ব্ৰহ্মপুত্ৰ, Class -4, MIL Chapter 11, Assamese medium 

ব্ৰহ্মপুত্ৰ, Class -4, MIL Chapter 11, Assamese medium 

Next Chapter

 

পৃষ্ঠা ১০২

ক – পাঠভিত্তিক ক্ৰিয়া

প্ৰশ্ন: পাঠটো পঢ়া আৰু উত্তৰ দিয়া।

* (ক) অসমৰ প্ৰধান নদীখনৰ নাম কি?

* উত্তৰ: অসমৰ প্ৰধান নদীখনৰ নাম ব্ৰহ্মপুত্ৰ।

* (খ) এই নদীখনক নদ বুলি কোৱাৰ কাৰণ কি?

* উত্তৰ: পুৰণি আখ্যান মতে ব্ৰহ্মপুত্ৰ ব্ৰহ্মাৰ পুত্ৰ। ব্ৰহ্মাৰ পুত্ৰ হোৱাৰ বাবে এই নদীক নদ বুলি কোৱা হয়।

* (গ) ব্ৰহ্মপুত্ৰ নদীখন ক’ৰ পৰা ওলাইছে?

* উত্তৰ: ব্ৰহ্মপুত্ৰ হিমালয় পৰ্বতৰ মানস সৰোবৰৰ পৰা ওলাইছে।

* (ঘ) অসমত ব্ৰহ্মপুত্ৰ নদীক আমি আন কি কি নামেৰে জানো?

* উত্তৰ: অসমত ব্ৰহ্মপুত্ৰ নদীক আমি লুইত নামেৰেও জানো।

* (ঙ) পৃথিৱীৰ আটাইতকৈ ডাঙৰ নদী-দ্বীপটোৰ নাম কি?

* উত্তৰ: পৃথিৱীৰ আটাইতকৈ ডাঙৰ নদী-দ্বীপটোৰ নাম মাজুলী।

* (চ) ব্ৰহ্মপুত্ৰ নদীত প্ৰচুৰ পৰিমাণে কি কি পোৱা যায়?

* উত্তৰ: ব্ৰহ্মপুত্ৰ নদীত প্ৰচুৰ পৰিমাণে মাছ, কাছ, শিশু আদি পোৱা যায়।

* (ছ) ব্ৰহ্মপুত্ৰৰ পানী কেতিয়া ওফন্দি উঠে?

* উত্তৰ: বাৰিষা কালত ব্ৰহ্মপুত্ৰৰ পানী ওফন্দি উঠে।

প্ৰশ্ন: উত্তৰ লিখা।

* (ক) ব্ৰহ্মপুত্ৰ নদীৰ উপনৈবোৰৰ নাম লিখা।

* উত্তৰ: ব্ৰহ্মপুত্ৰ নদীৰ উপনৈবোৰৰ ভিতৰত সোৱণশিৰি, কপিলী, দিচাং, দিখৌ, দিহিং, দিবং, ভোগদৈ, ধনশিৰি, ভৰলী, পাগ্লাদিয়া, মানাহ, আই আদিয়েই উল্লেখযোগ্য।

* (খ) ব্ৰহ্মপুত্ৰ নদীৰ পাৰত গঢ়ি উঠা তিনিখন নগৰৰ নাম লিখা।

* উত্তৰ: ব্ৰহ্মপুত্ৰ নদীৰ পাৰত গঢ়ি উঠা তিনিখন নগৰৰ নাম হ’ল- গুৱাহাটী, ডিব্ৰুগড় আৰু তেজপুৰ।

* (গ) ব্ৰহ্মপুত্ৰ নদীৰ ওপৰত থকা দলং তিনিখনৰ নাম লিখা।

* উত্তৰ: ব্ৰহ্মপুত্ৰ নদীৰ ওপৰত থকা দলং তিনিখনৰ নাম হ’ল- শৰাইঘাট দলং, কলিয়াভোমোৰা দলং আৰু নৰনাৰায়ণ সেতু।

প্ৰশ্ন: ব্ৰহ্মপুত্ৰক কেন্দ্ৰ কৰি আমাৰ সভ্যতা, সংস্কৃতি কেনেকৈ গঢ় লৈ উঠিছে লিখা।

উত্তৰ: ব্ৰহ্মপুত্ৰ প্ৰকৃততে অসমৰ অৰ্থ আৰু স্বাৱলম্বী জীৱনধাৰণৰ মূল উৎস। ব্ৰহ্মপুত্ৰক কেন্দ্ৰ কৰিয়েই আমাৰ সভ্যতা, সংস্কৃতি, সমাজ ব্যৱস্থা গঢ় লৈ উঠিছে। ইয়াৰ পানীয়ে আমাৰ খেতি-পথাৰ সজীৱ কৰে। ইয়াৰ বুকুত মাছ, কাছ, শিশু আদি পোৱা যায়, যিয়ে মানুহক জীৱিকা দিয়ে। ইয়াৰ দুয়োপাৰৰ দলং আৰু নাৱেৰে যাতায়াতৰ সুবিধা কৰি দিছে। এইদৰেই ব্ৰহ্মপুত্ৰই অসমীয়া সভ্যতা-সংস্কৃতিক গঢ় দিছে।

প্ৰশ্ন: শব্দ সম্ভাৰ আৰু অভিধান চাই অৰ্থ লিখা।

* যাতায়াত – অহা-যোৱা

* পৰিবহণ – কঢ়িওৱা কাৰ্য, এঠাইৰ পৰা আন ঠাইলৈ বস্তু অনা-নিয়া কৰা

* নদীমাতৃক – নদীয়েই যাৰ মাতৃস্বৰূপা; নদী প্ৰধান

* সভ্যতা – মানৱ সমাজৰ উন্নতিৰ অৱস্থা

* সংস্কৃতি – আচাৰ-ব্যৱহাৰ, ৰীতি-নীতি, কলা আদিৰ সমষ্টি

* জীৱিকা – জীৱন ধাৰণৰ উপায় বা বৃত্তি

* অন্যতম – বহুতৰ মাজত এক

* ওফন্দি – ফুলি উঠা, পানী বাঢ়ি উঠা

পৃষ্ঠা ১০৩

খ – ভাষা অধ্যয়ন (ব্যাৱহাৰিক ব্যাকৰণ)

প্ৰশ্ন: যুক্তাক্ষৰবোৰেৰে একোটাকৈ শব্দ গঠন কৰা।

* জ্ঞ – বিজ্ঞান

* চ্চ – উচ্চ

* শ্প – বাষ্প

* জ্য – ৰাজ্য

* শ্ম – ৰশ্মি

* ক্ৰ – চক্ৰ

* স্ত্ৰ – বস্ত্ৰ

পৃষ্ঠা ১০৪

প্ৰশ্ন: দলঙাটো পঢ়া আৰু তাত থকা নাম বুজোৱা শব্দবোৰ (বিশেষ্য পদ) বাছি উলিয়াই লিখা।

(দলঙাটো: ব্ৰহ্মপুত্ৰ হিমালয় পৰ্বতৰ মানস সৰোবৰৰ পৰা ওলাইছে। ই বিভিন্ন ঠাইৰ মাজেৰে বৈ আহোঁতে বিভিন্ন নাম লৈছে। অসমত ইয়াক লুইত নামেৰেও জনা যায়।)

* উত্তৰ: ব্ৰহ্মপুত্ৰ, হিমালয়, পৰ্বত, মানস সৰোবৰ, ঠাই, নাম, অসম, লুইত।

পৃষ্ঠা ১০৫

গ – জ্ঞান সম্প্ৰসাৰণ

প্ৰশ্ন: নদীক কেন্দ্ৰ কৰি গঢ়ি উঠা ব্যৱসায়, জীৱিকাবোৰৰ নাম লিখা।

উত্তৰ: নদীক কেন্দ্ৰ কৰি গঢ়ি উঠা জীৱিকাবোৰ হ’ল:

* মাছমৰীয়াই মাছ মাৰি জীৱিকা নিৰ্বাহ কৰে।

* নাৱৰীয়াই নাও বা জাহাজ চলাই যাতায়াতৰ সুবিধা কৰি দিয়ে।

* ঘাটোৱালে নৈৰ ঘাটত নাও অহা-যোৱা, উঠা-নমাৰ সহায় কৰে।

* ফেৰীৱালাসকলে ফেৰী চলায়।

* পানীবনুৱাই ভাগেৰে পানী কঢ়িয়াই বিক্ৰী কৰে।

* মহলদাৰে মহল বা ঘাটৰ কৰ-কাটল সংগ্ৰহ কৰে।

প্ৰশ্ন: মাজুলীৰ বিষয়ে চমুকৈ লিখা।

উত্তৰ: মাজুলী হ’ল পৃথিৱীৰ ভিতৰতে সৰ্ববৃহৎ নদী-দ্বীপ। ই অসমৰ বৈষ্ণৱ সংস্কৃতিৰ কেন্দ্ৰস্থল। মহাপুৰুষ শংকৰদেৱ আৰু মাধৱদেৱে মাজুলীত সত্ৰ স্থাপন কৰি অসমীয়া সংস্কৃতিৰ ভেটি গঢ়িছিল। মাজুলীৰ সত্ৰীয়া সংস্কৃতি, মুখাশিল্প, গায়ন-বায়ন আদি বিখ্যাত। বিভিন্ন জনগোষ্ঠীৰ সমাহাৰেৰে মাজুলীৰ সংস্কৃতি অতি চহকী।

পৃষ্ঠা ১০৬

প্ৰশ্ন: নদীৰ উপকাৰিতা আৰু অপকাৰিতাৰ বিষয়ে লিখা।

* উপকাৰিতা:

* নদীয়ে খোৱা পানীৰ যোগান ধৰে।

* নদীৰ পানীৰে খেতি-পথাৰত জলসিঞ্চন কৰা হয়।

* নদীয়ে যাতায়াত আৰু পৰিবহণৰ সুবিধা দিয়ে।

* নদীত মাছ, কাছ আদি পোৱা যায়, যিবোৰ মানুহৰ খাদ্য আৰু জীৱিকা।

* নদীৰ পানীৰ পৰা জলবিদ্যুৎ শক্তি উৎপাদন কৰা হয়।

* অপকাৰিতা:

* বাৰিষা কালত নদীৰ পানী বাঢ়ি বানপানীৰ সৃষ্টি হয়।

* বানপানীয়ে ঘৰ-দুৱাৰ, খেতি-পথাৰ নষ্ট কৰে।

* নদীৰ গৰাখহনীয়াই মানুহৰ ঘৰ-মাটি নৈৰ বুকুত জাহ নিয়ে।

* নদীৰ পানীত কেতিয়াবা অপকাৰী বীজাণু থাকিব পাৰে।

* নদীৰ সোঁতে কেতিয়াবা নাও-জাহাজ ডুবাই মানুহৰ জীৱন আৰু সম্পত্তিৰ ক্ষতি কৰে।

পৃষ্ঠা ১০৭

প্ৰশ্ন: নাৱৰীয়া, ঘাটোৱাল, ডুবাল, অগ্নিনিৰ্বাপক বাহিনী, ড্ৰেজিং—এইসকল ওলত উল্লেখ কৰা কি কি কামৰ লগত জড়িত লিখা।

* (ক) শোঁতা পানীয়ে উটুৱাই নিয়া লোকক উদ্ধাৰ কৰে

* উত্তৰ: ডুবাল

* (খ) জুই লাগিলে নুমুৱাবলৈ সহায় কৰে

* উত্তৰ: অগ্নিনিৰ্বাপক বাহিনী

* (গ) নদী ইপাৰ-সিপাৰ কৰোৱায়

* উত্তৰ: নাৱৰীয়া, ঘাটোৱাল

* (ঘ) নাঁৱৰ শূল মাৰি বন্ধা কৰে

* উত্তৰ: ঘাটোৱাল

* (ঙ) বালিৰ চৰ খন্দায়

* উত্তৰ: ড্ৰেজিং

পৃষ্ঠা ১০৮

প্ৰশ্ন: ছবিখন ভালদৰে পৰ্যবেক্ষণ কৰি বৰ্ণনা কৰা।

উত্তৰ: ছবিখনত ব্ৰহ্মপুত্ৰৰ ওপৰত বেলি মাৰ যোৱাৰ এক ধুনীয়া দৃশ্য দেখুওৱা হৈছে। আকাশখন ৰঙা-হালধীয়া হৈ পৰিছে। নদীৰ মাজত উমানন্দ মন্দিৰ থকা পাহাৰটো দেখা গৈছে। নদীৰ ওপৰেৰে এখন দলং (শৰাইঘাট) আছে। পানীত কেইবাখনো সৰু-বৰ নাও আৰু জাহাজ চলি আছে। আগফালে এজন নাৱৰীয়াই বঠা মাৰি এখন নাও চলাই গৈছে। দৃশ্যটো অতি মনোমোহা।

পৃষ্ঠা ১০৯

(এই পৃষ্ঠাত কোনো প্ৰ

শ্ন বা ক্ৰিয়া-কলাপ নাই। ইয়াত কেৱল পাঠটোৰ শৈক্ষিক উদ্দেশ্য আৰু মূল্যায়নৰ বিষয়ে উল্লেখ আছে।)

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *