পাঠ – ৯: অসম, Class -7, Chapter -9, SEBA New Book, Assamese Medium

Next Chapter

পাঠ – ৯: অসম

(লেখক: ৰসৰাজ লক্ষ্মীনাথ বেজবৰুৱা)

পৃষ্ঠা ৭১: ক – পাঠভিত্তিক ক্রিয়া

২। কোৱা।

(ক) লেখকে কোনখন ঠাইক ‘স্বর্গতো অধিক জনমভূমি’ বুলি কৈছে।

উত্তৰ: লেখকে আমাৰ জনমভূমি অসমক ‘স্বর্গতো অধিক জনমভূমি’ বুলি কৈছে।


পৃষ্ঠা ৭২: ক – পাঠভিত্তিক ক্রিয়া (অৱশিষ্ট)

(খ) প্রাচীন কালত আমাৰ ৰাজ্যৰ কোন ছোৱাক সৌমাৰ পীঠ বোলা হৈছিল?

উত্তৰ: প্রাচীন কালত সুবিস্তৃত কামৰূপ ৰাজ্যৰ উজনি ছোৱাক (য’ত সৌম্য ৰাজ্য আছিল) সৌমাৰ পীঠ বোলা হৈছিল।

(গ) ইতিহাসৰ মতে কাৰ ৰাজত্ব কালত আমাৰ ৰাজ্যখনৰ নাম অসম বা অহম হ’ল?

উত্তৰ: ইতিহাসৰ মতে অসম বা অহমসকলৰ (আহোম) ৰাজত্ব কালত আমাৰ ৰাজ্যখনৰ নাম অসম হ’ল।

(ঘ) আমাৰ সকলো শক্তি কিহৰ সেৱাত লগাব লাগিব?

উত্তৰ: আমাৰ সকলো শক্তি স্বদেশৰ সেৱাত লগাব লাগিব।

(ঙ) ইংৰাজ গৱৰ্ণমেন্টে প্রথমে এই দেশৰ নাম ইংৰাজীত কি বুলি লিখিছিল?

উত্তৰ: ইংৰাজ গৱৰ্ণমেন্টে প্ৰথমে এই দেশৰ নাম ইংৰাজীত ‘ASAM’ বুলি লিখিছিল।

(চ) অসমক কোনে ‘অসমৰ দেশ’ বুলি কৈছিল?

উত্তৰ: মুছলমান বুৰঞ্জীলেখকে অসমক ‘অসমৰ দেশ’ বুলি কৈছিল।


৩। উত্তৰ লিখা।

(ক) প্রাচীন কামৰূপৰ দক্ষিণ সীমা কোনখিনিলৈকে বিস্তৃত আছিল?

উত্তৰ: প্রাচীন কামৰূপৰ দক্ষিণ সীমা বঙ্গোপসাগৰলৈকে বিস্তৃত আছিল।

(খ) সৌম্য ৰাজ্যত থকা আর্য্য সন্তানসকলক কি বোলা হৈছিল?

উত্তৰ: সৌম্য ৰাজ্যত থকা আর্য্য সন্তানসকলক সৌম্য বা সোম বোলা হৈছিল।

(গ) সৌমাৰৰ সোমসকলে স্বানজাতীয় লোকসকলক কি বুলি মাতিছিল?

উত্তর: সৌমাৰৰ সোমসকলে স্বানজাতীয় লোকসকলক ‘আসোম’ বা ‘অসম’ বুলি মাতিছিল।

(ঘ) চুকাফা ৰজাই কি পৰ্বত পাৰ হৈ উজনি অসম অধিকাৰ কৰিছিল?

উত্তৰ: চুকাফা ৰজাই পাটকাই পৰ্বত পাৰ হৈ উজনি অসম অধিকাৰ কৰিছিল।


৪। ‘ক’ অংশৰ বাকচত থকা শব্দ কেইটাৰ অৰ্থ ‘গ’ অংশৰ বাকচত আছে। ‘গ’ অংশৰ পৰা উপযুক্ত অৰ্থ বিচাৰি ‘খ’ অংশৰ বাকচত লিখা।

  • চিৰস্মৰণীয় – সদায় মনত ৰাখিবৰ যোগ্য
  • কীৰ্তিকলাপ – ভাল কামৰ পৰিচয়সূচক কাৰ্যাৱলী
  • অহোপুৰুষাৰ্থ – প্রাণপণ চেষ্টা
  • অনুসন্ধান – গভীৰভাৱে তথ্য বিচাৰি চোৱা, অন্বেষণ
  • স্বতন্ত্র – স্বাধীন
  • সন্তোষ – আনন্দ, হর্ষ
  • উহ – মাটিৰ তলৰ পৰা পানী ওলোৱাৰ বাট বা বিন্ধা

৫। উত্তৰ লিখা।

(ক) অসম নামৰ উৎপত্তি কেনেকৈ হ’ল?

উত্তৰ: যেতিয়া স্বান জাতীয় চুকাফা ৰজাই পাটকাই পৰ্বত পাৰ হৈ আহি উজনি অসম (সৌমাৰ) অধিকাৰ কৰে, তেতিয়া সৌমাৰৰ সোমসকলে সেই স্বানজাতীয় লোকবিলাকক ‘আসোম’ বা ‘অসম’ বুলিছিল। পাছলৈ ‘আসোম’ বা ‘অসম’ শব্দই ‘আহোম’ বা ‘অসম’ বুলি উচ্চাৰিত হ’ল। এই অসম জাতিয়ে (আহোম) দেশ অধিকাৰ কৰাৰ পিছত ইয়াৰ নাম ‘অসমৰ দেশ’ বা ‘অসম দেশ’ হ’ল।

(খ) বৰ্তমানৰ অসমীয়া জাতিটো কেনেদৰে গঠিত হৈছে?

উত্তৰ: আৰ্য্য আৰু অনাৰ্য্যৰ সংমিশ্রণত, বহু জাতি আৰু উপজাতি মিলি বৰ্তমান অসমীয়া জাতি গঠিত হৈছে।

(গ) অসমীয়া জাতিক এটা আদর্শ জাতিৰূপে গঢ়িবলৈ আমরা কি কি কৰা উচিত?

উত্তৰ: অসমীয়া জাতিক এটা আদৰ্শ জাতিৰূপে গঢ়িবলৈ আমি ভাষা আৰু সাহিত্যৰ উন্নতি সাধন কৰিব লাগিব, সাধাৰণ শিক্ষাৰ সোঁত প্ৰৱল কৰাৰ বাবে কাম কৰিব লাগিব, আৰু ধৰ্ম-নৈতিক মুল্য বুজাই সমাজক আলোকিত কৰিব লাগিব। [cite: 627-628]

(ঘ) অসমৰ গৌৰৱ বঢ়াবলৈ আমি কি কি কাম কৰিব লাগে?

উত্তর: অসমৰ গৌৰৱ বঢ়াবলৈ আমি অসমীয়া ভাষা, সাহিত্য, বুৰঞ্জী, লোকতত্ত্ব, সমাজতত্ত্ব আদি বিষয়ৰ আলোচনা আৰু অনুসন্ধান কৰিব লাগে; পুৰণি সাধু, পটন্তৰ, ফকৰা, নাম, গীত, মালিতা, ভাওনা, মন্দিৰ-দৌল-দেৱালয় আদিৰ তথ্য সংগ্ৰহ কৰা উচিত।


পৃষ্ঠা ৭৩: ক – পাঠভিত্তিক ক্রিয়া (অৱশিষ্ট)

৬। বিভিন্ন কালত অসমক কি কি নামেৰে জনা গৈছিল, ক-অংশৰ লগত খ-অংশ মিলোৱা।

  • ইংৰাজৰ শাসনকালত – ASAM
  • বৈদিক যুগত – প্রাকী দেশ
  • পৌৰাণিক যুগত – প্রাগজ্যোতিষ
  • তান্ত্ৰিক যুগত – কামৰূপ
  • বর্তমান যুগত – অসম
  • মুছলমানৰ শাসনকালত – অসমৰ দেশ

৭। তলৰ কথা কেইশাৰীৰ তাৎপর্য বহলাই লিখোঁ আহা—

(ক) ‘আগেয়ে নিজৰ ক্ষুদ্ৰ নিজాంగ్రెస్… (sentence) ‘

উত্তৰ: অৰ্থ: আমি ডাঙৰ কামৰ আগতে নিজৰ মাতৃভূমি আৰু আশে-পাশে থকা পৰিসৰটো ভালদৰে জানিব লাগিব; নিজৰ ক্ষুদ্ৰ পৰিসৰ উন্নত কৰিলে সেই শক্তিয়ে বৃহৎ পৰিসৰত সফলতা অনাই। [cite: 617-618]

(খ) ‘সৰুটি হৈ হে সংসাৰত সৰকিব পাৰি, ভেম আৰু আলাহেৰে উদগতি কৰিব নোৱাৰি।’

উত্তৰ: অৰ্থ: সংসাৰত উন্নতি কৰিবলৈ বিনয়ী (নম্ৰ) হ’ব লাগিব; অহংকাৰ আৰু ছল-চাতুৰীৰে উন্নতি সম্ভৱ নহয়।


পৃষ্ঠা ৭৩: খ- ভাষা অধ্যয়ন (ব্যাৱহাৰিক ব্যাকৰণ)

৮। …বিপৰীত অর্থ বুজোৱা শব্দবোৰ বাছি উলিয়াই লিখা।

  • পৰাধীন – স্বতন্ত্র
  • অনুচিত – উচিত
  • অসন্তোষ – সন্তোষ
  • নিৰানন্দ – আনন্দ
  • বিদেশ – স্বদেশ
  • বর্জন – গ্ৰহণ

৯। সন্ধি গঠন কৰা আৰু ভাঙা।

  • যথা + অর্থ – যথাৰ্থ
  • দেৱালয় – দেৱ + আলয়
  • বিদ্যা + আলয় – বিদ্যালয়
  • নৰেন্দ্ৰ – নৰ + ইন্দ্ৰ
  • উৎ + গতি – উদগতি
  • উন্নতি – উৎ + নতি
  • উৎ + যাপন – উদযাপন
  • উদ্ভৱ – উৎ + ভৱ

পৃষ্ঠা ৭৪: খ- ভাষা অধ্যয়ন (অৱশিষ্ট)

১০। তলৰ শব্দকেইটাৰে একোটাকৈ বাক্য সাজা।

  • অসম: আমাৰ રાજ્યখনৰ নাম অসম।
  • জনমভূমি: মোৰ জনমভূমি স্বৰ্গতকৈও শ্ৰেষ্ঠ।
  • জনাজাত: অসম দেশখন আহোম ৰাজত্বৰ বাবে জনাজাত হ’ল।
  • অনুসন্ধান: শিক্ষিত ডেকাসকলে অসমৰ বুৰঞ্জীৰ অনুসন্ধান কৰিব লাগে।
  • সংগ্ৰহ: আমি পুৰণি গীত-মাতৰ তথ্য সংগ্ৰহ কৰা উচিত।
  • সংসাৰ: সংসাৰত উন্নতি কৰিবলৈ ভেম আৰু আলাহ এৰিব লাগে।
  • ক্ষুদ্র: ক্ষুদ্ৰ নিজৰাকো বেগৱতী কৰিলে সি সাগৰ পাবগৈ।

১১। তোমালোকে তলৰ শব্দকেইটাৰ প্ৰত্যয়বোৰ ভাঙি দেখুওৱা।

  • শাৰীৰিক – শৰীৰ + ইক
  • দৈহিক – দেহ + ইক
  • মৌখিক – মুখ + ইক
  • সামাজিক – সমাজ + ইক

পৃষ্ঠা ৭৪: গ – জ্ঞান সম্প্ৰসাৰণ

১২। দেশৰ সেৱা কৰা মানে দেশৰ বাবে কৰা সকলো সৰু-বৰ কাম। তোমালোকে বিদ্যালয়ৰ ছাত্ৰ-ছাত্ৰী হিচাপে কেনেদৰে দেশৰ সেৱা কৰিবা?

উত্তৰ: বিদ্যালয়ৰ ছাত্ৰ-ছাত্ৰী হিচাপে আমি ভালদৰে পঢ়া-শুনা কৰি নিজকে আদৰ্শ নাগৰিক হিচাপে গঢ়ি তুলিম; ভাষা, সাহিত্য আৰু সংস্কৃতিৰ সুৰক্ষা আৰু প্ৰচাৰত আগবাঢ়িম; পুৰণি ঐতিহ্যৰ তথ্য সংগ্ৰহ আৰু সংৰক্ষণ কৰিম।


পৃষ্ঠা ৭৫: গ – জ্ঞান সম্প্ৰসাৰণ (অৱশিষ্ট)

১৩। আহোম ৰজাৰ দিনৰ কি কি কীৰ্তি চিহ্ন আমি এতিয়াও দেখিবলৈ পাওঁ, নামবোৰ লিখা।

উত্তৰ: দৌল, দেৱালয়, পুখুৰী, ৰংঘৰ, কাৰেংঘৰ আদি।

১৪। এই পাঠটোৰ আৰু ‘অ’ মোৰ আপোনাৰ দেশ’ গীতটিৰ লেখকজনৰ নাম লিখি তেখেতৰ দেশ-সেৱাৰ বিষয়ে কেইশাৰীমান বাক্য লিখা।

উত্তৰ: লেখক— ৰসৰাজ লক্ষ্মীনাথ বেজব

ৰুৱা। তেওঁ অসমীয়া ভাষা-সাহিত্যান যাঁচ মুল্যবান অৱদান আগবঢ়াইছে; কবিতা, নাটক, ৰচনাৰে সমাজৰ ভাব-চিত্ৰ সজাই দেশ-সেৱাৰ কাম কৰিছে।


পৃষ্ঠা ৭৫: ঘ – প্রকল্প

১৫। তোমাৰ জিলাত থকা মন্দিৰ, দৌল আৰু দেৱালয়ৰ তথ্য সংগ্ৰহ কৰি এখন তালিকা প্ৰস্তুত কৰা।

(টোকা: এইটো এটা প্ৰকল্পমূলক কাম — তোমাৰ জিলাৰ স্থানীয় তথ্য সংগ্ৰহ কৰি তালিকা প্ৰস্তুত কৰিবা।)

১৬। ছবি দুখন পর্যৱেক্ষণ কৰা আৰু প্ৰতিখন ছবিৰ বিষয়ে একোটাকৈ টোকা লিখা।

উত্তৰ:

  • (প্ৰথম ছবি – চাহ বাগান): বহুতো মহিলা চাহপাত তুলি আছে; অসমৰ অৰ্থনীতিত চাহ বাগানৰ গুৰুত্ব বিশাল।
  • (দ্বিতীয় ছবি – বানপানী): বানপানীৰ দৃশ্য—ঘৰ-বস্তু ভাসি গৈছে, মানুহে নাও-টুলুঙাত আশ্ৰয় ল’বলৈ চেষ্টা কৰিছে; বানপানী অসমৰ এক গুৰুতৰ সমস্যা।

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *