
পাঠ ৪: ৰোওঁগৈ ব’লা গছৰ পুলি ,Class 6, MIL Chapter 4, SEBA,Assamese Medium
Next Chapter
ক্ৰিয়া-কলাপ (পৃষ্ঠা ৪৫)
১। তলত দিয়া প্রশ্নসমূহৰ শুদ্ধ উত্তৰটো বাছি উলিয়াই সঠিক বৃত্তটো পূৰ কৰা-
* প্ৰশ্ন: নাটিকাখনৰ প্ৰথম দৃশ্যত গুগুকৈ গীত গাই কোনে ছবি আঁকি আছিল?
* (ক) সুমনাই
* (খ) ৰিতুপনে
* (গ) মননে
* (ঘ) আকাশীয়ে
* উত্তৰ: (গ) মননে
* প্ৰশ্ন: সুমনাই সকলোকে হাতে হাতে কোৰ, খন্তি, হাতোৰা লৈ আহিবলৈ কিয় কৈছিল?
* (ক) গছৰ পুলিত পানী দিবৰ বাবে
* (খ) শুকান গোবৰ গুড়ি কৰিবৰ বাবে
* (গ) গছৰ পুলি ৰুবৰ বাবে
* (ঘ) গছৰ পুলিবোৰ জেওৰাৰে বেৰিবলৈ
* উত্তৰ: (গ) গছৰ পুলি ৰুবৰ বাবে
২।
* প্ৰশ্ন: তুমি ওপৰৰ দ্বিতীয় প্ৰশ্নৰ উত্তৰটো কিয় শুদ্ধ বুলি বাছি ল’লা? সহপাঠীৰ লগত আলোচনা কৰি কোৱা।
* উত্তৰ: মই (গ) উত্তৰটো বাছি ল’লোঁ কাৰণ গছপুলি ৰুবলৈ মাটি খান্দিবলৈ কোৰ, খন্তি, হাতোৰা আদি সঁজুলিৰ প্ৰয়োজন হয়।
৩। তলত দিয়া শব্দবোৰৰ অৰ্থ অভিধান চাই লিখা।
* ফেৰেঙণি – গছৰ ডাল য’ত দুভাগ বা ততোধিক ভাগত বিভক্ত হয়।
* প্রদর্শনী – ৰাইজক দেখুৱাবলৈ পতা মেলা বা অনুষ্ঠান।
* জোপোহা – ঘনকৈ গোট খোৱা (যেনে পাত)।
* বন মহোৎসৱ – গছপুলি ৰোৱাৰ উৎসৱ।
* শীতল – ঠাণ্ডা, জুৰ।
* খন্তি – মাটি খান্দিবলৈ ব্যৱহাৰ কৰা এবিধ সঁজুলি।
৪।
* প্ৰশ্ন: পাঠটোৰ দ্বিতীয় ছবিখনত (পৃষ্ঠা ৪১) কাহিনীটোৰ কোনটো অংশ প্রকাশ পাইছে আলোচনা কৰি তলত দিয়া বাকচত লিখা।
* উত্তৰ: ছবিখনত আকাশীয়ে সজা গছৰ মূঢ়াটোৰ কথা প্ৰকাশ পাইছে। গছ কটাৰ ফলত গছজোপাই পোৱা দুখ আৰু কটা অংশটোৰ পৰা ওলোৱা ৰঙা ৰঙক তেজ হিচাপে দেখুওৱা হৈছে।
ক্ৰিয়া-কলাপ (পৃষ্ঠা ৪৬)
৫। তলত দিয়া প্রশ্নকেইটাৰ উত্তৰ কোৱা আৰু লিখা।
* (ক) মননে ছবিখন কিয় আঁকিছিল?
* উত্তৰ: মননে বন মহোৎসৱ সপ্তাহৰ বাবে ছবিখন আঁকিছিল, যিখন সি প্ৰদৰ্শনীত দিব।
* (খ) গছে আমাক কি কি দিয়ে বুলি মননে কৈছে?
* উত্তৰ: গছে আমাক ফুল দিয়ে, ফল দিয়ে, আৰু শীতল ছাঁ দিয়ে বুলি মননে কৈছে।
* (গ) আকাশীয়ে গছৰ মূঢ়াটোৰ গা-গছ আৰু আঠাৰ টোপালত দিয়া ৰঙা ৰংটোৱে কি সূচাইছে?
* উত্তৰ: ৰঙা ৰংটোৱে গছজোপা কটাৰ ফলত বৈ অহা তেজ আৰু গছজোপাৰ দুখ সূচাইছে।
* (ঘ) বন মহোৎসৱ সপ্তাহৰ সামৰণী সভাখন ক’ত অনুষ্ঠিত হ’ব?
* উত্তৰ: বন মহোৎসৱ সপ্তাহৰ সামৰণী সভাখন শনিবাৰে জিলা পুথিভঁৰালত অনুষ্ঠিত হ’ব।
* (ঙ) পৱন খুৰাই মননহঁতক কি খুৱাব বুলি কৈছিল?
* উত্তৰ: পৱন খুৰাই মননহঁতক কাম হৈ যোৱাৰ পাছত বুট-নাৰিকল খুৱাব বুলি কৈছিল।
* (চ) ‘যাওঁ আহা সকলোটি’- শীর্ষক গানটো কোনে গাবলৈ আৰম্ভ কৰিছিল?
* উত্তৰ: গানটো ৰিতুপনে আৰম্ভ কৰিছিল (লগাই দিছিল)।
৬। তলত দিয়া প্রশ্নকেইটাৰ উত্তৰ আলোচনা কৰি কোৱা আৰু লিখা।
* (ক) মননে ছবিখনৰ জৰিয়তে কি ভাব ফুটাই তুলিব বিচাৰিছে?
* উত্তৰ: গছবিলাক যে আমাৰ মৰমিয়াল আপোন মানুহৰ নিচিনা, যিয়ে আমাক ফুল, ফল আৰু শীতল ছাঁ দিয়ে—মননে ছবিখনত সেই ভাবটোকে ফুটাই তুলিব বিচাৰিছে।
* (খ) সুমনাই গছৰ পুলিবোৰ ৰোৱাৰ পাছত সেইবোৰৰ কি হ’ব বুলি শংকা কৰিছে? তাইৰ এই শংকা কোনে, কেনেদৰে দূৰ হ’ব বুলি কৈছে?
* উত্তৰ: সুমনাই শংকা কৰিছিল যে পুলিবোৰ গৰু-ছাগলীয়ে খাই পেলাব। ৰিতুপনে তাইক কৈছিল যে ক্লাবৰ নবীনদা, দীপদা, বাবুল দাদাহঁতে জেওৰা দি পুলিবোৰ বেৰি দিব, তেতিয়া তাইৰ শংকা দূৰ হ’ব।
* (গ) মননহঁতে গছৰ পুলি ৰোৱাৰ পৰিকল্পনা কেনেদৰে কৰিছিল?
* উত্তৰ: তেওঁলোকে আবেলি তিনি বজাত সেন্দূৰী আমজোপাৰ তলত গোট খোৱাৰ পৰিকল্পনা কৰিছিল। সকলোকে হাতে হাতে কোৰ, খন্তি, হাতোৰা, মগ-বাল্টি লৈ আহিবলৈ আৰু ৰিতুপনক শুকান গোবৰৰ মোনা আনিবলৈ কোৱা হৈছিল।
৭। কোনে, কাক আৰু কি প্ৰসংগত কৈছিল লিখা।
* (ক) “আমাৰ মানুকণহঁতে, মানে ‘ক’ শ্ৰেণীৰ ল’ৰা-ছোৱালীবিলাকে নাচি নাচি গান এটা গাবগৈ নহয়।”
* উত্তৰ: এই কথাষাৰ ৰিতুপনে মনন আৰু সুমনাক কৈছিল। বন মহোৎসৱ সপ্তাহৰ সামৰণী সভাত হ’বলগীয়া অনুষ্ঠানৰ প্ৰসংগত তেওঁ এই কথা কৈছিল।
* (খ) “তোমালোকৰ ঘৰত যে শুকান গোবৰ গুড়ি কৰি থোৱা আছে, তাৰে এমোনা লৈ আহিবা।”
* উত্তৰ: এই কথাষাৰ মননে ৰিতুপনক কৈছিল। খেলপথাৰত গছপুলি ৰোৱাৰ বাবে সাৰ হিচাপে ব্যৱহাৰ কৰিবলৈ শুকান গোবৰ আনিবৰ বাবে এই প্ৰসংগত কোৱা হৈছিল।
৮। ‘ক’ অংশৰ লগত ‘খ’ অংশ মিলোৱা-
* মালতী পেহীয়ে – বিলাতী মধুৰিৰ পুলি কেইটামান দি পঠাইছে।
* জোপোহা হৈ থকা পাতখিনি – চুলিৰ নিচিনা লাগিছে।
* ঘোষকে ক’ব – মাননীয় ৰাইজ, আজিৰপৰা বন মহোৎসৱ আৰম্ভ হৈছে।
* মাণিক বৰদেউতাই কথাটো শুনি – খুব ভাল পাইছে।
* জগত খুৰাৰ খুৰীয়ে – পকা কল এথোকা পঠাই দিব।
ক্ৰিয়া-কলাপ (পৃষ্ঠা ৪৭)
৯। নাটিকাখনত পোৱা ভাৱৰীয়াসকলৰ নামসমূহ বিচাৰি উলিয়াই এখন তালিকা প্ৰস্তুত কৰা।
* ঘোষক
* মনন
* সুমনা
* ৰিতুপন
* চায়েৰা
* মনাইশ্ৰী
* বুধুৱা
* ৰূপক
* আকাশ ভাইটি
* মানুকণ
* (লগতে আকাশী, ৰিজিম্, চুকুমণি, লক্ষী, মনু আদিৰ নাম উল্লেখ আছে।)
১০। ‘ক’ অংশৰ শব্দবোৰৰ লগত ‘খ’ অংশত থকা নির্দিষ্টতাবাচক প্রত্যয়বোৰ লগ লগাই শব্দ লিখা।
* ছবি – খন ⇒ ছবিখন
* আঁহত – জোপা ⇒ আঁহতজোপা
* পুখুৰী – টো ⇒ পুখুৰীটো
* ছোৱালী – জনী ⇒ ছোৱালীজনী
* কাঠ – চটা ⇒ কাঠচটা
১১। তলত দিয়া শব্দবোৰ পঢ়া আৰু কোনটো কি পদ চিনাক্ত কৰি তালিকাখন পূৰ কৰা-
* বিশেষ্য – মনন, চকু, চুবুৰি, জেওৰা
* বিশেষণ – ধুনীয়া, ভাল
* সৰ্বনাম – তাই, মই, সিহঁত, আমি
* অব্যয় – আৰু, যদি
* ক্ৰিয়া – পঢ়া, দিওঁ, আহা
ক্ৰিয়া-কলাপ (পৃষ্ঠা ৪৮)
১২। বাক্য ৰচনা কৰা-
* প্ৰদৰ্শনী – মননে বন মহোৎসৱৰ প্ৰদৰ্শনীত দিবলৈ এখন ছবি আঁকিছে।
* খেলপথাৰ – ল’ৰা-ছোৱালীকেইটাই খেলপথাৰখনৰ দাঁতিত গছপুলি ৰোৱাৰ কথা পাতিলে।
* ধৰণী – আহা আমি সকলোৱে মিলি ধৰণীখন সেউজীয়া কৰি তোলোঁ।
* পুথিভঁৰাল – বন মহোৎসৱৰ সামৰণী সভা জিলা পুথিভঁৰালত অনুষ্ঠিত হ’ব।
* গছপুলি – আমি সকলোৱে গছপুলি ৰুব লাগে।
১৩। পাঠটোৰপৰা যুৰীয়া শব্দবোৰ বিচাৰি লিখা।
* যেনে- চকু-মুখ
* গছ-গছনি
* জীৱ-জন্তু
* কোৰ-কটাৰী
* হাঁহি-মাতি
* খেল-পথাৰ
* গৰু-ছাগলী
* গান-তান
১৪। ‘ৰোওঁগৈ ব’লা গছৰ পুলি’ শীর্ষক নাটিকাখনি শ্ৰেণীৰ সকলো ছাত্র-ছাত্রী লগ হৈ অভিনয় কৰা।
* উত্তৰ: (ই এক অভিনয়মূলক ক্ৰিয়া, ইয়াৰ কোনো লিখিত উত্তৰ নাই।)
১৫। নাটিকাখনত মানুকণে গোৱা গীতটিত বেঙেনাৰ সলনি বাদাম আৰু আলু শব্দ দুটা বহুৱাই গীতটি গাওঁ আহা-
* উত্তৰ:
* বা-আ, বা-আ / বুট নাৰিকল / আৰু পকাকল / কেনে মজা / বাদাম ভজা।
* বা-আ, বা-আ / বুট নাৰিকল / আৰু পকাকল / কেনে মজা / আলু ভজা।
১৬। নাটিকাখনত ৰিতুপনে তলত দিয়া ধৰণে কোৱাৰ পাছত সুমনাহঁতে অন্য কেনেধৰণৰ সংলাপ ক’ব পাৰিলেহেঁতেন লিখা।
* ৰিতুপন: সঁচাকৈয়ে গছৰ জীৱ আছে যেন লাগি যায়, নহয়? আমাৰ দেশৰ বিজ্ঞানী এজনে কৈছিল যে, ‘গছৰ প্ৰাণ আছে?’
* উত্তৰ (নমুনা সংলাপ):
* সুমনা: হয়, আমাৰ বিজ্ঞানৰ বাইদেৱে কৈছিল। ছাৰ জগদীশ চন্দ্ৰ বসুৱে প্ৰমাণ কৰি দেখুৱাইছিল যে গছৰো প্ৰাণ আছে।
* মনন: সেইবাবেই গছ কাটিলে সিহঁতেও আমাৰ দৰেই দুখ পায়। আকাশীয়ে সজা মূঢ়াটোৱে সেই কথাকে বুজাইছে।
ক্ৰিয়া-কলাপ (পৃষ্ঠা ৪৯)
১৭। বন মহোৎসৱ সম্পর্কে এটা দফা লিখা।
* উত্তৰ: বন মহোৎসৱ মানে হ’ল গছপুলি ৰোৱাৰ উৎসৱ। এই উৎসৱে আমাক গছ ৰোপণ কৰি আমাৰ চৌপাশৰ পৰিৱেশ সুন্দৰ কৰি ৰাখিবলৈ অনুপ্ৰাণিত কৰে। গছে আমাক ফুল, ফল, শীতল ছাঁ দিয়াৰ লগতে বেয়া বতাহ শোধন কৰি আমাৰ উপকাৰ কৰে। সেয়েহে আমি সকলোৱে বন মহোৎসৱত ভাগ লৈ গছপুলি ৰুব লাগে আৰু ধৰণীখন সেউজীয়া কৰি তুলিব লাগে।
