পাঠ ৪: পিঠাৰ মেল, Class 5, Chapter 4,

 

পাঠ ৪: পিঠাৰ মেল, Class 5, Chapter 4, SEBA New Book, Assamese Medium

Next Chapter 

 

(পৃষ্ঠা ৩৩)

ক্ৰিয়া-কলাপ (ক – পাঠভিত্তিক ক্রিয়া)

কোনে, কাক, কি প্রসংগত কৈছে?

(ক) “এই দেশত আৰু বেছি দিন নাই আমাৰ ভাত।”

* উত্তৰ: এই কথাষাৰ চুঙা পিঠাই খোলাচাপৰীয়া পিঠাক কৈছিল। বিহু উৰুকাৰ ৰাতি পিঠাবোৰে মেল পাতি থাকোঁতে চুঙা পিঠাই দুখ কৰি কৈছিল যে আজিকালিৰ ল’ৰা-ছোৱালীয়ে পিঠা-লাৰুৰ সলনি ৰসগোল্লা, লুচি, বিস্কুট আদি খাবলৈহে ভাল পায়, সেয়ে তেওঁলোকৰ আদৰ কমি গৈছে।

(খ) “কিয় কৰ তেনে দুখ লগা কথা?”

* উত্তৰ: এই কথাষাৰ সুতুলী পিঠাই চুঙা পিঠাক কৈছিল। চুঙা পিঠাই যেতিয়া পিঠাৰ আদৰ কমাৰ দুখলগা কথা কৈ আছিল, তেতিয়া সুতুলীয়ে মাত দি এইদৰে কৈছিল।

(গ) “লাৰু আৰু পিঠাবোৰক হায় ঘিণৰ চকুৰে চায়।”

* উত্তৰ: এই কথাষাৰ চুঙা পিঠাই মেলত থকা আন পিঠাবোৰক উদ্দেশ্যি কৈছিল। অকমানি ল’ৰা-ছোৱালীয়ে আজিকালি ৰসগোল্লা খাবলৈ পাই পিঠা-লাৰুবোৰক ঘিণ কৰা হ’ল বুলি বুজাবলৈ এই প্রসংগত কথাষাৰ কোৱা হৈছিল।

বাকচত থকা উপযুক্ত শব্দেৰে পূৰোৱা-

* উদাহৰণ- অতি অসম্মান/অৱমাননা – ঘোৰ অপমান

* অকস্মাৎ – হঠাৎ

* বিহুৰ আগদিনা – উৰুকা

(পৃষ্ঠা ৩৪)

* শস্য আদি থ’বৰ বাবে বাঁহৰ কাঠিৰে সজা বহল মুখৰ সঁজুলি – পাচি

* লৰালৰিকৈ কৰা কাৰ্য – ঘপৰাই

* ঘৃণা, ভাল নোপোৱা – ঘিণ

* বস্তু সামৰি থোৱা কোঠা – ভঁৰালী কোঠা

পদ্যটোত উল্লেখ থকা পিঠাৰ নামবোৰ পাচিৰ পৰা বিচাৰি উলিয়াই খালী ঠাইত লিখা।

* উত্তৰ:

* চুঙা পিঠা

* খোলাচাপৰীয়া পিঠা

* সুতুলী পিঠা

* ফেনি পিঠা

উত্তৰ লিখা

(ক) খোলাচাপৰীয়া পিঠাক কোনে কি বুলি সম্বোধন কৰিছিল?

* উত্তৰ: খোলাচাপৰীয়া পিঠাক চুঙা পিঠাই ‘খোলাচাপৰীয়া বাই’ বুলি সম্বোধন কৰিছিল।

(খ) কি কি পিঠাই ‘পিঠাৰ মেল’ ত ভাগ লৈছিল?

* উত্তৰ: ‘পিঠাৰ মেল’ত চুঙা পিঠা, খোলাচাপৰীয়া পিঠা, সুতুলী পিঠা আৰু ফেনি পিঠাই ভাগ লৈছিল।

(গ) অকমানিয়ে পিঠা, লাৰুৰ সলনি কি কি খাবলৈ বিচাৰে?

* উত্তৰ: অকমানিয়ে পিঠা, লাৰুৰ সলনি ৰসৰ গোল্লা, লুচি, বিস্কুট আৰু চাহ-পানী খাবলৈ বিচাৰে।

(পৃষ্ঠা ৩৫)

খ- ভাষা অধ্যয়ন (ব্যাৱহাৰিক ব্যাকৰণ)

‘ঘপৰাই’ শব্দটো ব্যৱহাৰ কৰি লিখাৰ নিচিনাকৈ ‘টপৰাই’ শব্দটো ব্যৱহাৰ কৰি তিনিটা বেলেগ বেলেগ বাক্য লিখা।

* উত্তৰ:

* (ক) তেওঁ মোৰ প্ৰশ্নৰ উত্তৰ টপৰাই দিলে।

* (খ) মাৰ মাত শুনি সি টপৰাই বিচনাৰ পৰা উঠিল।

* (গ) তাই সকলো কথাতে টপৰাই মাত মাতে।

অৰ্থৰ পাৰ্থক্য উলিয়াই একোটাকৈ বাক্য ৰচনা কৰা।

* উদাহৰণ –

* পাঁতি (শাৰী অৰ্থত) – তামোলৰ পুলিবোৰ পাঁতি পাঁতিকৈ ৰুবা।

* পাটী (ঢাৰি বা পাটী) – পাটীত বহি কণমইনাই সাধু শুনি আছে।

* (ক) কথা / কঠা

* কথা – (সদায় সঁচা কথা ক’ব লাগে।)

* কঠা – (আমাৰ বাৰীখন পাঁচ কঠা মাটিৰ।)

* (খ) পানী / পাণি

* পানী – (গৰম দিনত বেছিকৈ পানী খাব লাগে।)

* পাণি – (বীণাপাণি দেৱীয়ে হাতত বীণা লৈ থাকে।)

* (গ) মাটি / মাটী

* মাটি – (খেতিয়কে মাটিত খেতি কৰে।)

* মাটী – (আমাৰ চোতালত এজোপা মাটী-কঁঠাল আছে।)

* (ঘ) দিন / দীন

* দিন – (আজি দিনটো বৰষুণ দি আছে।)

* দীন – (আমি দীন-দুখীয়া লোকক সহায় কৰিব লাগে।)

* (ঙ) কালি / কালী

* কালি – (সি কালি স্কুললৈ অহা নাছিল।)

* কালী – (তেওঁলোকে কালী দেৱীক পূজা কৰে।)

* (চ) খালি / খালী

* খালি – (তেওঁ মোক খালি হাতেৰে খেদি পঠিয়ালে।)

* খালী – (গিলাচটো পানীৰে ভৰা, খালী নহয়।)

(পৃষ্ঠা ৩৬)

নাওখনত দিয়া অব্যয় পদেৰে তলৰ বাক্যকেইটা সম্পূৰ্ণ কৰা।

* (ক) ৰমলা আৰু পমীলা দুয়ো বাই-ভনী।

* (খ) বিদ্যাই পৰম ধন, গতিকে মনোযোগেৰে পঢ়া-শুনা কৰিব লাগে।

* (গ) এটা ঘৰ বা এখন চকীৰ ছবি আঁকা।

* (ঘ) কাহিনী শুনিও দেখোন ৰস

পোৱা যায়।

* (ঙ) মই আজি খেলিবলৈ নাযাওঁ এতেকে কাইলৈ মোৰ পৰীক্ষা আছে।

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *