শিৱসাগৰলৈ যাত্ৰা, Class -4, Environment Chapter 13, Assamese medium

পৃষ্ঠা নং ১০৭
প্ৰশ্ন: তোমালোকে বাৰু গুৱাহাটীৰপৰা শিৱসাগৰলৈ ৰে’লেৰে আহোঁতে কি কি ষ্টেছন পাৰ হৈ আহিলা?
উত্তৰ: মিলিৰ উত্তৰ অনুসৰি, তেওঁলোকে গুৱাহাটীৰ পল্টন বজাৰ ষ্টেচনত উঠি জাগীৰোড, চাপৰমুখ, হোজাই, লংকা, লামডিং, ডিফু, ডিমাপুৰ, বোকাজান, ফৰকাটিং, তিতাবৰ, মৰিয়নি, আমগুৰি, শিমলুগুৰি ষ্টেচন পাৰ হৈ শিৱসাগৰ ষ্টেচন পাইছিলহি।
পৃষ্ঠা নং ১০৮
প্ৰশ্ন: মিলি – বেলি মূৰৰ ওপৰ পালেহি মানে কি আইতা?
উত্তৰ: আইতাই উত্তৰ দিলে যে ‘বেলি মূৰৰ ওপৰ পালেহি’ মানে দুপৰীয়া হ’ল। আগৰ দিনত মানুহে ঘড়ীৰ সলনি বেলিটোলৈ চাই সময়ৰ উমান লৈছিল।
প্ৰশ্ন: মিলি আৰু জিন্টু – আইতা, এনেকুৱা কাঁহী-বাটি আগতে আমি দেখা নাছিলোঁ, এইবোৰৰ নামবোৰ ক’বা নেকি?
উত্তৰ: আইতাই কৈছিল যে সেইবোৰ বানকাঁহী, বানবাটি আৰু গাগৰী (চিত্ৰত কলহ বুলি আছে) আছিল। সেইবোৰ তেওঁলোকৰ আজো আইতাকৰ দিনৰ কাঁহী-বাটি।
পৃষ্ঠা নং ১০৯
প্ৰশ্ন: মিলি আৰু জিন্টুৱে মাকৰ সৈতে শিৱসাগৰলৈ কিহেৰে গৈছিল?
উত্তৰ: মিলি আৰু জিন্টুৱে মাকৰ সৈতে ৰে’লেৰে শিৱসাগৰলৈ গৈছিল।
প্ৰশ্ন: মিলিহঁতে আইতাকৰ সৈতে কৰা আলোচনাত কি কি যান-বাহনৰ কথা উল্লেখ কৰা হৈছিল?
উত্তৰ: আলোচনাত ৰে’ল, অট’ৰিক্সা, গৰু গাড়ী, ঘোঁৰাগাড়ী, নাও, হাতী, ঘোঁৰা, উৰা জাহাজ (বিমান) আৰু মামাকৰ গাড়ীৰ কথা উল্লেখ কৰা হৈছিল।
প্ৰশ্ন: শিৱসাগৰলৈ আৰু কি কি বাহনৰে যাব পাৰি অভিভাৱকৰপৰা জানি লৈ লিখা।
উত্তৰ: (পাঠৰ আধাৰত) শিৱসাগৰলৈ ৰে’লৰ উপৰিও স্থলপথেৰে বাছ, মটৰ গাড়ী আদি বাহনেৰে যাব পাৰি।
প্ৰশ্ন: তোমালোকৰ ঘৰৰ পৰা ১০ কিলোমিটাৰ দূৰত্বলৈ কি কি বাহন চলে?
উত্তৰ: (এইটো এটা কাৰ্যকলাপ। পাঠত উল্লেখ কৰা কম দূৰত্বৰ বাহনবোৰ হ’ল:) ৰিক্সা, চাইকেল, বাছ, অট’ৰিক্সা।
পৃষ্ঠা নং ১১০
প্ৰশ্ন: তোমালোকে জনা কিছুমান যান-বাহনৰ নাম লিখি তলত দিয়াৰ দৰে তালিকাভুক্ত কৰা।
উত্তৰ: (ডেশ্ব ব্যৱহাৰ কৰি)
* যানবাহনৰ নাম – ৰিক্সা
* ক’ত চলে – স্থলপথ
* যানবাহনৰ নাম – চাইকেল
* ক’ত চলে – স্থলপথ
* যানবাহনৰ নাম – বাছ
* ক’ত চলে – স্থলপথ
* যানবাহনৰ নাম – ৰে’ল
* ক’ত চলে – ৰে’লপথ
* যানবাহনৰ নাম – উৰাজাহাজ
* ক’ত চলে – আকাশীপথ
* যানবাহনৰ নাম – নাও
* ক’ত চলে – জলপথ
প্ৰশ্ন: ককা-আইতাহঁতক সুধি আগৰ দিনত তেওঁলোকে কি কি বাহনেৰে অহা-যোৱা কৰিছিল লিখা।
উত্তৰ: (পাঠত আইতাই কোৱাৰ দৰে) আগৰ দিনত মানুহে প্ৰায় খোজকাঢ়িয়েই এঠাইৰপৰা আন এঠাইলৈ যাব লগা হৈছিল। কেতিয়াবা গৰু গাড়ী বা ঘোঁৰাগাড়ীও ব্যৱহাৰ কৰা হৈছিল। নৈ পাৰ হ’বলৈ নাও আছিল একমাত্ৰ ব্যৱস্থা।
প্ৰশ্ন: মিলি আৰু জিন্টুৰ মাকে কিহৰ টিকট সংগ্ৰহ কৰিছিল আৰু কিয়?
উত্তৰ: মিলি আৰু জিন্টুৰ মাকে ৰে’লৰ টিকট সংগ্ৰহ কৰিছিল, কাৰণ তেওঁলোকে ৰে’লেৰে গুৱাহাটীৰ পৰা শিৱসাগৰলৈ যাত্ৰা কৰিবলগীয়া আছিল।
প্ৰশ্ন: ৰে’লৰ টিকটৰ দৰে আৰু কি কি বাহনৰ বাবে টিকট সংগ্ৰহ কৰিব লাগে অভিভাৱকৰ পৰা জানি লৈ লিখা।
উত্তৰ: (পাঠৰ আধাৰত) ৰে’লৰ টিকটৰ দৰে বাছ আৰু উৰাজাহাজত যাত্ৰা কৰিবলৈও টিকট সংগ্ৰহ কৰিব লাগে।
প্ৰশ্ন: মিলি আৰু জিন্টুৱে আইতাকৰ ঘৰত দেখা পোৱা পুৰণিদিনীয়া কাঁহী-বাটিবোৰৰ নাম লিখা।
উত্তৰ: মিলি আৰু জিন্টুৱে আইতাকৰ ঘৰত বানকাঁহী, বানবাটি আৰু গাগৰী (বা কলহ) দেখিছিল।
প্ৰশ্ন: আগৰ দিনৰ আৰু আজি-কালিৰ বাচন-বৰ্তন কিছুমানৰ নাম লিখা।
উত্তৰ: (পাঠৰ আধাৰত)
* আগৰ দিনৰ বাচন-বৰ্তন: বানকাঁহী, বানবাটি, গাগৰী, কলহ, কাঁহী, বাটি।
* আজি-কালিৰ বাচন-বৰ্তন: (এইটো ছাত্ৰ-ছাত্ৰীৰ বাবে কাৰ্যকলাপ, পাঠত উল্লেখ নাই।)
প্ৰশ্ন: শিৱসাগৰলৈ গৈ মিলিহঁতে কি কি ঐতিহাসিক কীর্তি চিহ্ন চাইছিল?
উত্তৰ: মিলিহঁতে ৰংঘৰ, কাৰেংঘৰ, তলাতল ঘৰ, শিৱদৌল, জয়দৌল আৰু জয়সাগৰ পুখুৰী চাইছিল।
প্ৰশ্ন: তাত আৰু অন্য কি কি পুৰণি কীর্তিচিহ্ন আছে?
উত্তৰ: তাত থকা আন কিছুমান পুৰণি কীৰ্তিচিহ্ন হ’ল গৌৰীসাগৰ পুখুৰী, বিষ্ণুদৌল, দেৱীদৌল আৰু নামডাঙৰ শিলৰ সাঁকো।
পৃষ্ঠা নং ১১১
প্ৰশ্ন: (মানচিত্ৰৰ আধাৰত তালিকা পূৰণ)
উত্তৰ: (ডেশ্ব ব্যৱহাৰ কৰি)
* জিলাখনৰ নাম – শিৱসাগৰ জিলা।
* পৰিবহণ ব্যৱস্থাসমূহ – ৰে’লপথ (যেনে- শিমলুগুৰি, শিৱসাগৰ ষ্টেচন), স্থলপথ (যেনে- বাছ, অট’ৰিক্সা, গাড়ী), জলপথ (যেনে- দিখৌ নৈ, দিহিং নৈ)।
* ঐতিহাসিক কীৰ্তিচিহ্নসমূহ – ৰংঘৰ, কাৰেংঘৰ, তলাতল ঘৰ, শিৱদৌল, জয়দৌল, জয়সাগৰ পুখুৰী, গৌৰীসাগৰ পুখুৰী, বিষ্ণুদৌল, দেৱীদৌল, নামডাঙৰ শিলৰ সাঁকো, ৰুদ্ৰসাগৰ।
প্ৰশ্ন: অভিভাৱক আৰু শিক্ষকৰ সহায়ত নিজৰ জিলাখনৰ বিষয়ে জানি লৈ তলৰ তালিকাখন পূৰ কৰা।
উত্তৰ: (এইটো ছাত্ৰ-ছাত্ৰীসকলে নিজৰ জিলাৰ বিষয়ে কৰিবলগীয়া এটা কাৰ্যকলাপ।)
পৃষ্ঠা নং ১১২
অনুশীলনী
১। উত্তৰ লিখা –
(ক) আগৰ দিনৰ তিনিবিধ বাচন-বৰ্তনৰ নাম লিখা।
উত্তৰ: আগৰ দিনৰ তিনিবিধ বাচন-বৰ্তনৰ নাম হ’ল- বানকাঁহী, বানবাটি আৰু গাগৰী (বা কলহ)।
(খ) শিৱসাগৰত থকা তিনিটা কীৰ্তিচিহ্নৰ নাম লিখা।
উত্তৰ: শিৱসাগৰত থকা তিনিটা কীৰ্তিচিহ্নৰ নাম হ’ল- ৰংঘৰ, কাৰেংঘৰ আৰু তলাতল ঘৰ।
(গ) শিৱসাগৰত থকা ৰজাদিনীয়া পুখুৰী এটাৰ নাম লিখা।
উত্তৰ: শিৱসাগৰত থকা ৰজাদিনীয়া পুখুৰী এটাৰ নাম হ’ল জয়সাগৰ পুখুৰী।
(ঘ) তিনিবিধ যান-বাহনৰ নাম লিখা।
উত্তৰ: তিনিবিধ যান-বাহনৰ নাম হ’ল- ৰে’লগাড়ী, বাছ আৰু চাইকেল।
২। আগৰ দিনত মানুহে কিদৰে সময়ৰ উমান পাইছিল?
উত্তৰ: আগৰ দিনত মানুহে ঘড়ীৰ ব্যৱহাৰ নকৰি বেলিটোলৈ চাই সময়ৰ উমান লৈছিল।
৩। যাতায়াত ব্যৱস্থা বুলিলে কি বুজা? তোমালোকৰ অঞ্চলত কি কি যাতায়াত ব্যৱস্থা আছে?
উত্তৰ: এঠাইৰপৰা আন ঠাইলৈ অহা-যোৱা কৰা কাৰ্যই হৈছে যাতায়াত। যাতায়াতৰ বাবে আমাৰ দেশত স্থলপথ, ৰে’লপথ, জলপথ আৰু আকাশী পথ আছে।
(দ্বিতীয় অংশটো ছাত্ৰ-ছাত্ৰীৰ বাবে ব্যক্তিগত। তেওঁলোকে নিজৰ অঞ্চলত থকা ব্যৱস্থাসমূহৰ নাম লিখিব লাগিব, যেনে: স্থলপথত বাছ, ৰিক্সা আদি।)
৪। তলৰ শব্দসমূহৰ বিষয়ে চাৰি শাৰীকৈ বাক্য লিখা-
* পৰিবহণ: যান-বাহনৰ সহায়ত মানুহ আৰু বয়-বস্তু কঢ়িয়াই নিয়া ব্যৱস্থাই হৈছে পৰিবহণ ব্যৱস্থা। আমাৰ দেশত কেইবাবিধো পৰিবহণ ব্যৱস্থা আছে, যেনে- স্থল বা পথ-পৰিবহণ, জল-পৰিবহণ, ৰে’ল-পৰিবহণ আৰু আকাশী-পৰিবহণ। এই ব্যৱস্থাবোৰত বিভিন্ন যান-বাহন ব্যৱহাৰ কৰা হয়। উন্নত পৰিবহণ ব্যৱস্থাই দেশৰ অৰ্থনীতিত সহায় কৰে।
* ৰে’লগাড়ী: ৰে’লগাড়ী হ’ল ৰে’ল-পৰিবহণৰ এক মাধ্যম যি ৰে’লপথত চলে। মিলি আৰু জিন্টুৱে ৰে’লগাড়ীৰে গুৱাহাটীলৈ শিৱসাগৰলৈ গৈছিল। ৰে’লত যাত্ৰা কৰিবলৈ ষ্টেচনৰ কাউণ্টাৰৰ পৰা টিকট সংগ্ৰহ কৰিব লাগে। ৰে’ল ষ্টেচনত ৰে’লৰ সময়সূচী লগোৱা থাকে।
* বাচন-বর্তন: আমি বিভিন্ন কামত, বিশেষকৈ খোৱা-বোৱাৰ বাবে বাচন-বৰ্তন ব্যৱহাৰ কৰোঁ। মিলিহঁতে আইতাকৰ ঘৰত পুৰণি দিনৰ বাচন-বৰ্তন দেখিছিল। সেইবোৰৰ ভিতৰত আছিল বানকাঁহী, বানবাটি আৰু গাগৰী। আগৰ দিনৰ এই বাচনবোৰ সযতনে থোৱা হৈছিল।
* যান-বাহন: যান-বাহনৰ সহায়ত আমি এঠাইৰপৰা আন ঠাইলৈ সহজে অহা-যোৱা কৰিব পাৰোঁ। ৰিক্সা, চাইকেল, বাছ, ৰে’ল, উৰাজাহাজ আদি বিভিন্ন ধৰণৰ যান-বাহন। আগৰ দিনত যান-বাহন হিচাপে গৰু গাড়ী, ঘোঁৰাগাড়ী আৰু নাও ব্যৱহাৰ কৰা হৈছিল।
* জলপথ: জলপথ হ’ল পানীৰ ওপৰেদি যাতায়াত কৰা এক পথ। জলপথত নাও আদি যান-বাহন চলে। আগৰ দিনত নৈ পাৰ হ’বলৈ নাৱেই একমাত্ৰ উপায় আছিল। ৰজা-মহাৰজাসকলেও যুদ্ধৰ বাবে নাও ব্যৱহাৰ কৰিছিল।
৫। ‘ক’ অংশৰ লগত ‘খ’ অংশ মিলোৱা।
উত্তৰ:
* নাও – জলপথ
* উৰাজাহাজ – আকাশী পথ
* ৰে’লগাড়ী – ৰে’লপথ
* ঘোঁৰাগাড়ী – আলিবাট (স্থলপথ)
৬। তোমালোকৰ ঘৰত ব্যৱহাৰ ক
ৰা যিকোনো এবিধ বাচনৰ ছবি আঁকা।
উত্তৰ: (এইটো ছাত্ৰ-ছাত্ৰীসকলৰ বাবে এটা অংকন কাৰ্যকলাপ।)
