পাঠ-১১: আমাৰ অনুষ্ঠান-প্রতিষ্ঠানসমূহ, Class -5

 

পাঠ-১১ আমাৰ অনুষ্ঠান-প্রতিষ্ঠানসমূহ, Class -5, Environment Chapter -11, Assamese medium

Next Chapter

পৃষ্ঠা ৮৫ (কাৰ্যকলাপ)

দলত আলোচনা কৰি লিখা –

(এইবোৰ ছাত্ৰ-ছাত্ৰীয়ে নিজৰ বিদ্যালয়ৰ ওপৰত ভিত্তি কৰি লিখিবলগীয়া প্ৰশ্ন। পাঠটোৰ আধাৰত তলত নমুনা উত্তৰ দিয়া হ’ল।)

 * (ক) তোমালোকৰ বিদ্যালয়খনৰ নাম-

   * উত্তৰ: (ইয়াত নিজৰ বিদ্যালয়ৰ নাম লিখিব লাগিব।)

 * (খ) বিদ্যালয়খনৰ চাৰিসীমাত কি কি আছে-

   * উত্তৰ: (ইয়াত নিজৰ বিদ্যালয়ৰ চাৰিসীমাৰ বিৱৰণ লিখিব লাগিব।)

 * (গ) তোমালোকৰ বিদ্যালয়ৰ শিক্ষক-শিক্ষয়িত্ৰীৰ সংখ্যা-

   * উত্তৰ: (ইয়াত নিজৰ বিদ্যালয়ৰ শিক্ষক-শিক্ষয়িত্ৰীৰ সংখ্যা লিখিব লাগিব।)

 * (ঘ) মধ্যাহ্ন ভোজন ৰন্ধা আৰু বিতৰণ কৰা বাইদেউৰ সংখ্যা-

   * উত্তৰ: (ইয়াত নিজৰ বিদ্যালয়ৰ ৰান্ধনীৰ সংখ্যা লিখিব লাগিব।)

 * (ঙ) তোমালোকৰ নিজৰ বিদ্যালয়খনক ভালপোৱাৰ দুটা কাৰণ লিখা-

   * উত্তৰ: মই মোৰ বিদ্যালয়খনক ভাল পাওঁ কাৰণ:

     * ইয়াত শিক্ষক-শিক্ষয়িত্ৰীসকলে আমাক মৰমেৰে লিখা-পঢ়াৰ উপৰি নাচ-গান, খেল-ধেমালি আদিও শিকায়।

     * বিদ্যালয়খন আমাৰ অঞ্চলৰ গৌৰৱ, ইয়াতে পঢ়ি আমাৰ অঞ্চলৰ লোকসকল শিক্ষিত হৈছে।

 * (চ) তোমালোকৰ বিদ্যালয়খন পৰিষ্কাৰকৈ ৰাখিবৰ বাবে কি কি কৰা-

   * উত্তৰ: আমাৰ বিদ্যালয়খন পৰিষ্কাৰকৈ ৰাখিবৰ বাবে আমি শ্ৰেণীকোঠাত জাবৰ-জোঁথৰ নেপেলাওঁ, মধ্যাহ্ন ভোজন খোৱাৰ আগতে হাত ধোওঁ আৰু বিদ্যালয় চৌহদত থকা ফুলনিবাৰীখনৰ যত্ন লওঁ।

 * (ছ) বিদ্যালয়ত থকা সময়ছোৱাৰ ভিতৰত তোমালোকে কৰা কামৰ তালিকা এখন প্রস্তুত কৰা।

   * উত্তৰ: বিদ্যালয়ত থকা সময়ছোৱাত আমি কৰা কামবোৰ হ’ল:

     * লিখা-পঢ়া শিকা

     * নাচ-গান, খেল-ধেমালি, কবিতা আবৃত্তি, অভিনয় আদি শিকা

     * শৃংখলাবদ্ধভাৱে মধ্যাহ্ন ভোজন গ্ৰহণ কৰা

     * শিক্ষক-শিক্ষয়িত্ৰীৰ লগত বিদ্যালয়ৰ উন্নয়নমূলক কামত আলোচনা কৰা।

 * (জ) তোমালোকৰ বিদ্যালয়ত পঢ়ি অঞ্চললৈ গৌৰৱ কঢ়িয়াই অনা লোকৰ নাম জানানে?

   * উত্তৰ: (শিক্ষকৰ সহায়ত নিজৰ বিদ্যালয়ৰ প্ৰাক্তন কৃতী ছাত্ৰ-ছাত্ৰীৰ নাম লিখিব লাগিব।)

পৃষ্ঠা ৮৬ (কাৰ্যকলাপ)

 * প্ৰশ্ন: তোমালোকৰ ওচৰত বেংক আছেনে? যদি আছে বেংকৰ নাম লিখা।

   * উত্তৰ: (নমুনা উত্তৰ) হয়, আমাৰ ওচৰত বেংক আছে। বেংকটোৰ নাম হ’ল ভাৰতীয় ষ্টেট বেংক।

চিন্তা কৰি লিখোঁ আহা –

 * প্ৰশ্ন: বেংকবোৰ নথকা হ’লে আমাৰ কি কি অসুবিধা হ’লহেঁতেন?

   * উত্তৰ: বেংকবোৰ নথকা হ’লে আমাৰ বহুতো অসুবিধা হ’লহেঁতেন। যেনে:

     * আমি আমাৰ টকা-পইচা নিৰাপদে জমা ৰাখিব নোৱাৰিলোহেঁতেন।

     * প্ৰয়োজন হ’লে ঋণ লোৱাত অসুবিধা হ’লহেঁতেন।

     * চৰকাৰী কৰ্মচাৰীসকলে দৰমহা পোৱাত অসুবিধা হ’লহেঁতেন।

     * যিকোনো সময়তে টকা উলিওৱাৰ বাবে এ.টি.এম. (ATM) সুবিধা নাপালোহেঁতেন।

     * ঘৰতে বহি টকাৰ লেন-দেন কৰাৰ সুবিধা নাথাকিলহেঁতেন।

পৃষ্ঠা ৮৭ (কাৰ্যকলাপ)

 * প্ৰশ্ন: তোমালোকৰ ওচৰত থকা চিকিৎসালয়খনৰ নাম লিখা। কেতিয়াবা চিকিৎসালয়খনলৈ গৈছানে?

   * উত্তৰ: (নমুনা উত্তৰ) আমাৰ ওচৰত থকা চিকিৎসালয়খনৰ নাম হ’ল “শান্তিপুৰ চৰকাৰী চিকিৎসালয়”। হয়, মই কেতিয়াবা চিকিৎসালয়খনলৈ গৈছোঁ।

 * প্ৰশ্ন: যদি গৈছা কি কাৰণে যাব লগা হৈছিল লিখা।

   * উত্তৰ: (নমুনা উত্তৰ) এবাৰ মোৰ জ্বৰ হৈছিল, তেতিয়া দেউতাই মোক চিকিৎসালয়খনলৈ লৈ গৈছিল। ডাক্তৰে মোক পৰীক্ষা কৰি ঔষধ দিছিল।

চিন্তা কৰি লিখোঁ আহা –

 * প্ৰশ্ন: আমাৰ দেশত আৰক্ষী নাথাকিলে কি কি অসুবিধা হ’b পাৰে?

   * উত্তৰ: আমাৰ দেশত আৰক্ষী নাথাকিলে সমাজত শান্তি-শৃংখলা নাথাকিব। মানুহে অপৰাধ কৰিবলৈ ভয় নকৰিব আৰু সমাজত চুৰি-ডকাইতি বাঢ়ি যাব। আলিবাটত যান-বাহন নিয়ন্ত্ৰণ কৰা মানুহ নাথাকিব, যাৰ ফলত দুৰ্ঘটনা বাঢ়িব। সমাজত হোৱা বিবাদবোৰ নিষ্পত্তি কৰাত অসুবিধা হ’ব।

পৃষ্ঠা ৮৯ (কাৰ্যকলাপ)

শিক্ষক-শিক্ষয়িত্ৰী আৰু অভিভাৱকৰ সহায় লৈ লিখা –

(এইবোৰ ছাত্ৰ-ছাত্ৰীয়ে নিজৰ অঞ্চলৰ ওপৰত ভিত্তি কৰি লিখিবলগীয়া প্ৰশ্ন। নমুনা উত্তৰ তলত দিয়া হ’ল।)

 * তোমাৰ গাঁও/চহৰখনৰ নাম-

   * উত্তৰ: (ইয়াত নিজৰ গাঁও বা চহৰৰ নাম লিখিব লাগিব।)

 * তোমাৰ গাঁও পঞ্চায়ত/নগৰ সমিতি/পৌৰ সভা/পৌৰ নিগমৰ সভাপতিৰ নাম-

   * উত্তৰ: (ইয়াত নিজৰ অঞ্চলৰ পঞ্চায়ত সভাপতি বা পৌৰপতিৰ নাম লিখিব লাগিব।)

 * তোমাৰ অঞ্চলৰ শাসন ব্যৱস্থাটোৰ কাম-কাজসমূহ-

   * উত্তৰ: (পাঠৰ আধাৰত) আমাৰ অঞ্চলৰ গাঁও পঞ্চায়তৰ কাম-কাজসমূহ হ’ল:

     * অঞ্চলটোৰ ৰাস্তা-ঘাট, দলং আদি নিৰ্মাণ আৰু মেৰামতি কৰা।

     * গাঁৱত খোৱাপানী যোগান ধৰা।

     * স্বাস্থ্য আৰু পৰিয়াল কল্যাণৰ কাম কৰা।

     * অঞ্চলটোৰ বিদ্যালয়বোৰ চোৱা-চিতা কৰা।

     * কৃষি আৰু জলসিঞ্চনৰ উন্নয়নৰ বাবে কাম কৰা।

আলোচনা কৰি লিখা –

 * প্ৰশ্ন: আত্মসহায়ক গোটবোৰে আমাক কেনেদৰে সহায় কৰে শিক্ষক-শিক্ষয়িত্ৰীৰ সৈতে আলোচনা কৰি লিখা।

   * উত্তৰ: আত্মসহায়ক গোটবোৰে আমাৰ সমাজক বহু ধৰণে সহায় কৰে। এই গোটবোৰৰ জৰিয়তে মহিলাসকল একত্ৰিত হয়। গাঁৱৰ দুখীয়া পৰিয়ালে এনে গোটৰপৰা ঋণ ল’ব পাৰে। গাঁৱৰ বহু মহিলাই এই গোটৰ জৰিয়তে বিভিন্ন সামগ্রী (যেনে- পিঠা-পনা, আচাৰ, কাপোৰ) উৎপাদন কৰি বিক্ৰী কৰাৰ ব্যৱস্থা কৰিছে। এনেদৰে তেওঁলোকে আর্থিকভাৱে স্বাৱলম্বী হ’বলৈ সক্ষম হৈছে।

পৃষ্ঠা ৯০ (অনুশীলনী)

১। উত্তৰ লিখা –

 * (ক) বিদ্যালয়সমূহত ছাত্ৰ-ছাত্ৰীসকলক দুপৰীয়া আহাৰ গ্ৰহণৰ বাবে কি ব্যৱস্থা কৰা হৈছে?

   * উত্তৰ: বিদ্যালয়সমূহত ছাত্ৰ-ছাত্ৰীসকলক দুপৰীয়া আহাৰ গ্ৰহণৰ বাবে মধ্যাহ্ন ভোজনৰ ব্যৱস্থা কৰা হৈছে।

 * (খ) কোন প্রতিষ্ঠানত চৰকাৰে বা মানুহে টকা-পইচাৰ লেন-দেন কৰে?

   * উত্তৰ: বেংকত চৰকাৰে বা মানুহে টকা-পইচাৰ লেন-দেন কৰে।

 * (গ) ৰোগীসকলক কোন প্রতিষ্ঠানত চিকিৎসা কৰা হয়?

   * উত্তৰ: ৰোগীসকলক চিকিৎসালয়ত (চৰকাৰী বা বেচৰকাৰী) চিকিৎসা কৰা হয়।

 * (ঘ) সমাজত শান্তি-শৃংখলা ৰক্ষা কৰাৰ কামত কাক নিয়োজিত কৰা হৈছে?

   * উত্তৰ: সমাজত শান্তি-শৃংখলা ৰক্ষা কৰাৰ কামত **আৰক্ষী (পুলিচ)**ক নিয়োজিত কৰা হৈছে।

 * (ঙ) যিকোনো চাৰিটা অনুষ্ঠান-প্রতিষ্ঠানৰ নাম লিখা।

   * উত্তৰ: চাৰিটা অনুষ্ঠান-প্রতিষ্ঠানৰ নাম হ’ল- বিদ্যালয়, বেংক, চিকিৎসালয় আৰু আৰক্ষী চকী।

২। খালী ঠাই পূৰ কৰা –

 * (ক) ছাত্র-ছাত্রীসকলে বিদ্যালয়-ত লিখা-পঢ়া শিকে।

 * (খ) পশু-পক্ষীৰ চিকিৎসাৰ বাবে পশু চিকিৎসালয় আছে।

 * (গ) আলিবাটৰ যান-বাহন আৰক্ষী-য়ে নিয়ন্ত্ৰণ কৰে।

 * (ঘ) গাঁওসমূহত থকা শাসন ব্যৱস্থাক পঞ্চায়তীৰাজ শাসন ব্যৱস্থা বোলা হয়।

৩। পার্থক্য লিখা – চৰকাৰী আৰু বেচৰকাৰী চিকিৎসালয়।

 * উত্তৰ: চৰকাৰী আৰু বেচৰকাৰী চিকিৎসালয়ৰ মাজত পাৰ্থক্য হ’ল:

   * চৰকাৰী চিকিৎসালয়বোৰ চৰকাৰী খৰচত চলে, আনহাতে বে-চৰকাৰী চিকিৎসালয়বোৰ এজন বা কেইজনমান ব্যক্তিয়ে লগ হৈ পৰিচালনা কৰে।

   * চৰকাৰী চিকিৎসালয়ত ৰোগীৰ বিনামূলীয়া চিকিৎসা আৰু ঔষধ যোগানৰ ব্যৱস্থা আছে, কিন্তু বে-চৰকাৰী চিকিৎসালয়ত চিকিৎসাৰ বাবে মূল্য আদায় দিব লাগে।

৪। চমুটোকা লিখা –

 * (ক) পঞ্চায়তীৰাজ শাসন ব্যৱস্থা: আমাৰ দেশৰ গাঁও অঞ্চলৰ অর্থনৈতিক আৰু সামাজিক উন্নয়নৰ বাবে এক নিজা শাসন ব্যৱস্থা প্রচলন কৰা হৈছে, যাক পঞ্চায়তীৰাজ শাসন ব্যৱস্থা বোলে। এই ব্যৱস্থা মতে গাঁৱৰ ৰাইজে ভোট দি পাঁচ বছৰৰ বাবে সদস্য আৰু এজন সভাপতি নির্বাচন কৰে। গাঁও পঞ্চায়তে ৰাস্তা-ঘাট নিৰ্মাণ, খোৱাপানী যোগান, বিদ্যালয় চোৱা-চিতা, কৃষিৰ উন্নয়ন আদি কামবোৰ কৰে।

 *(খ) সমবায়: কিছুমান লোক লগ লাগি সকলোৰে উন্নয়নৰ বা আৰ্থিক লাভালাভৰ বাবে সমূহীয়াকৈ কাম কৰা ব্যৱস্থাটোকে সমবায় বোলে। সমবায়বোৰ ‘প্রত্যেকজনেই সকলোৰে বাবে আৰু সকলোৱে প্রত্যেকজনৰ বাবে কাম কৰা’ নীতিৰে চলে। আমাৰ দেশত গাখীৰ, কাপোৰ আদি বহু ব্যৱসায় সমবায় ভিত্তিত চলি আছে।

 * (গ) আত্মসহায়ক গোট: আজিকালি আমাৰ গাঁওবোৰত মহিলাসকলে মিলি আত্মসহায়ক গোট গঠন কৰিছে। গাঁৱৰ দুখীয়া পৰিয়ালে এনে গোটৰপৰা ঋণ ল’ব পাৰে। গাঁৱৰ বহু মহিলাই আত্মসহায়ক গোটৰ জৰিয়তে বিভিন্ন সামগ্রী উৎপাদন কৰি বিক্ৰী কৰাৰ ব্যৱস্থা কৰিছে, যাৰ দ্বাৰা তেওঁলোকে আর্থিকভাৱে স্বাৱলম্বী হ’বলৈ চেষ্টা কৰিছে।

৫। শুদ্ধ উত্তৰটো বাছি উলিওৱা –

 * (ক) সমাজত শান্তি-শৃংখলা ৰক্ষা কৰিবলৈ কাক নিয়োজিত কৰে?

   * উত্তৰ: ৩। আৰক্ষীক

 * (খ) পশু-পক্ষীৰ চিকিৎসাৰ বাবে থকা অনুষ্ঠানটো হ’ল –

   * উত্তৰ: ২। পশু চিকিৎসালয়

৬। আকস্মিক বক্তৃতাৰ আয়োজন কৰা –

 * উত্তৰ: (এইটো এটা শ্ৰেণীকোঠাৰ কাৰ্যকলাপ, ইয়াৰ কোনো লিখিত উত্তৰ নাই।)

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *