখনলৈ চাই দেখিলে যে বতৰটো ডাৱৰীয়া হৈ পৰিছে।
* (ঙ) ৰঞ্জনে মাকৰ লগত ঘৰৰ কাম-বন কৰাত লাগি গ’ল।
৩। তলৰ কোনটো বাক্য শুদ্ধ ‘✓’ চিন দিয়া।
* (ক) ৰঞ্জনে মাকৰ কথা শুনি ঘৰতে থাকিল।
* (খ) ৰঞ্জনে আকাশলৈ চাই ঘৰতে থাকিল। – ✓
* (গ) ৰঞ্জনৰ বেমাৰ হোৱা বাবে ঘৰতে থাকিল।
৪। তলৰ প্ৰশ্নটোৰ শুদ্ধ উত্তৰটো বাছি উলিয়াই সঠিক চিনটো পূৰ কৰা।
* ৰঞ্জনৰ বন্ধুসকলৰ জ্বৰ-কাহ হৈছিল। কাৰণ-
* (ক) সিহঁতে ৰঞ্জনৰ লগত কাজিয়া কৰিছিল।
* (খ) সিহঁতে মাকৰ কথা শুনা নাছিল।
* (গ) সিহঁতে বৰষুণত তিতি-বুৰি খেলিছিল। – ✓
* (ঘ) সিহঁতে খেলা-ধূলা কৰি ভাগৰি পৰিছিল।
৬। বন্ধু, আনন্দ, ৰঞ্জন আৰু কিন্তু শব্দত থকা যুক্তাক্ষৰকেইটা ব্যৱহাৰ কৰি দুটাকৈ নতুন শব্দ লিখা।
* ন্ধ (ন্ + ধ): অন্ধ, বন্ধ।
* ন্দ (ন্ + দ): মন্দ, ছন্দ।
* ঞ্জ (ঞ + জ): খঞ্জ, আঞ্জা।
* ন্ত (ন্ + ত): অন্ত, শান্ত।
পৃষ্ঠা ১৩২
জ্ঞান-সম্প্ৰসাৰণ
৭। ভাবোঁ আৰু লিখোঁ আহা-
(ক) ৰঞ্জনৰ কোনটো গুণ তোমাৰ ভাল লাগিছে?
উত্তৰ: ৰঞ্জনৰ বতৰৰ পৰিস্থিতি চাই আগতীয়াকৈ ভাবি-চিন্তি সিদ্ধান্ত লোৱা (জ্ঞানী) গুণটো মোৰ ভাল লাগিছে।
(খ) বন্ধুসকলৰ লগত খেলিবলৈ নাযোৱাৰ বাবে ৰঞ্জনৰ কি উপকাৰ হ’ল?
উত্তৰ: বন্ধুসকলৰ লগত খেলিবলৈ নোযোৱাৰ বাবে ৰঞ্জন বৰষুণত তিতাৰ পৰা বাচিল আৰু তাৰ বন্ধুসকলৰ দৰে জ্বৰ-কাহত ভুগিবলগীয়া নহ’ল।
(গ) তুমি কি কি কাম কৰাৰ আগতে ভাবি-চিন্তি লোৱা?
উত্তৰ: (নমুনা উত্তৰ) মই ৰাস্তা পাৰ হোৱাৰ আগতে ভাবি-চিন্তি লওঁ। বৰষুণৰ বতৰত বাহিৰলৈ যোৱাৰ আগতে ছাতি নিব লাগে নে নালাগে ভাবি-চিন্তি লওঁ।
(ঘ) খালী ঠাই পূৰ কৰা-
* (১) ৰাতিপুৱা সোনকালে শুই উঠি ব্যায়াম কৰিব লাগে।
* (২) খোৱাৰ আগতে চাবোনেৰে হাত ধুব লাগে।
* (৩) বৰষুণত তিতিলে গা বেয়া হয়।
* (৪) শৰীৰটো সুস্থ কৰি ৰাখিবলৈ আমি সকলোৱে সজ অভ্যাস গঢ়িব লাগে।
৮। তলৰ ছবিকেইখন চাই তোমালোকে কি বুজিলা কোৱা-
* (১ম ছবি: বেলি ওলোৱা) – ৰাতিপুৱা হৈছে / বতৰ ফৰকাল।
* (২য় ছবি: ডাৱৰীয়া বতৰ) – আকাশত ডাৱৰ কৰিছে / বৰষুণ আহিব পাৰে।
* (৩য় ছবি: বৰষুণ) – বৰষুণ দি আছে।
* (৪ৰ্থ ছবি: ৰামধেনু) – বৰষুণ এৰাৰ পাছত ৰামধেনু ওলাইছে।
পৃষ্ঠা ১৩৩
১০। ছবি চাই বাক্য লিখা-
* (১ম ছবি: ল’ৰাই হাত ধুই আছে) – আমি খোৱাৰ আগতে চাবোনেৰে হাত ধুব লাগে।
* (২য় ছবি: ছোৱালীয়ে দাঁত ঘঁহি আছে) – আমি ৰাতিপুৱা আৰু ৰাতি শোৱাৰ আগতে দাঁত ঘঁহিব লাগে।
* (৩য় ছবি: মানুহে ব্যায়াম কৰি আছে) – আমি শৰীৰ সুস্থ ৰাখিবলৈ সদায় ব্যায়াম কৰিব লাগে।
* (৪ৰ্থ ছবি: ছোৱালীয়ে নখ কাটি আছে) – আমি সদায় নখ চুটিকৈ কাটি চাফা কৰি ৰাখিব লাগে।
১১। ছবিখন চাই খালী ঠাই পূৰ কৰা-
* (১) ৰাতিপুৱা সোনকালে শুই উঠিব লাগে।
* (২) মুকলি বতাহত ব্যায়াম কৰিব লাগে।
* (৩) চাবোনেৰে গা ধুব লাগে।
* (৪) গাখীৰ খাব লাগে।
* (৫) স্কুললৈ যাব লাগে।
* (৬) খেলি-ধূলি আহিব লাগে।
* (৭) ৰাতি সোনকালে শুব লাগে।
