
পাঠ ৭: তপনৰ কথা , Class 6, MIL Chapter 7, SEBA Assamese Medium
Next Chapter
ক্ৰিয়া-কলাপ (পৃষ্ঠা ৭২)
পাঠভিত্তিক
১। তলত দিয়া প্রশ্নসমূহৰ শুদ্ধ উত্তৰটো বাছি উলিয়াই সঠিক বৃত্তটো পূৰ কৰা-
* প্ৰশ্ন: ধুবুৰীৰপৰা তপনহঁতৰ ঘৰলৈ কোন আহিছিল?
* (ক) তপনৰ মাহীয়েক
* (খ) তপনৰ মাক
* (গ) তপনৰ মাহীয়েকৰ পুতেক
* (ঘ) যোচেফ ছাৰ
* উত্তৰ: (গ) তপনৰ মাহীয়েকৰ পুতেক।
* প্ৰশ্ন: তপনে ঋতুৰাজক ভদ্র আচৰণৰ কথা কিয় কৈছিল?
* (ক) ভদ্রলোক হোৱাৰ জ্ঞান দিয়াৰ বাবে
* (খ) ঋতুৰাজক মূর্খ সজাবৰ বাবে
* (গ) মনে বিচৰা বস্তুটো পাবৰ বাবে
* (ঘ) মাকৰপৰা বেছিকৈ মৰম পাবৰ বাবে
* উত্তৰ: (গ) মনে বিচৰা বস্তুটো পাবৰ বাবে।
ক্ৰিয়া-কলাপ (পৃষ্ঠা ৭৩)
২।
* প্ৰশ্ন: তুমি ওপৰৰ দ্বিতীয় প্ৰশ্নৰ উত্তৰটো কিয় শুদ্ধ বুলি বাছি ল’লা? সহপাঠীৰ লগত আলোচনা কৰি কোৱা।
* উত্তৰ: তপনে ভদ্ৰ আচৰণৰ কথা কৈছিল কাৰণ তাৰ মাকে তাক কে’কৰ ডাঙৰ টুকুৰাটো ঋতুক দিবলৈ কৈছিল। সি জানিছিল যে যদি ঋতুৰাজে ভদ্ৰ ল’ৰাৰ দৰে আচৰণ কৰে, তেন্তে তেওঁ নিজেই সৰু টুকুৰাটো বাছি ল’ব, যাৰ ফলত তপনে নিজে বিচৰা ডাঙৰ টুকুৰাটো খাবলৈ পাব।
৩। তলত দিয়া শব্দবোৰৰ অৰ্থ মেঘটুকুৰাৰপৰা বাছি উলিয়াই লিখা।
* মেজ – লিখা-পঢ়া কৰা বা আহাৰ খোৱা ওখ খুৰা লগোৱা পীৰা সদৃশ আচবাব
* ফিছা – মাছৰ পিছৰ অংশ
* ঢাকোন – সাঁফৰ
* ভদ্র – ভাল আচৰণৰ দ্বাৰা লোকৰ মনত সন্তোষ দিয়া
৪। তলত দিয়া প্রশ্নকেইটাৰ উত্তৰ কোৱা আৰু লিখা।
* (ক) তপনৰ মাহীয়েকৰ ঘৰ ক’ত আছিল?
* উত্তৰ: তপনৰ মাহীয়েকৰ ঘৰ ধুবুৰীত আছিল।
* (খ) তপনৰ মাহীয়েকৰ পুতেকৰ নাম কি?
* উত্তৰ: তপনৰ মাহীয়েকৰ পুতেকৰ নাম ঋতুৰাজ।
* (গ) ভদ্ৰ মানুহৰ উদাহৰণ তপনহঁতক কোনে দিছিল?
* উত্তৰ: যোছেফ ছাৰে তপনহঁতক ভদ্ৰ মানুহৰ উদাহৰণ দিছিল।
* (ঘ) ঋতুৰাজ তপনতকৈ বয়সত কিমান সৰু?
* উত্তৰ: ঋতুৰাজ তপনতকৈ বয়সত দুমাহৰ সৰু।
* (ঙ) ‘তপনৰ কথা’ পাঠটিৰ লেখক কোন?
* উত্তৰ: ‘তপনৰ কথা’ পাঠটিৰ লেখক ড° ভবেন্দ্ৰনাথ শইকীয়া।
৫। তলত দিয়া প্রশ্নকেইটাৰ উত্তৰ আলোচনা কৰি কোৱা আৰু লিখা।
* (ক) তপন আৰু ঋতুৰাজৰ মাজত কোনটো চৰিত্ৰ তোমাৰ বেছি ভাল লাগিল আৰু কিয়?
* উত্তৰ (নমুনা): মোৰ ঋতুৰাজৰ চৰিত্ৰটো বেছি ভাল লাগিল। কাৰণ ঋতুৰাজ সৰল মনৰ আছিল আৰু তপনে ভদ্ৰ আচৰণৰ বিষয়ে কোৱা কথাবোৰ বিশ্বাস কৰিছিল। তপন চতুৰ আছিল, কিন্তু ঋতুৰাজে ভদ্ৰ আচৰণ দেখুৱাইছিল।
* (খ) তপনে ঋতুৰাজক ভদ্ৰ মানুহৰ আচৰণৰ দুটা উদাহৰণ দিছিল। সেই উদাহৰণ দুটাৰ লগত তুমি একমত হয়নে?
* উত্তৰ (নমুনা): হয়, মই একমত। ভদ্ৰ মানুহে সদায় আনক সুবিধা দিবলৈ চেষ্টা কৰে, যেনেকৈ বাছত ভাল চিটটো আনক এৰি দিয়া বা ভাল বস্তুটো (দীঘল পেনছিলডাল) আনক ল’বলৈ দিয়া।
* (গ) তপনে কে’কৰ ডাঙৰ টুকুৰাটো নিজে খাই ভাল কৰিলেনে বেয়া কৰিলে? সপক্ষে আৰু বিপক্ষে যুক্তি দিয়া।
* উত্তৰ (নমুনা):
* সপক্ষে (ভাল কৰিলে): তপনে বুদ্ধি খটুৱাই কে’কটো পালে। ঋতুৰাজে নিজেই সৰু টুকুৰাটো বাছি লৈছিল, সেয়েহে তপনে ডাঙৰটো খোৱাত সম্পূৰ্ণ ভুল হোৱা নাছিল।
* বিপক্ষে (বেয়া কৰিলে): তপনে মাকৰ কথা অমান্য কৰিলে। তেওঁ ঋতুৰাজ আলহী হোৱা স্বত্বেও তেওঁক ঠগিলে, যিটো ভাল কাম নহয়।
* (ঘ) ঋতুৰাজে যদি সৰু কে’কটুকুৰা খাবলৈ অমান্তি হ’লহেঁতেন, তেন্তে কাহিনীটো কিদৰে শেষ হ’লহেঁতেন?
* উত্তৰ (নমুনা): ঋতুৰাজে যদি সৰু কে’কটুকুৰা খাবলৈ অমান্তি হ’লহেঁতেন, তেন্তে তপনৰ বুদ্ধিটোৱে কাম নকৰিলেহেঁতেন। তেতিয়া হয়তো তপনে মাকৰ কথা মানি ডাঙৰ টুকুৰাটো ঋতুৰাজক দিবলৈ বাধ্য হ’লহেঁতেন বা দুয়ো সমানে ভগাই খালেহেঁতেন।
ক্ৰিয়া-কলাপ (পৃষ্ঠা ৭৪)
৬। কোনে, কাক আৰু কিয় কৈছিল লিখা।
* (ক) “ইয়াতে দুটুকুৰা কে’ক আছে। অলপ পাছত উলিয়াই লৈ ঋতু আৰু তই খাবি। ডাঙৰ টুকুৰা ঋতুক দিবি।”
* উত্তৰ: এই কথাষাৰ তপনৰ মাকে তপনক কৈছিল। কাৰণ তেওঁ ফুৰিবলৈ ওলাইছিল আৰু আলহী (ঋতুৰাজ) হিচাপে ডাঙৰ টুকুৰাটো ঋতুক দিবলৈ তপনক কৈ গৈছিল।
* (খ) “তই সঁচাকৈয়ে বৰ ভদ্ৰ ল’ৰা। তোৰ নিচিনা ল’ৰাক আমাৰ যোচেফ ছাৰে বৰ ভাল পাব।”
* উত্তৰ: এই কথাষাৰ তপনে ঋতুৰাজক কৈছিল। কাৰণ ঋতুৰাজে ভদ্ৰ ল’ৰাৰ দৰে সৰু কে’কটুকুৰাটো ল’বলৈ মান্তি হৈছিল, যাৰ ফলত তপনে ডাঙৰ টুকুৰাটো খাবলৈ পাইছিল।
৭। ঋতুৰাজ ঘৰলৈ আহিলে কি কি কাৰণত তপনৰ ভাল লাগে আৰু বেয়া লাগে- কাৰণবোৰ তলত দিয়া তালিকাখনত লিখা।
* ভাল লগাৰ কাৰণ:
* কথা পাতিবলৈ, ফুৰিবলৈ লগ এটা হয়।
* ঘৰত কেৰম আৰু লুডু খেলিবলৈ লগ এটা হয়।
* বেয়া লগাৰ কাৰণ:
* মাকে তপনতকৈ ঋতুৰাজক বেছি মৰম কৰে।
* মাকে ভাল বস্তুবোৰ (যেনে গাখীৰ বা কাঁইট কম থকা মাছ) ঋতুৰাজক দিয়ে।
ভাষা-অধ্যয়ন
৮। ‘ক’ অংশৰ শব্দবোৰৰ লগত ‘খ’ অংশৰ নিৰ্দিষ্টতাবাচক প্ৰত্যয়বোৰ আঁচটানি মিলোৱা-
* মানুহ – জন / জনী
* বেঞ্চ – খন
* পেঞ্চিল – ডাল
* কে’ক – টুকুৰা
* ঘৰ – টো
ক্ৰিয়া-কলাপ (পৃষ্ঠা ৭৫)
৯। তলত দিয়া বাক্যকেইটাৰ আঁচ দিয়া পদবোৰত কি বিভক্তিৰ কি চিন ব্যৱহাৰ হৈছে লিখা।
* (ক) বিমানে অমল আৰু দীপুৰ সৈতে খেলপথাৰখন পৰিষ্কাৰ কৰিলে।
* বিমানে – প্রথমা বিভক্তি, ‘-এ’ চিন
* দীপুৰ – ষষ্ঠী বিভক্তি, ‘-ৰ’ চিন
* খেলপথাৰখন – দ্বিতীয়া বিভক্তি, ‘-০’ (শূন্য) চিন
* (খ) খেলপথাৰখনত সিহঁতে ফুটবল খেলে।
* খেলপথাৰখনত – সপ্তমী বিভক্তি, ‘-ত’ চিন
* সিহঁতে – প্রথমা বিভক্তি, ‘-এ’ চিন
* (গ) গধূলি সময়ত সিহঁত ঘৰলৈ উভতি আহিল।
* সময়ত – সপ্তমী বিভক্তি, ‘-ত’ চিন
* ঘৰলৈ – চতুর্থী বিভক্তি, ‘-লৈ’ চিন
জ্ঞান-সম্প্ৰসাৰণ
১০।
* প্ৰশ্ন: তোমাৰ ঘৰলৈ তোমাৰ বন্ধু বা আত্মীয় আহিলে তুমি কিদৰে ঘৰৰ মানুহক সহায় কৰা, কোৱা আৰু লিখা।
* উত্তৰ (নমুনা): মোৰ ঘৰলৈ বন্ধু বা আত্মীয় আহিলে মই তেওঁলোকক বহিবলৈ দিওঁ। মাক পানী বা চাহ আনি দিয়াত সহায় কৰোঁ। তেওঁলোকৰ লগত কথা পাতোঁ আৰু তেওঁলোকে যাতে আমাৰ ঘৰত ভাল পায় তাৰ বাবে চেষ্টা কৰোঁ।
ক্ৰিয়া-কলাপ (পৃষ্ঠা ৭৬)
১১। ‘তপনৰ কথা’ গল্পটোৰ মূল কথাখিনি তলত দিয়া লিখনশৈলীত পঢ়োঁ আহা-
* ‘তপনৰ কথা’
* চৰিত্ৰ: তপন, ঋতুৰাজ, তপনৰ মাক।
* পটভূমি: তপনৰ মাহীয়েকৰ ল’ৰা ঋতুৰাজ কেইদিনমানৰ বাবে তপনহঁতৰ ঘৰলৈ ফুৰিবলৈ আহিছে।
* মূল সমস্যা: তপনৰ মাকে ঋতুৰাজ অহাকেইদিন ঋতুৰাজক বেছিকৈ মৰম কৰে আৰু ভালৰো ভাল বস্তুবোৰ তপনক নিদি ঋতুৰাজক দিয়ে।
* সমস্যাৰ সমাধান: তপনে বুদ্ধিৰে ডাঙৰ কে’কৰ টুকুৰাটো খাবলৈ সক্ষম হয়।
১২। তলত দিয়া গল্পটো পঢ়া-
* (এইটো এটা পঠনমূলক ক্ৰিয়া। গল্পটো নবীন, ৰবীন, গুবিন আৰু মাহীয়েকে দিয়া চকলেট ভগোৱাৰ বিষয়ে।) [cite: 616-624]
ক্ৰিয়া-কলাপ (পৃষ্ঠা ৭৭)
১৩। [cite_start]ক্ৰিয়া-কলাপ নং ১২-ত থকা গল্পটোৰ সহায়ত তলত দিয়া তালিকাখন পূৰ কৰা।
* গল্পৰ নাম: (গল্পটোৰ শিৰোনাম নাই, ই ড° ভবেন্দ্ৰনাথ শইকীয়াৰ ‘শিশু সাহিত্য সমগ্ৰ’ৰ অংশ।)
* চৰিত্ৰ: নবীন, ৰবীন, গুবিন, মাহীয়েক।
* পটভূমি: নবীন, ৰবীন আৰু গুবিন তিনি ভাই-ককাই। তেওঁলোকৰ মাহীয়েকে তেওঁলোকক পঢ়াৰ বাবে চকলেট দিছিল।
* মূল সমস্যা: চকলেটকেইটা তিনিজনৰ মাজত সমানকৈ ভগাব নোৱাৰা সমস্যা (প্ৰথমতে ৪টা, তাৰপিছত ৫টা চকলেট)।
* সমস্যাৰ সমাধান: মহাদুষ্ট নবীনে বুদ্ধি খটুৱাই প্ৰতিবাৰে নিজৰ ভাগত বেছিকৈ ৰাখি বাকীকেইটাক ভগাই দিছিল।
প্ৰকল্প
১৪।
* প্ৰশ্ন: যিকোনো এজন গল্পকাৰৰ গল্প সংগ্ৰহ কৰি পঢ়া। তাৰে যিকোনো এটা গল্পৰপৰা কি শিকিলা লিখা।
* উত্তৰ (নমুনা): মই লক্ষ্মীনাথ বেজবৰুৱাৰ ‘বুঢ়ী আইৰ সাধু’ৰ পৰা ‘এজনী বুঢ়ী আৰু বাঘৰ সাধু’টো পঢ়িছোঁ। এই গল্পটোৰপৰা মই শিকিলোঁ যে বিপদত ভয় নকৰি বুদ্ধি খটুৱালে ডাঙৰ বিপদৰ পৰাও ৰক্ষা পাব পাৰি।
