Class 3, Environment Chapter 2, আমাৰ বিদ্যালয় , SEBA New Book 

Class 3, Environment Chapter 2, আমাৰ বিদ্যালয় , SEBA New Book

পৃষ্ঠা ১০:

ক্ৰিয়া-কলাপ ১

 * প্ৰশ্ন: তলত দিয়া আৱৰ্জনাবোৰ কোনটো ডাষ্টবিনত পেলাবা, আঁচ্ টানি মিলোৱা-

 * উত্তৰ:

   * সেউজীয়া ডাষ্টবিন (USE ME) – আলুৰ বাকলি, কণীৰ খোলা, গছৰ শুকান পাত। (এইবোৰ সহজে পচি মাটিৰ লগত মিহলি হৈ যায়।)

   * নীলা ডাষ্টবিন (USE ME) – প্লাষ্টিকৰ বটল, লাইটৰ বাল্বৰ টুকুৰা, কাপোৰৰ টুকুৰা, চিপ্‌ছৰ খালী পেকেট, পেলনীয়া কাগজ। (এই আৱৰ্জনাবোৰ পুনৰ ব্যৱহাৰ কৰিব পাৰি।)

লিখোঁ আহা-

 * প্ৰশ্ন: তোমালোকৰ বিদ্যালয়খন তুমি কিয় ভাল পোৱা ভাবি-গুণি কেইটামান কাৰণ লিখা।

 * উত্তৰ: (এইটো ছাত্ৰ-ছাত্ৰীৰ বাবে দিয়া হৈছে। পাঠৰ ভিত্তিত উদাহৰণ হ’ল-)

   মই মোৰ বিদ্যালয়খন ভাল পাওঁ কাৰণ—

   * আমি আমাৰ বিদ্যালয়ৰ চৌহদটো আৰু শ্ৰেণীকোঠাসমূহ সদায় পৰিষ্কাৰ-পৰিচ্ছন্নকৈ ৰাখোঁ।

   * আৱৰ্জনা পেলাবলৈ আমি নির্দিষ্ট ডাষ্টবিন ব্যৱহাৰ কৰোঁ।

   * আমাৰ বিদ্যালয়ত এখন ধুনীয়া ফুলনি আৰু পাচলিৰ বাগিচা আছে।

আলোচনা কৰোঁ আহা-

 * প্ৰশ্ন: বিদ্যালয়ত কেনেদৰে ফুলনি আৰু পাচলিৰ বাগিচা পাতিবা? শিক্ষক আৰু সহপাঠীসকলৰ সৈতে আলোচনা কৰা।

 * উত্তৰ: শিক্ষক আৰু সহপাঠীসকলৰ সৈতে আলোচনা কৰি, কামৰ ভাগ-বতৰা কৰি আমি বিদ্যালয়ত ফুলনি আৰু পাচলিৰ বাগিচা পাতিব পাৰোঁ। আমি সকলোৱে মিলি বাগিচাখনৰ সময়মতে যতন ল’ব লাগিব।

 * প্ৰশ্ন: পচন সাৰ কিদৰে তৈয়াৰ কৰিব পাৰি?

 * উত্তৰ: বিদ্যালয়ৰ এঠাইত গাঁত খান্দি গছৰ ডাল-পাত আদি পেলাই পচন সাৰ তৈয়াৰ কৰিব পাৰি। সেইবোৰ গাঁতত পচি সাৰলৈ ৰূপান্তৰিত হয়।

 * প্ৰশ্ন: পচন সাৰ ব্যৱহাৰৰ উপকাৰিতাসমূহ কি কি?

 * উত্তৰ: পচন সাৰ গছৰ পুলি, ফুলৰ পুলি আদি ৰোওতে ব্যৱহাৰ কৰিব পাৰি।

পৃষ্ঠা ১২:

কৰি চাওঁ আহা-

 * প্ৰশ্ন: (দিশ নিৰ্ণয়)

 * উত্তৰ: এটা সহজ উপায়েৰে দিশ নিৰ্ণয় কৰিব পাৰি। ৰাতিপুৱা সূৰ্যটোৰ ফালে মুখ কৰি হাত দুখন দুইফালে মেলি দিব লাগে।

   * সন্মুখৰ ফালে পূব আৰু পিঠিৰ ফালে পশ্চিম দিশ হ’ব।

   * বাঁওহাতৰ ফালে উত্তৰ আৰু সোঁহাতৰ ফালে দক্ষিণ দিশ হ’ব।

পৃষ্ঠা ১৩:

লিখোঁ আহা-

 * প্ৰশ্ন: ৰিংকীহঁতৰ ঘৰৰপৰা বিদ্যালয়লৈ যোৱা বাটটো ছবিত বিচাৰি উলিয়াই এডাল পেঞ্চিলেৰে আঁচ্ টানি দেখুওৱা।

 * উত্তৰ: (এইটো ছাত্ৰ-ছাত্ৰীৰ বাবে এটা ছবি অঁকা কাৰ্যকলাপ।)

 * প্ৰশ্ন: ছবিখনত বিদ্যালয়লৈ যোৱা বাটত কি কি দেখিছা?

 * উত্তৰ: ছবিখনত বিদ্যালয়লৈ যোৱা বাটত ৰিংকীহঁতৰ ঘৰ, বাবলুইতৰ ঘৰ, এখন চিকিৎসালয় আৰু এটা বাছ স্টপেজ (আস্থান) দেখিছোঁ।

 * প্ৰশ্ন: ৰিংকীহঁতৰ ঘৰটো বিদ্যালয়ৰ কোন দিশে আছে?

 * উত্তৰ: (মানচিত্ৰখন চাই) ৰিংকীহঁতৰ ঘৰটো বিদ্যালয়ৰ দক্ষিণ-পশ্চিম দিশত আছে।

 * প্ৰশ্ন: পুখুৰীটো ৰিংকীহঁতৰ ঘৰৰ কোন দিশত আছে?

 * উত্তৰ: (মানচিত্ৰখন চাই) পুখুৰীটো ৰিংকীহঁতৰ ঘৰৰ দক্ষিণ-পূব দিশত আছে।

 * প্ৰশ্ন: চিকিৎসালয়খন ৰিংকীহঁতৰ ঘৰৰ কোন দিশত আছে?

 * উত্তৰ: (মানচিত্ৰখন চাই) চিকিৎসালয়খন ৰিংকীহঁতৰ ঘৰৰ উত্তৰ দিশত আছে।

কৰি চাওঁ আহা-

 * প্ৰশ্ন: (বেগেতেৰে টেবুল জোখ) …এনেদৰে জোখোঁতে সকলোৰে জোখবোৰ নিমিলিল, নহয়নে বাৰু? ইয়াৰ কাৰণ কি বুলি ভাবা?

 * উত্তৰ: সকলোৰে হাতৰ আকাৰ সমান নহয়। সেইবাবে বেগেতেৰে জোখোঁতে হিচাপটো একে নহ’ল (নিমিলিল)।

পৃষ্ঠা ১৪:

অনুশীলনী

১। উত্তৰ লিখা-

 * (ক) প্ৰশ্ন: দিশ কেইটা আৰু কি কি?

 * উত্তৰ: দিশ প্ৰধানকৈ চাৰিটা – পূব, পশ্চিম, উত্তৰ আৰু দক্ষিণ।

 * (খ) প্ৰশ্ন: তোমালোকৰ বিদ্যালয়ৰ চাৰিসীমাত কি কি আছে লিখা।

 * উত্তৰ: (এইটো ছাত্ৰ-ছাত্ৰীৰ বাবে দিয়া হৈছে। পাঠত দিয়া ‘ৰতনপুৰ আদর্শ বিদ্যালয়’ৰ চাৰিসীমা হ’ল-)

   * উত্তৰ দিশ: এখন পাহাৰ আছে।

   * দক্ষিণ দিশ: এখন ফুলনি আৰু বিদ্যালয়লৈ সোমোৱা গেটখন আছে।

   * পূব দিশ: এখন পাচলিৰ বাগিচা আৰু এজোপা ডাঙৰ আঁহত গছ আছে।

   * পশ্চিম দিশ: এডৰা সৰিয়হৰ খেতি আছে।

 * (গ) প্ৰশ্ন: তোমালোকৰ ঘৰৰ চাৰিসীমাত কি কি আছে লিখা।

 * উত্তৰ: (এইটো ছাত্ৰ-ছাত্ৰীয়ে নিজৰ ঘৰৰ চাৰিসীমা অনুসৰি লিখিবলগীয়া কাৰ্যকলাপ।)

 * (ঘ) প্ৰশ্ন: চকলেটৰ বাকলি, প্লাষ্টিকৰ খালী বটল আদি পেলাবলৈ কেনেকুৱা ৰঙৰ ডাষ্টবিন ব্যৱহাৰ কৰিব লাগে?

 * উত্তৰ: চকলেটৰ বাকলি, প্লাষ্টিকৰ খালী বটল আদিৰ বাবে নীলা ৰঙৰ ডাষ্টবিন ব্যৱহাৰ কৰিব লাগে।

২। খালী ঠাই পূৰ কৰা-

 * প্ৰশ্ন: সূর্যটো সদায় ____ দিশত ওলায় আৰু ____ দিশত মাৰ যায়।

 * উত্তৰ: সূর্যটো সদায় পূব দিশত ওলায় আৰু পশ্চিম দিশত মাৰ যায়।

৩। পচন সাৰ কিদৰে তৈয়াৰ কৰা হয় লিখা।

 * প্ৰশ্ন: পচন সাৰ কিদৰে তৈয়াৰ কৰা হয় লিখা।

 * উত্তৰ: এঠাইত গাঁত খান্দি গছৰ ডাল-পাত আদি পেলোৱা হয়। সেইবোৰ তাতে পচি সাৰলৈ ৰূপান্তৰিত হয়। ইয়াকে পচন সাৰ বুলি কোৱা হয়।

৪। পেলনীয়া কাগজৰপৰা কি কি বস্তু সাজিব পাৰি লিখা।

 * প্ৰশ্ন: পেলনীয়া কাগজৰপৰা কি কি বস্তু সাজিব পাৰি লিখা।

 * উত্তৰ: পেলনীয়া কাগজৰপৰা কাগজৰ ফুল, মালা, ক’লাজ, চকৰি, নাও, পুতলা আদি বস্তু সাজিব পাৰি।

৫। ঘৰৰ ছবি এখন আঁকি তাৰ দিশকেইটা দেখুওৱা।

 * প্ৰশ্ন: ঘৰৰ ছবি এখন আঁকি তাৰ দিশকেইটা দেখুওৱা।

 * উত্তৰ: (এইটো ছাত্ৰ-ছাত্ৰীৰ বাবে এটা ছবি অঁকা কাৰ্যকলাপ।)

 *

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *