বৰদৈচিলা, Class -4, MIL Chapter 10, Assamese medium 

বৰদৈচিলা, Class -4, MIL Chapter 10, Assamese medium 

Next Chapter

পৃষ্ঠা ৯৩

ক – পাঠভিত্তিক ক্ৰিয়া

প্ৰশ্ন: উত্তৰ দিয়া।

* প্ৰশ্ন: ‘বৰদৈচিলা’ পদ্যটো কোনে ৰচনা কৰিছে?

* উত্তৰ: ‘বৰদৈচিলা’ পদ্যটো কবি হেমচন্দ্ৰ গোস্বামীয়ে ৰচনা কৰিছে।

* প্ৰশ্ন: চ’তৰ বিহুত হিল-দল ভাঙি কোনে মাকৰ ঘৰলৈ ঢাপলি মেলিছে?

* উত্তৰ: চ’তৰ বিহুত হিল-দল ভাঙি বৰদৈচিলাই মাকৰ ঘৰলৈ ঢাপলি মেলিছে।

* প্ৰশ্ন: বৰদৈচিলাৰ লগৰীয়া কোন?

* উত্তৰ: বৰদৈচিলাৰ লগৰীয়া হ’ল বা-মাৰলি।

* প্ৰশ্ন: মাকে বৰদৈচিলাক কি দিব?

* উত্তৰ: মাকে বৰদৈচিলাক মাধৈ ফুল দিব।

* প্ৰশ্ন: পদ্যটোৰ শেষত বৰদৈচিলাক কি কৰিবলৈ কাবৌ কৰা হৈছে?

* উত্তৰ: পদ্যটোৰ শেষত বৰদৈচিলাক লাহে-ধীৰে গৈ মানুহৰ পঁজা ঘৰকেইটি ভালে ভালে থ’বলৈ কাবৌ কৰা হৈছে।

পৃষ্ঠা ৯৪

প্ৰশ্ন (খ): বৰদৈচিলা আহিলে আমাৰ কি কি ক্ষতি হয়?

উত্তৰ: বৰদৈচিলা আহিলে ধুমুহা আহে আৰু আমাৰ গছ-গছনি, ঘৰ-দুৱাৰ উৰুৱাই লৈ যায়।

প্ৰশ্ন: বৰদৈচিলাক আদৰণি জনাবলৈ কবিয়ে কি কি কৰাৰ কথা কৈছে?

উত্তৰ: বৰদৈচিলাক আদৰণি জনাবলৈ কবিয়ে চোতালত বৰপীৰা পাৰি দি তাতে কাকৈ-ফণি থৈ দিয়াৰ কথা কৈছে, যাতে তেওঁ মূৰ আঁচুৰি যাব পাৰে।

প্ৰশ্ন: শব্দৰ লগত অৰ্থ মিলোৱা-

* বৰদৈচিলা – ব’হাগ বিহুৰ আগে-পাছে হোৱা ডাঙৰ ধুমুহা

* ঢাপলি – বেগাই যোৱা কাৰ্য

* লৰ – ঢেঁকুৰি যোৱা কাৰ্য

* কাঁকৈ – চুলিৰ জঁট ভঙা দীঘলীয়া ফণি

* ৰাজবাট – ৰাজ-আলি, অহা-যোৱা কৰা ৰাস্তা

* কেৰু – কাণত পিন্ধা এবিধ অলংকাৰ

* পীৰা – খুৰা থকা কাঠৰ আসন

প্ৰশ্ন: বৰদৈচিলা মাকৰ ঘৰ আহি পালে কোনে কি দিব?

* মাকে – মাধৈ ফুল

* বাপেকে – খাৰু

* ককায়েকে – কাপোৰ-কানি

* ভায়েকে – কেৰু

প্ৰশ্ন: কাষৰ পৰা শব্দ আনি বাক্যবোৰ সম্পূৰ্ণ কৰা।

* (ক) [cite_start]চুলি আঁচুৰিবলৈ কাঁকৈ ব্যৱহাৰ কৰা হয়।

* (খ) বৰদৈচিলা ব’হাগ বিহুৰ আগে-পাছে আহে।

* (গ) কেৰু এবিধ কাণত পিন্ধা অলংকাৰ।

* (ঘ) সাধাৰণ পীৰাতকৈ ডাঙৰ কাঠৰ আসনক বৰপীৰা বোলে।

* (ঙ) জহকালি শীতল পাটীত শুলে গা-মন জুৰ পৰে।

পৃষ্ঠা ৯৫

প্ৰশ্ন: ‘মূৰৰ চুলি মেলাই’ মানে ‘মূৰ আঁচুৰি’। কবিয়ে বৰদৈচিলাক কিহেৰে মূৰ আঁচুৰি যাবলৈ কৈছে?

উত্তৰ: কবিয়ে বৰদৈচিলাক কাঁকৈ-ফণিৰে মূৰ আঁচুৰি যাবলৈ কৈছে।

প্ৰশ্ন: পদ্যটোৰ মূল কথাখিনি কোৱা আৰু নিজৰ বহীত লিখা।

উত্তৰ: ব’হাগ বিহুৰ সময়ত অহা ধুমুহা-বৰষুণকে বৰদৈচিলা বুলি কোৱা হয়। লোকবিশ্বাস মতে, বৰদৈচিলা এই সময়ত মাকৰ ঘৰলৈ যায়। তেওঁ আহোঁতে ধুমুহা আহে আৰু গছ-গছনি, ঘৰ-দুৱাৰ উৰুৱাই বহু ক্ষতি কৰে। কবিয়ে সেয়েহে বৰদৈচিলাক শান্ত কৰিবলৈ চোতালত মূৰ ফণিয়াবলৈ বৰপীৰাত কাঁকৈ-ফণি থৈ দিছে। মাকৰ ঘৰত তেওঁৰ বাবে মাক-বাপেক, ককায়েক-ভায়েকে কি কি উপহাৰ (মাধৈ ফুল, খাৰু, কাপোৰ-কানি, কেৰু) ৰাখিছে, তাৰো বৰ্ণনা দিছে। শেষত কবিয়ে বৰদৈচিলাক লাহে-ধীৰে যাবলৈ আৰু মানুহৰ দুখীয়া পঁজা ঘৰবোৰ নষ্ট নকৰিবলৈ কাবৌ কৰি অনুৰোধ জনাইছে।

খ- ভাষা অধ্যয়ন (ব্যাৱহাৰিক ব্যাকৰণ)

প্ৰশ্ন: তলত উল্লেখ কৰা শব্দবোৰৰ বিপৰীত অৰ্থ বুজোৱা শব্দ পদ্যটোৰ পৰা বিচাৰি লিখোঁ আহা

* (ক) বেগাই – লাহে ধীৰে

* (খ) উষ্ণ – শীতল

* (গ) উঠিবলৈ – বহিবলৈ

* (ঘ) ইয়াতে – তাতে

প্ৰশ্ন: তলৰ শব্দবোৰেৰে একোটাকৈ বাক্য সাজা।

* বৰদৈচিলা: ব’হাগ মাহত বৰদৈচিলা অহাৰ বাবে বতাহ-বৰষুণ হয়।

* হিল-দল ভাঙি: চোৰটোৱে মানুহৰ খেদা খাই হিল-দল ভাঙি দৌৰিছে।

* ঢাপলি মেলা: স্কুল ছুটী হোৱাৰ লগে লগে ল’ৰা-ছোৱালীবোৰে ঘৰলৈ ঢাপলি মেলিলে।

* শীতল-পাটি (পাটী): গৰমৰ দিনত শীতল-পাটীত শুই ভাল লাগে।

* মূৰৰ চুলি মেলাই: সৰু ছোৱালীজনীয়ে মূৰৰ চুলি মেলাই চোতালত খেলি আছে।

পৃষ্ঠা ৯৬

খ- ভাষা অধ্যয়ন (ব্যাৱহাৰিক ব্যাকৰণ)

প্ৰশ্ন: তলত দিয়া শব্দবোৰৰ বিপৰীত লিংগ লিখা।

* পুংলিংগ – স্ত্রীলিংগ

*বাপেক – মাক

* ককায়েক – বায়েক

* ভায়েক – ভনীয়েক

* পেহাক – পেহীয়েক

* শহুৰেক – শাহুৱেক

* স্ত্রীলিংগ – পুংলিংগ

* মাকে – বাপেকে

* বায়েকে – ককায়েকে

* ভনীয়েকে – ভায়েকে

* পেহীয়েকে – পেহাকে

* শাহুৱেকে – শহুৰেকে

পৃষ্ঠা ৯৭

গ – জ্ঞান সম্প্ৰসাৰণ

প্ৰশ্ন: বৰদৈচিলাক বাপেকে খাৰু আৰু ভায়েকে কেৰু দিছে। ইয়াৰ বাহিৰেও আৰু কি কি অসমৰ গহনা-গাঁঠৰি আছে লিখা।

উত্তৰ: ইয়াৰ বাহিৰেও অসমৰ আন আন গহনা-গাঁঠৰি হ’ল- জোনবিৰি, ঢোলবিৰি, গামখাৰু, থুৰীয়া, দুগদুগী, গলপতা, লোকাপাৰ, আঙঠি, ডালিমী আদি।

প্ৰশ্ন: ধুমুহা আহিলে তুমি কি কি সাৱধানতা ল’ব লাগে শিক্ষক বা অভিভাৱকক সুধি জানি লোৱা।

উত্তৰ: ধুমুহা আহিলে আমি ল’বলগীয়া সাৱধানতাসমূহ হ’ল:

* ঘৰৰ ভিতৰত নিৰাপদে থাকিব লাগে।

* দুৱাৰ-খিৰিকীবোৰ ভালদৰে বন্ধ কৰিব লাগে।

* ঘৰৰ বাহিৰত থাকিলে ওখ গছ বা বিজুলীৰ খুঁটাৰ তলত আশ্ৰয় ল’ব নালাগে।

* বিজুলীৰ সামগ্ৰী ব্যৱহাৰ কৰাৰ পৰা বিৰত থাকিব লাগে।

* ধুমুহা কমালৈকে বাহিৰলৈ ওলাব নালাগে।

প্ৰশ্ন: তোমালোকৰ অঞ্চলত কি কি লোক-উৎসৱ পালন কৰা হয় লিখা।

উত্তৰ: (শিক্ষাৰ্থীৰ নিজা অঞ্চল অনুসৰি) আমাৰ অঞ্চলত ব’হাগ বিহু, মাঘ বিহু, কাতি বিহু, দুৰ্গা পূজা, ঈদ, বৰদিন, আলি আঃয়ে লৃগাং আদি লোক-উৎসৱ পালন কৰা হয়।

পৃষ্ঠা ৯৮

প্ৰশ্ন: পদ্যটোত থকা যুৰীয়া শব্দবোৰ বাছি উলিয়াই লিখা।

উত্তৰ: পদ্যটোত থকা যুৰীয়া শব্দবোৰ হ’ল-

* গছ-গছনি

* ঘৰ-দুৱাৰ

* হিল-দল

* বা-মাৰলি

* আউল-বাউল

* কাকৈ-ফণি

* কাপোৰ-কানি

প্ৰশ্ন: তলত কেইটামান সাঁথৰ দিয়া হৈছে।…আঁচ টানি সঠিক উত্তৰটো মিলোৱা।

* (ক) মাত আছে মানুহ নাই / ঘৰ আছে দুৱাৰ নাই- – (উত্তৰ: ৰেডিঅ’)

* (খ) ঢাপে ঢাপে গ’লোঁ / ঢাপলিকা পালোঁ / কুটি-বাছি থৈ / ছমাহলৈ খালোঁ- – (উত্তৰ: বাঁহ গাজ)

* (গ) চাৰিটাকৈ ভৰি মোৰ / হাত হ’লে দুখন – (উত্তৰ: চকী)

ঘ – প্রকল্প

প্ৰশ্ন: যিকোনো প্রাকৃতিক দুৰ্যোগৰ ছবি বাতৰি কাকত বা আলোচনীৰ পৰা সংগ্ৰহ কৰা। পুৰণি কেলেণ্ডাৰৰ খালী পৃষ্ঠাত সেইবোৰ আঠা লগোৱা।

তলত প্রত্যেকটো দুৰ্যোগৰ নাম লিখা।

উত্তৰ: (ই এটা প্ৰকল্পমূলক কাম। ছাত্ৰ-ছাত্ৰীয়ে নিজে কৰিবলগীয়া।)

পৃষ্ঠা ৯৯

(এই পৃষ্ঠাত

কোনো প্ৰশ্ন বা ক্ৰিয়া-কলাপ নাই। ইয়াত কেৱল পাঠটোৰ শৈক্ষিক উদ্দেশ্য আৰু মূল্যায়নৰ বিষয়ে উল্লেখ আছে।)

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *