স্বাস্থ্য আৰু সু-অভ্যাস Chapter -9,Class-3, SEBA, Assamese medium 

 

Chapter -9,Class-3, SEBA, New Book, Assamese medium

\’;[p

পৃষ্ঠা ১২৩

ক্ৰিয়া-কলাপ

পাঠভিত্তিক

১। আলোচনা কৰোঁ আৰু লিখোঁ আহা-

(ক) আমি কেতিয়া শুব লাগে?

উত্তৰ: আমি ৰাতি সোনকালে শুব লাগে।

(খ) কেতিয়া শুব নালাগে?

উত্তৰ: আমি ৰাতি বেছিকৈ শুব নালাগে।

(গ) আমি কেতিয়া শয্যা ত্যাগ কৰিব লাগে?

উত্তৰ: আমি পুৱা সোনকালে শয্যা ত্যাগ কৰিব লাগে (ৰাতিপুৱা সোনকালে উঠিব লাগে)।

(ঘ) আমি কিহেৰে দাঁত ঘঁহিব লাগে?

উত্তৰ: আমি নিম, খাগৰি বা ব্ৰাছেৰে দাঁত ঘঁহিব লাগে।

(ঙ) আমি কেনেকুৱা ঠাইত শুব লাগে?

উত্তৰ: আমি মুকলি আৰু পোহৰ থকা ঠাইত শুব লাগে।

(চ) আমি কেনেকৈ শুব লাগে?

উত্তৰ: আমি গাৰু নোহোৱাকৈ বা সৰু গাৰু লৈ শুব লাগে।

(ছ) আমি কিয় চাফ-চিকুণ হৈ থাকিব লাগে?

উত্তৰ: আমি চাফ-চিকুণ হৈ থাকিলে বেমাৰ-আজাৰ নহয় (শৰীৰ ভালে থাকে)।

(জ) আমি কিয় ব্যায়াম কৰিব লাগে?

উত্তৰ: আমি শৰীৰটো সুস্থ-সৱল কৰি ৰাখিবলৈ ব্যায়াম কৰিব লাগে।

(ঝ) আমি কিয় পঢ়া-শুনা কৰিব লাগে?

উত্তৰ: আমি ডাঙৰ মানুহ হ’বলৈ পঢ়া-শুনা কৰিব লাগে।

পৃষ্ঠা ১২৪

২। তলৰ কোনকেইটা অভ্যাস ভাল, বাছি উলিয়াই ‘✓’ চিন দিয়া-

 * (ক) ৰাতিপুৱা সোনকালে উঠা। – ✓

 * (খ) ৰাতি দেৰিলৈকে সাৰে থকা।

 * (গ) নিতৌ গা-পা ধোৱা। – ✓

 * (ঘ) মুকলি ঠাইত শোৱা। – ✓

 * (ঙ) ডাঙৰ গাৰু লৈ শোৱা।

 * (চ) খোৱাৰ আগত হাত ধোৱা। – ✓

 * (ছ) নখ কাটি চাফা কৰি ৰখা। – ✓

 * (জ) সদায় ব্যায়াম কৰা। – ✓

৩। পদ্যটোৰ আধাৰত খালী ঠাই পূৰ কৰা-

 * (ক) শয্যা এৰি উঠিম পুৱা সোনকালে।

 * (খ) নাখাম কেতিয়াও অখাদ্য-কুখাদ্য।

 * (গ) পঢ়া-শুনা কৰি ডাঙৰ মানুহ হ’ম।

 * (ঘ) নাকত আঙুলি দিয়া অভ্যাস বেয়া।

 * (ঙ) শৰীৰ ভালে ৰাখি মন দি পঢ়িম।

৪। তলৰ কামবোৰ কৰিবলৈ আমি কি কি ব্যৱহাৰ কৰোঁ?

 * (ক) দাঁত ঘঁহিবলৈ – ব্ৰাছ, নিম, খাগৰি।

 * (খ) গা ধুবলৈ – চাবোন, পানী, গামোচা।

 * (গ) নখ কাটিবলৈ – নখ-কটা (Nail cutter)।

 * (ঘ) কাপোৰ ধুবলৈ – চাবোন, ডিটাৰজেন্ট, ব্ৰাছ।

পৃষ্ঠা ১২৫

ভাষা-অধ্যয়ন

৫। পদ্যটোত থকা একে উচ্চাৰণৰ শব্দবোৰ লিখা-

 * (ক) সোনকালে – ভালে

 * (খ) ধৰিম – কৰিম

 * (গ) শুই – ধুই

 * (ঘ) ঠাই – পায়

 * (ঙ) বেয়া – কেয়া

 * (চ) হ’ম – পঢ়িম

৭। আঁচ টানি মিলোৱা-

 * অখাদ্য – কুখাদ্য

 * বেমাৰ – আজাৰ

 * চাফ – চিকুণ

 * পঢ়া – শুনা

 * সুস্থ – সৱল

 * গা – পা

পৃষ্ঠা ১২৬

জ্ঞান-সম্প্ৰসাৰণ

৮। তলৰ ছবিবোৰ চাই কোনটো অভ্যাস ভাল আৰু কোনটো বেয়া লিখা।

 * (১ম ছবি: ল’ৰাই টিভি চাই আছে) – বেয়া অভ্যাস (বেছি ওচৰৰ পৰা টিভি চোৱা)।

 * (২য় ছবি: ছোৱালীয়ে নখ কাটি আছে) – ভাল অভ্যাস।

 * (৩য় ছবি: ল’ৰাই কিতাপ পঢ়ি আছে) – ভাল অভ্যাস।

 * (৪ৰ্থ ছবি: ল’ৰাই কাণ খজুৱাই আছে) – বেয়া অভ্যাস।

 * (৫ম ছবি: ল’ৰাই হাত ধুই আছে) – ভাল অভ্যাস।

 * (৬ষ্ঠ ছবি: ল’ৰাই চকলেট খাই দাঁতত পোকে ধৰা) – বেয়া অভ্যাস (বেছি মিঠাই খোৱা)।

৯। (ক) তলৰ খাদ্যবোৰৰ ভিতৰত কোনবোৰ স্বাস্থ্যৰ বাবে উপকাৰী আৰু কোনবোৰ অপকাৰী বাছি উলিওৱা।

 * উপকাৰী: গাখীৰ, কণী, ভাত, মাছ, ফল-মূল, সেউজীয়া শাক-পাচলি।

 * অপকাৰী: চকলেট, চিপচ্, শীতল পানীয়, বাৰ্গাৰ, আইচক্ৰীম।

(খ) বাছি উলিওওৱা খাদ্যবোৰৰ পৰা তোমাৰ প্ৰিয় খাদ্য তিনিবিধৰ নাম লিখা।

 * (নমুনা উত্তৰ): মোৰ প্ৰিয় খাদ্য তিনিবিধ হ’ল- গাখীৰ, মাছ আৰু ফল-মূল।

পৃষ্ঠা ১২৭

হাতে-কামে কৰোঁ আহা

১১। ছবিবোৰ চাই খালী ঠাই পূৰ কৰা।

 * (ক) সদায় সোনকালে শুব লাগে।

 * (খ) সদায় সোনকালে উঠিব লাগে।

 * (গ) সদায় ব্যায়াম কৰিব লাগে।

 * (ঘ) সদায় দাঁত ঘঁহিব লাগে।

 * (ঙ) সদায় গা-পা ধুব লাগে।

 * (চ) সদায় নখ কাটিব লাগে।

 * (ছ) সদায় চাফ-চিকুণ কাপোৰ পিন্ধিব লাগে।

 * (জ) সদায় সময়মতে খাব লাগে।

 * (ঝ) সদায় সময়মতে পঢ়িব লাগে।

 * (ঞ) সদায় সময়মতে খেলিব লাগে।

পৃষ্ঠা ১৩০

ক্ৰিয়া-কলাপ

পাঠভিত্তিক

১। আলোচনা কৰোঁ আৰু লিখোঁ আহা-

(ক) জ্ঞানী ল’ৰাজনৰ নাম কি আছিল?

উত্তৰ: জ্ঞানী ল’ৰাজনৰ নাম আছিল ৰঞ্জন।

(খ) ৰঞ্জনৰ কেইজন বন্ধু আছিল?

উত্তৰ: ৰঞ্জনৰ চাৰিজন বন্ধু আছিল।

(গ) ৰঞ্জনে মাকক কি বুলি কৈছিল?

উত্তৰ: ৰঞ্জনে মাকক কৈছিল, “মা, মই আজি বন্ধুসকলৰ লগত খেলিবলৈ নাযাওঁ। মই ঘৰতে থাকিম।”

(ঘ) মাক আচৰিত হৈছিল কিয়?

উত্তৰ: ৰঞ্জনে কেতিয়াও খেলিবলৈ যোৱাৰ কথা বাদ নিদিয়ে, আনকি বেমাৰ হ’লেও খেলে। সেইদিনা সি খেলিবলৈ নাযাওঁ বুলি কোৱাত মাক আচৰিত হৈছিল।

(ঙ) ৰঞ্জনৰ বন্ধুকেইজন ক’লৈ গৈছিল?

উত্তৰ: ৰঞ্জনৰ বন্ধুকেইজন ওচৰৰ মুকলি পথাৰখনলৈ খেলিবলৈ গৈছিল।

(চ) ৰঞ্জনৰ বন্ধুসকলৰ কি হৈছিল?

উত্তৰ: ৰঞ্জনৰ বন্ধুসকল বৰষুণত তিতি-বুৰি জ্বৰ-কাহত ভুগিছিল।

পৃষ্ঠা ১৩১

২। পাঠটোৰ আধাৰত খালী ঠাই পূৰ কৰোঁ আহা-

 * (ক) ৰঞ্জনৰ বন্ধুসকল বৰষুণত তিতি-বুৰি জ্বৰ-কাহত ভুগিল।

 * (খ) ৰঞ্জনে কেতিয়াও খেলিবলৈ যোৱাৰ কথা বাদ নিদিয়ে।

 * (গ) সিহঁত আটাইকেইটাই মুকলি পথাৰখনলৈ লৰ ধৰিলে।

 * (ঘ) ৰঞ্জনে আকাশখনলৈ চাই দেখিলে যে বতৰটো ডাৱৰীয়া হৈ পৰিছে।

 * (ঙ) ৰঞ্জনে মাকৰ লগত ঘৰৰ কাম-বন কৰাত লাগি গ’ল।

৩। তলৰ কোনটো বাক্য শুদ্ধ ‘✓’ চিন দিয়া।

 * (ক) ৰঞ্জনে মাকৰ কথা শুনি ঘৰতে থাকিল।

 * (খ) ৰঞ্জনে আকাশলৈ চাই ঘৰতে থাকিল। – ✓

 * (গ) ৰঞ্জনৰ বেমাৰ হোৱা বাবে ঘৰতে থাকিল।

৪। তলৰ প্ৰশ্নটোৰ শুদ্ধ উত্তৰটো বাছি উলিয়াই সঠিক চিনটো পূৰ কৰা।

 * ৰঞ্জনৰ বন্ধুসকলৰ জ্বৰ-কাহ হৈছিল। কাৰণ-

   * (ক) সিহঁতে ৰঞ্জনৰ লগত কাজিয়া কৰিছিল।

   * (খ) সিহঁতে মাকৰ কথা শুনা নাছিল।

   * (গ) সিহঁতে বৰষুণত তিতি-বুৰি খেলিছিল। – ✓

   * (ঘ) সিহঁতে খেলা-ধূলা কৰি ভাগৰি পৰিছিল।

৬। বন্ধু, আনন্দ, ৰঞ্জন আৰু কিন্তু শব্দত থকা যুক্তাক্ষৰকেইটা ব্যৱহাৰ কৰি দুটাকৈ নতুন শব্দ লিখা।

 * ন্ধ (ন্ + ধ): অন্ধ, বন্ধ।

 * ন্দ (ন্ + দ): মন্দ, ছন্দ।

 * ঞ্জ (ঞ + জ): খঞ্জ, আঞ্জা।

 * ন্ত (ন্ + ত): অন্ত, শান্ত।

পৃষ্ঠা ১৩২

জ্ঞান-সম্প্ৰসাৰণ

৭। ভাবোঁ আৰু লিখোঁ আহা-

(ক) ৰঞ্জনৰ কোনটো গুণ তোমাৰ ভাল লাগিছে?

উত্তৰ: ৰঞ্জনৰ বতৰৰ পৰিস্থিতি চাই আগতীয়াকৈ ভাবি-চিন্তি সিদ্ধান্ত লোৱা (জ্ঞানী) গুণটো মোৰ ভাল লাগিছে।

(খ) বন্ধুসকলৰ লগত খেলিবলৈ নাযোৱাৰ বাবে ৰঞ্জনৰ কি উপকাৰ হ’ল?

উত্তৰ: বন্ধুসকলৰ লগত খেলিবলৈ নোযোৱাৰ বাবে ৰঞ্জন বৰষুণত তিতাৰ পৰা বাচিল আৰু তাৰ বন্ধুসকলৰ দৰে জ্বৰ-কাহত ভুগিবলগীয়া নহ’ল।

(গ) তুমি কি কি কাম কৰাৰ আগতে ভাবি-চিন্তি লোৱা?

উত্তৰ: (নমুনা উত্তৰ) মই ৰাস্তা পাৰ হোৱাৰ আগতে ভাবি-চিন্তি লওঁ। বৰষুণৰ বতৰত বাহিৰলৈ যোৱাৰ আগতে ছাতি নিব লাগে নে নালাগে ভাবি-চিন্তি লওঁ।

(ঘ) খালী ঠাই পূৰ কৰা-

 * (১) ৰাতিপুৱা সোনকালে শুই উঠি ব্যায়াম কৰিব লাগে।

 * (২) খোৱাৰ আগতে চাবোনেৰে হাত ধুব লাগে।

 * (৩) বৰষুণত তিতিলে গা বেয়া হয়।

 * (৪) শৰীৰটো সুস্থ কৰি ৰাখিবলৈ আমি সকলোৱে সজ অভ্যাস গঢ়িব লাগে।

৮। তলৰ ছবিকেইখন চাই তোমালোকে কি বুজিলা কোৱা-

 * (১ম ছবি: বেলি ওলোৱা) – ৰাতিপুৱা হৈছে / বতৰ ফৰকাল।

 * (২য় ছবি: ডাৱৰীয়া বতৰ) – আকাশত ডাৱৰ কৰিছে / বৰষুণ আহিব পাৰে।

 * (৩য় ছবি: বৰষুণ) – বৰষুণ দি আছে।

 * (৪ৰ্থ ছবি: ৰামধেনু) – বৰষুণ এৰাৰ পাছত ৰামধেনু ওলাইছে।

পৃষ্ঠা ১৩৩

১০। ছবি চাই বাক্য লিখা-

 * (১ম ছবি: ল’ৰাই হাত ধুই আছে) – আমি খোৱাৰ আগতে চাবোনেৰে হাত ধুব লাগে।

 * (২য় ছবি: ছোৱালীয়ে দাঁত ঘঁহি আছে) – আমি ৰাতিপুৱা আৰু ৰাতি শোৱাৰ আগতে দাঁত ঘঁহিব লাগে।

 * (৩য় ছবি: মানুহে ব্যায়াম কৰি আছে) – আমি শৰীৰ সুস্থ ৰাখিবলৈ সদায় ব্যায়াম কৰিব লাগে।

 * (৪ৰ্থ ছবি: ছোৱালীয়ে নখ কাটি আছে) – আমি সদায় নখ চুটিকৈ কাটি চাফা কৰি ৰাখিব লাগে।

১১। ছবিখন চাই খালী ঠাই পূৰ কৰা-

 * (১) ৰাতিপুৱা সোনকালে শুই উঠিব লাগে।

 * (২) মুকলি বতাহত ব্যায়াম কৰিব লাগে।

 * (৩) চাবোনেৰে গা ধুব লাগে।

 * (৪) গাখীৰ খাব লাগে।

 * (৫) স্কুললৈ যাব লাগে।

 * (৬) খেলি-ধূলি আহিব লাগে।

 * (৭) ৰাতি সোনকালে শুব লাগে।

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *