পাঠ ৩: পুথি অধ্যয়ন ,Class 6, MIL Chapter 3,

পাঠ ৩: পুথি অধ্যয়ন ,Class 6, MIL Chapter 3, SEBA,Assamese Medium

Next Chapter 


ক্ৰিয়া-কলাপ (পৃষ্ঠা ৩৪)
১। তলত দিয়া প্রশ্নসমূহৰ শুদ্ধ উত্তৰটো বাছি উলিয়াই সঠিক বৃত্তটো পূৰ কৰা-
* প্ৰশ্ন: বিদ্যা উপাৰ্জনৰ ঘাই উপায় কি?
   * (ক) সৎ স্বভাৱ
   * (খ) পুথি অধ্যয়ন
   * (গ) চঞ্চল মন
   * (ঘ) সৎসংগ
   * উত্তৰ: (খ) পুথি অধ্যয়ন
* প্ৰশ্ন: সংসাৰত উদ্‌গতি কৰিবলৈ কি লাগে?
   * (ক) ভোটা বুদ্ধি
   * (খ) চেলেংপেতেং স্বভাৱ
   * (গ) চঞ্চল মন
   * (ঘ) মনৰ একাগ্ৰতা
   * উত্তৰ: (ঘ) মনৰ একাগ্ৰতা
ক্ৰিয়া-কলাপ (পৃষ্ঠা ৩৫)
২। তলত দিয়া শব্দজালখনত কিছুমান শব্দ দিয়া হৈছে। সেই শব্দবোৰৰ অৰ্থ তলত দিয়া আছে। অৰ্থ অনুযায়ী সেই শব্দবোৰ চিনাক্ত কৰি … খালী বাকচত লিখা।
* (১) সুখ বা দুখ পোৱা কাৰ্য – ভোগ
* (২) উন্নত অৱস্থা – উদ্‌গতি
* (৩) যত্ন – পুৰুষাৰ্থ
* (৪) সাঁচি ৰখা কাৰ্য – সঞ্চয়
* (৫) বিদ্যুৎ – বিজুলী
* (৬) এবিধ বহুমূলীয়া মণি বা ব… – মাণিক
* (৭) কোনো বিষয়ত… – একাগ্ৰতা
* (৮) আন কোনোফালে মন নিদিয়াকৈ একান্তভাবে লাগি থকা – একাণপতীয়া
* (৯) ক্রমান্বয় – অনুক্ৰমে
* (১০) প্রক্রিয়া, বিধি – প্ৰণালী
৩। তলত দিয়া প্রশ্নবোৰৰ উত্তৰ কোৱা আৰু লিখা।
* (ক) দূৰৈৰ মাণিক কেনেকৈ হাততে পাব পাৰি?
   * উত্তৰ: পঢ়নৰপৰা অৰ্থাৎ পুথি পাঠ কৰি সকলো দেশৰ পণ্ডিতসকলৰ সজ উপদেশ ঘৰত বহিয়েই পোৱা যায়, যাৰ ফলত দূৰৈৰ মাণিক হাততে পোৱা যায়।
* (খ) পুথি এখনৰ আচল ভাব কেনেদৰে উদ্ধাৰ কৰিব পাৰি?
   * উত্তৰ: পুথি এখনৰ আচল ভাব উদ্ধাৰ কৰিবলৈ মনপুতি পঢ়িব লাগে। ওপৰে ওপৰে চেলেংপেতেংকৈ পঢ়িলে আচল ভাব উদ্ধাৰ কৰিব নোৱাৰি।
* (গ) পুথিৰ বিদ্যাক কিহৰ লগত তুলনা কৰিছে?
   * উত্তৰ: পুথিৰ বিদ্যাক থুপাই থোৱা ধনৰ লগত তুলনা কৰিছে।
* (ঘ) পৰলোকগামী পণ্ডিতসকলৰ বিদ্যা-বুদ্ধি কেনেদৰে লাভ কৰিব পাৰি?
   * উত্তৰ: পৰলোকগামী পণ্ডিতসকলৰ বিদ্যা-বুদ্ধি তেওঁলোকৰ ৰচিত পুথি পাঠ কৰি অপ্ৰয়াসে লাভ কৰিব পাৰি।
ক্ৰিয়া-কলাপ (পৃষ্ঠা ৩৬)
৪। আৰ্হিটোত দেখুৱাৰ দৰে তলৰ বাক্যকেইশাৰীৰ ভাব বহলাই লিখা।
* (ক) পুথিৰ বিদ্যা থুপাই থোৱা ধনৰ নিচিনা।
   * উত্তৰ: আনে থুপাই থোৱা ধন যেনেকৈ কষ্ট নকৰাকৈ হাতত পৰিলে তাৰ ফল ভোগ কৰিব পাৰি, ঠিক সেইদৰে আনে বহু কষ্ট, পুৰুষাৰ্থ কৰি থুপাই থোৱা বিদ্যা (পুথি) আমি কেৱল পঢ়িয়েই তেওঁৰ আৰ্জিত বিদ্যাখিনি লাভ কৰিব পাৰোঁ। সেয়েহে পুথিৰ বিদ্যাক থুপাই থোৱা ধনৰ লগত তুলনা কৰা হৈছে।
* (খ) বিদ্যা আৰ্জনৰ প্ৰণালী প্ৰায় ধন আৰ্জনৰ প্ৰণালীৰ নিচিনা।
   * উত্তৰ: ধন আৰ্জন কৰিবলৈ যেনেকৈ মূলধনৰ প্ৰয়োজন হয়, ঠিক তেনেকৈ বিদ্যা আৰ্জন কৰিবলৈও মূল বিদ্যাৰ প্ৰয়োজন। যাৰ মূলধন বেছি, তেওঁ যেনেকৈ সৰহকৈ ধন আৰ্জিব পাৰে, একেদৰে যাৰ মূল বিদ্যা বেছি, তেওঁ সৰহকৈ বিদ্যা আৰ্জিব পাৰে।
* (গ) সৎসংগৰপৰা মানুহৰ সৎ স্বভাৱ জন্মে।
   * উত্তৰ: মানুহে যিবিলাক মানুহৰ লগত সদায় উঠা-বহা কৰে, তেওঁলোকৰ স্বভাৱ-চৰিত্ৰৰ গঢ় লয়। মানুহ ভাল সংগত থাকিলে ভাল হয় আৰু বেয়া সংগত থাকিলে বেয়া হয়। সেয়ে কোৱা হয় যে সৎসংগৰপৰা মানুহৰ সৎ স্বভাৱ ওপজে।
৫। “ভাল পুথি পঢ়িলে ভাল সংগত থকা যেন আৰু বেয়া পুথি পঢ়িলে বেয়া সংগত থকা যেন ফল হয়।”- কথাষাৰ বহলাই লিখা।
* উত্তৰ: মানুহৰ সংগই যেনেকৈ আমাৰ স্বভাৱ-চৰিত্ৰৰ ওপৰত প্ৰভাৱ পেলায়, পুথিৰ সংগয়ো একেইদৰে আমাৰ ওপৰত কাৰ্য কৰে। প্ৰতিখন পুথিয়েই লিখকজনৰ স্বভাৱ-চৰিত্ৰৰ ছাঁৰ নিচিনা। পুথি পাঠ কৰিলে সেই পুথিৰ লিখকৰ লগত আলাপ কৰা যেন হয়। সেয়েহে, ভাল পুথি পঢ়িলে ভাল মানুহৰ সংগত থকাৰ দৰে ফল পোৱা যায় আৰু বেয়া পুথি পঢ়িলে বেয়া মানুহৰ সংগত থকাৰ দৰে ফল পোৱা যায়।
ক্ৰিয়া-কলাপ (পৃষ্ঠা ৩৭)
৬। উদাহৰণৰ দৰে তলত দিয়া শব্দকেইটা ভাঙি লিখা।
* উপকূল ⇒ উপ + কূল
* বেদখল ⇒ বে + দখল
* সুনাম ⇒ সু + নাম
* বিখ্যাত ⇒ বি + খ্যাত
* আওবাট ⇒ আও + বাট
৭। তলত দিয়া শব্দবোৰেৰে একোটাকৈ বাক্য ৰচনা কৰা-
* থুপাই – পুথিৰ বিদ্যা থুপাই থোৱা ধনৰ নিচিনা।
* পাৰ্গত – পুথিৰপৰা বিদ্যা লাভ কৰি মানুহে নতুন বিদ্যা আর্জিবলৈ পাৰ্গত হয়।
* একাগ্ৰতা – সংসাৰত উদ্‌গতি কৰিবলৈ মনৰ একাগ্ৰতা লাগে।
* পুৰুষাৰ্থ – লিখকে বহুত পুৰুষাৰ্থ কৰি পুথি ৰচনা কৰে।
* স্বভাৱ – সৎসংগৰপৰা মানুহৰ সৎ স্বভাৱ ওপজে।
ক্ৰিয়া-কলাপ (পৃষ্ঠা ৩৮)
৮। তুমি বিদ্যালয়ৰ পুথিভঁৰালত থকা কি কি কিতাপ পঢ়িছা তাৰ এখন তালিকা প্ৰস্তুত কৰা।
* উত্তৰ: (এইটো ছাত্ৰ-ছাত্ৰীৰ ব্যক্তিগত অভিজ্ঞতাৰ ওপৰত আধাৰিত। এটা নমুনা উত্তৰ হ’ব পাৰে:)
   মই বিদ্যালয়ৰ পুথিভঁৰালত থকা তলত দিয়া কিতাপকেইখন পঢ়িছোঁ:
   * বুঢ়ী আইৰ সাধু
   * পঞ্চতন্ত্ৰৰ সাধু
   * এণ্ডাৰছনৰ সাধু
৯। তুমি প্ৰস্তুত কৰা গ্ৰন্থৰ তালিকাখনৰপৰা তোমাৰ ভাল লগা গ্ৰন্থখনৰ বিষয়ে লিখা আৰু শ্ৰেণীত পঢ়ি শুনোৱা-
* উত্তৰ: (এইটো ছাত্ৰ-ছাত্ৰীৰ ব্যক্তিগত অভিজ্ঞতাৰ ওপৰত আধাৰিত। এটা নমুনা উত্তৰ হ’ব পাৰে:)
   * গ্ৰন্থৰ নাম: বুঢ়ী আইৰ সাধু
   * লেখক/সংকলকৰ নাম: লক্ষ্মীনাথ বেজবৰুৱা
   * গ্ৰন্থখন ভাল লগাৰ কাৰণ: এই গ্ৰন্থখনৰ সাধুবোৰ পঢ়ি মই বৰ আনন্দ পাওঁ। ইয়াৰ সাধুবোৰে মোক নতুন নতুন কথা শিকায় আৰু মোৰ কল্পনাশক্তি বঢ়ায়।
   * গ্ৰন্থখনৰপৰা শিকিবলগীয়া: এই গ্ৰন্থখনৰপৰা মই শিকিছোঁ যে বুদ্ধিমত্তাৰ জৰিয়তে যিকোনো বিপদৰ সন্মুখীন হ’ব পাৰি আৰু সদায় সৎ পথত থাকিব লাগে।
১০। প’ষ্টাৰখন পঢ়া আৰু প্ৰশ্নকেইটাৰ উত্তৰ দিয়া –
* (ক) অসম গ্ৰন্থমেলাখন কেতিয়াৰপৰা আৰম্ভ হ’ব?
   * উত্তৰ: অসম গ্ৰন্থমেলাখন ১৫ নৱেম্বৰ, ২০২৫ ৰপৰা আৰম্ভ হ’ব।
* (খ) গ্ৰন্থমেলাখন ক’ত অনুষ্ঠিত হ’ব?
   * উত্তৰ: গ্ৰন্থমেলাখন অসম পশু চিকিৎসা মহাবিদ্যালয় খেলপথাৰ, খানাপাৰা, গুৱাহাটীত অনুষ্ঠিত হ’ব।
* (গ) গ্ৰন্থমেলাখন কেইবজাৰপৰা কেইবজালৈ খোলা থাকিব?
   * উত্তৰ: গ্ৰন্থমেলাখন পুৱা ১০ বজাৰপৰা নিশা ৯ বজালৈকে খোলা থাকিব।
* (ঘ) গ্ৰন্থমেলাখনত কিমান শতাংশ ৰেহাই দিছে?
   * উত্তৰ: গ্ৰন্থমেলাখনত সকলো গ্ৰন্থতে ১০% ৰেহাই দিছে।
* (ঙ) গ্ৰন্থমেলাখনত কিমানখন বিপণীয়ে অংশ গ্ৰহণ কৰিব?
   * উত্তৰ: গ্ৰন্থমেলাখনত ৰাজ্যিক, ৰাষ্ট্ৰীয় আৰু আন্তঃৰাষ্ট্ৰীয় পৰ্যায়ৰ দুই শতাধিক গ্ৰন্থ বিপণীয়ে অংশগ্ৰহণ কৰিব।
ক্ৰিয়া-কলাপ (পৃষ্ঠা ৩৯)
১১। পাঠ্যপুথিৰ বাহিৰে তোমালোকৰ ঘৰত আন কি কি পুথি আছে-
* (ক) পুথিসমূহৰ এখন তালিকা প্ৰস্তুত কৰা।
   * উত্তৰ: (নমুনা উত্তৰ) মোৰ ঘৰত থকা আন পুথিসমূহ হ’ল – কীৰ্তন ঘোষা, নামঘোষা, বুঢ়ী আইৰ সাধু, আৰু এখন সাধাৰণ জ্ঞানৰ কিতাপ।
* **(খ) সেই পুথিবোৰ তুমি বা ঘৰৰ আন সদস্যই কেনেদৰে সংগ্ৰহ কৰিছা লিখা।*
   * উত্তৰ: (নমুনা উত্তৰ) কীৰ্তন ঘোষা আৰু নামঘোষা আইতাৰ দিনৰ। বুঢ়ী আইৰ সাধুখন দেউতাই গ্ৰন্থমেলাৰ পৰা কিনিছিল আৰু সাধাৰণ জ্ঞানৰ কিতাপখন মই পুৰস্কাৰ হিচাপে পাইছিলোঁ।
* **(গ) তোমালোকে আনৰপৰা বা পুথিভঁৰালৰপৰা আনি পঢ়া কিতাপৰ নাম লিখা।*
   * উত্তৰ: (নমুনা উত্তৰ) মই বিদ্যালয়ৰ পুথিভঁৰালৰপৰা ‘পঞ্চতন্ত্ৰৰ সাধু’ আনি পঢ়িছোঁ।
১২। আগৰ ১০ নম্বৰ প্ৰশ্নত থকা প’ষ্টাৰখনৰ আৰ্হিত আন এটা বিষয় লৈ এখন প’ষ্টাৰ প্ৰস্তুত কৰা।
* উত্তৰ: (এইটো এটা অংকনমূলক প্ৰকল্প। এটা নমুনা প’ষ্টাৰৰ বিৱৰণ তলত দিয়া হ’ল:)
   আহক! আহক!
   বিদ্যালয়ৰ বাৰ্ষিক চিত্ৰাংকন প্ৰতিযোগিতা
   তাৰিখ: ২০ নৱেম্বৰ, ২০২৫
   স্থান: বিদ্যালয়ৰ সভা কক্ষ
   সময়: পুৱা ১১ বজা
   বিষয়: আমাৰ চৌপাশৰ পৰিৱেশ
   (আঁকিবলৈ প্ৰয়োজনীয় সামগ্ৰী ছাত্ৰ-ছাত্ৰীয়ে নিজে আনিব লাগিব।)

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *