পাঠ ১০: লক্ষ্মীনাথ বেজবৰুৱাৰ সৈতে সাক্ষাৎকাৰ,

পাঠ ১০: লক্ষ্মীনাথ বেজবৰুৱাৰ সৈতে সাক্ষাৎকাৰ, Class 6, MIL Chapter 10, SEBA Assamese Medium

Next Chapter 

ক্ৰিয়া-কলাপ (পৃষ্ঠা ১০১)
১। তলত দিয়া প্রশ্নসমূহৰ শুদ্ধ উত্তৰটো বাছি উলিওৱাই সঠিক বৃত্তটো পূৰ কৰা–
* প্ৰশ্ন: ‘জয়মতী’ কথাছবিখনৰ প্ৰথম দৰ্শনীৰ উদ্বোধন কোন ঠাইত কৰা হৈছিল?
   * (ক) শদিয়াত
   * (খ) কলিকতাত
   * (গ) সম্বলপুৰত
   * (ঘ) জয়সাগৰত
   * উত্তৰ: (খ) কলিকতাত
* প্ৰশ্ন: ‘জয়মতী’ কথাছবিখনৰ ডালিমী চৰিত্ৰটিৰ ভাও বেজবৰুৱাৰ কিয় ভাল লাগিছিল?
   * (ক) ডালিমী এটি কৌতুকপ্ৰিয় চৰিত্ৰ হোৱাৰ বাবে
   * (খ) ডালিমী এটি ঐতিহাসিক চৰিত্ৰ হোৱাৰ বাবে
   * (গ) ডালিমী চৰিত্ৰটি বেজবৰুৱাৰ মানস প্ৰতিমা হোৱাৰ বাবে
   * (ঘ) ডালিমী চৰিত্ৰটি সৰল, চঞ্চল প্ৰকৃতিৰ হোৱাৰ বাবে
   * উত্তৰ: (গ) ডালিমী চৰিত্ৰটি বেজবৰুৱাৰ মানস প্ৰতিমা হোৱাৰ বাবে [cite: 806-808]
২।
* প্ৰশ্ন: তুমি ওপৰৰ দ্বিতীয় প্ৰশ্নৰ উত্তৰটো কিয় শুদ্ধ বুলি বাছি ল’লা? [cite_start]তোমাৰ লগৰীয়াৰ লগত আলোচনা কৰি কোৱা।
* উত্তৰ: মই (গ) উত্তৰটো শুদ্ধ বুলি বাছি লৈছোঁ কাৰণ সাক্ষাৎকাৰটোত বেজবৰুৱাই নিজেই কৈছে যে তেওঁৰ নাটকখনৰ আন চৰিত্ৰবোৰ ঐতিহাসিক হ’লেও “ডালিমী সম্পূৰ্ণৰূপে মোৰ মানস প্ৰতিমা”। তেওঁ কেতিয়াও ভবা নাছিল যে সেই মানস প্ৰতিমাক তেওঁ “ইহজনমত দেখিবলৈ পাম”, কিন্তু ‘জয়মতী’ ফিল্মৰ ডালিমীয়ে তেওঁৰ “সপোন দিঠক কৰিলে”।
ক্ৰিয়া-কলাপ (পৃষ্ঠা ১০২)
৩। তলত প্ৰথম টোপাত থকা শব্দবোৰৰ অৰ্থ দ্বিতীয় টোপাত দিয়া আছে। অৰ্থবোৰ বাছি উলিয়াই লিখা।
* হেঁপাহ – হাবিয়াস
* সার্থক – সফল
* সাইলাখ – হুবহু
* প্ৰতিমা – মূৰ্তি
* অনুপ্রাণিত – উৎসাহিত
* গঢ় – সদৃশ (পাঠৰ ভাব অনুসৰি)
৪। তলত দিয়া প্রশ্নকেইটাৰ উত্তৰ কোৱা আৰু লিখা।
* (ক) প্ৰথম অসমীয়া কথাছবিখনৰ নাম কি?
   * উত্তৰ: প্ৰথম অসমীয়া কথাছবিখনৰ নাম ‘জয়মতী’।
* (খ) ‘জয়মতী’ কথাছবিখন কিমান খ্ৰীষ্টাব্দত মুক্তি লাভ কৰিছিল?
   * উত্তৰ: ‘জয়মতী’ কথাছবিখন ১৯৩৫ খ্ৰীষ্টাব্দত মুক্তি লাভ কৰিছিল (প্ৰথম দৰ্শনী হৈছিল)।
* (গ) ‘জয়মতী’ কথাছবিখন কোন ঠাইত নিৰ্মাণ কৰিছিল?
   * উত্তৰ: ‘জয়মতী’ কথাছবিখন জ্যোতিপ্ৰসাদ আগৰৱালাই জামুগুৰিহাটৰ ভোলাগুৰি চাহ বাগিচাত (তেজপুৰ) ‘চিত্ৰবন’ ষ্টুডিঅ’ সাজি নিৰ্মাণ কৰিছিল।
* (ঘ) বেজবৰুৱাই ‘জয়মতী’ কথাছবিখন চাবলৈ কোন ঠাইৰপৰা আহিছিল?
   * উত্তৰ: বেজবৰুৱাই ‘জয়মতী’ কথাছবিখন চাবলৈ সুদূৰ সম্বলপুৰৰপৰা আহিছিল।
* (ঙ) বেজবৰুৱাই কোনখন নাটকত আধাৰত ‘জয়মতী’ কথাছবিখন নিৰ্মাণ কৰা হৈছিল?
   * উত্তৰ: বেজবৰুৱাৰ ‘জয়মতী কুঁৱৰী’ শীৰ্ষক নাটকখনৰ আধাৰত ‘জয়মতী’ কথাছবিখন নিৰ্মাণ কৰা হৈছিল।
৫। তলত দিয়া প্রশ্নকেইটাৰ উত্তৰ আলোচনা কৰি কোৱা আৰু লিখা।
* (ক) ‘জয়মতী’ ফিল্মত ডালিমীৰ ভাওটোৱে বেজবৰুৱাৰ সপোন কেনেদৰে দিঠক কৰিলে?
   * উত্তৰ: ‘ডালিমী’ চৰিত্ৰটো বেজবৰুৱাৰ সম্পূৰ্ণ মানস প্ৰতিমা আছিল, যিটো তেওঁ কেৱল কল্পনাতে ভাবিছিল। ‘জয়মতী’ ফিল্মত অভিনয় কৰা ছোৱালীজনীয়ে সেই চঞ্চল, সৰল, আনন্দময়ী, প্ৰকৃতিৰ জীয়ৰী ডালিমীক বেজবৰুৱাৰ মনৰ চিত্ৰপটৰ পৰা উলিয়াই আনি সোঁশৰীৰে তেওঁৰ চকুৰ আগত থিয় কৰাইছিল [cite: 808-809]। এইদৰেই ভাওটোৱে বেজবৰুৱাৰ সপোন দিঠক কৰিলে।
* [cite_start](খ) অসমত ফিল্ম ইণ্ডাষ্ট্ৰী সম্বন্ধে বেজবৰুৱাৰ মত কেনেধৰণৰ আছিল?
   * উত্তৰ: বেজবৰুৱাৰ মতে, পৃথিৱীৰ আন দেশত ফিল্মৰ যি কৰ্তব্য আৰু ফলাফল, অসমতো সেয়া একেই হ’ব। ৰে’ল, বিজুলী-ডাকৰ দৰে ফিল্মো থাকি যাব আৰু ই মানুহৰ বাবে অপৰিহাৰ্য হৈ পৰিব। তেওঁৰ মতে ফিল্মক সজ কাৰ্যত ব্যৱহাৰ কৰিলে সজ ফল আৰু অসজ কাৰ্যত ব্যৱহাৰ কৰিলে অসজ ফল পোৱা যাব।
* (গ) বেজবৰুৱাই কি কি কাৰণত ‘জয়মতী’ কথাছবিখন সফল হৈছে বুলি উল্লেখ কৰিছে?
   * উত্তৰ: বেজবৰুৱাই ‘জয়মতী’ কথাছবিখন সফল হোৱাৰ বাবে ঘাইকৈ জ্যোতিপ্ৰসাদ আগৰৱালাক শলাগ লৈছে। কাৰণ তেওঁৰ তিনিটা বস্তু আছিল— ‘হাতত ধন, মূৰত শিক্ষা আৰু সুকুমাৰ শিল্পকলাৰ জ্ঞান’। ইয়াৰ উপৰি, তেওঁৰ লগৰীয়াসকলৰ এহাশুধীয়া সহযোগিতাৰ বাবেও কথাছবিখন সফল হৈছে বুলি বেজবৰুৱাই উল্লেখ কৰিছে।
৬। কোনে, কাক কৈছিল লিখা।
* (ক) “অসমত অসমীয়াৰদ্বাৰাই আগেয়ে নোহোৱা-নোপজা এনে এটা কাৰ্য চাবলৈ মোৰ বৰ হেঁপাহ হৈছিল।”
   * উত্তৰ: এই কথা লক্ষ্মীনাথ বেজবৰুৱাই নৰেন্দ্ৰনাথ বৰদলৈক কৈছিল [cite: 791-794]।
* (খ) “ফিল্ম সম্বন্ধে নানা মুনিৰ নানা মত।”
   * [cite_start]উত্তৰ: এই কথা নৰেন্দ্ৰনাথ বৰদলৈয়ে লক্ষ্মীনাথ বেজবৰুৱাক কৈছিল।
* (গ) “এই বুঢ়াৰ এই আশা।”
   * উত্তৰ: এই কথা লক্ষ্মীনাথ বেজবৰুৱাই নৰেন্দ্ৰনাথ বৰদলৈক কৈছিল।
৭।
* প্ৰশ্ন: “গৰুগৰুৱে টপ্‌কৈ দেখি ভাবিলে যে, মই কোনোপধ্যেই ভৰি দিব নোৱাৰোঁ… … তেন্তে টিপচীয়ে ভুল কৰিব।”
* উত্তৰ: (এইটো এটা উদ্ধৃতি পূৰণ কৰা প্ৰশ্ন) “গৰুগৰুৱে টপ্‌কৈ দেখি ভাবিলে যে, মই কোনোপধ্যেই ভৰি দিব নোৱাৰোঁ যেতিয়া টিপচী উৰাও মাৰি লোকৰ হাঁহিয়াতৰ পাত্ৰ নহওঁ, তেন্তে টিপচীয়ে ভুল কৰিব।”
ক্ৰিয়া-কলাপ (পৃষ্ঠা ১০৩)
৮।
* প্ৰশ্ন: সাক্ষাৎকাৰটোৰ কাহিনীভাগ কোৱা। তোমাৰ ভাল লাগিছে আৰু কিয় ভাল লাগিছে দলত আলোচনা কৰা।
* উত্তৰ (কাহিনীভাগ/সাৰাংশ): সাক্ষাৎকাৰটোত লক্ষ্মীনাথ বেজবৰুৱাই ‘জয়মতী’ কথাছবিখনৰ উদ্বোধন কৰিবলৈ সম্বলপুৰৰপৰা অহাৰ কথা উল্লেখ কৰিছে [cite: 791-792]। [cite_start]তেওঁ ছবিখন চাই অত্যন্ত সন্তোষ লভাৰ কথা কৈছে, বিশেষকৈ ছবিখনত সপ্তদশ শতিকাৰ অসমক পুনৰ জীৱন্ত কৰি তোলা বাবে তেওঁ প্ৰশংসা কৰিছে। তেওঁ ডালিমীৰ চৰিত্ৰটোক তেওঁৰ ‘মানস প্ৰতিমা’ বুলি অভিহিত কৰি এই ভাওটো আটাইতকৈ ভাল পোৱা বুলি কৈছে [cite: 805-808]। [cite_start]তেওঁ ছবিখনৰ সফলতাৰ বাবে জ্যোতিপ্ৰসাদ আগৰৱালাৰ শিক্ষা, ধন আৰু শিল্পকলাৰ জ্ঞানক শলাগ লৈছে। অৱশ্যে, মুকলি আকাশৰ তলত শ্বুটিং কৰাৰ বাবে কিছু কাৰিকৰী ত্ৰুটি ৰৈ যোৱা বুলিও তেওঁ স্বীকাৰ কৰিছে [cite: 824-825][cite_start], কিন্তু এই প্ৰথম প্ৰচেষ্টাক তেওঁ আশাতীতভাৱে সফল বুলি কৈছে।
ভাষা-অধ্যয়ন
৯। ওপৰৰ উদাহৰণৰ আধাৰত খালী ঠাই পূৰণ কৰা।
* জ্ঞান
* মসৃণ
* যুৱান
১০। তলত থকা শব্দবোৰ পঢ়া আৰু বিধি অনুসৰি বিভাজন কৰি তালিকাখনত উপযুক্ত ঠাইত বহোৱা—
* ‘ণ’ থকা শব্দ – কাৰণ, তোলপাৰ, প্ৰাণ, তৃণ, বৰ্ণনা, প্ৰমাণ, ভ্ৰমণ, বাণী
* ‘ন’ থকা শব্দ – নিমন্ত্ৰণ, কাৰণ, কঁপনি, আদান, তপন, দান, কোৰান, প্ৰতিদান, গগন
ক্ৰিয়া-কলাপ (পৃষ্ঠা ১০৪)
১১। বাক্যকেইটাৰ অশুদ্ধিবোৰ আঁতৰাই লিখা।
* (ক) সজ কাজৰ সজ ফল, অসজ কাজৰ অসজ ফল।
   * উত্তৰ: সজ কাৰ্যৰ সজ ফল, অসজ কাৰ্যৰ অসজ ফল।
* (খ) ৰাইজে নঞ দেখিব নোৱাৰিব।
   * উত্তৰ: (এই বাক্যটোৰ শুদ্ধ ৰূপ পাঠত পোৱা নাই, কিন্তু ‘নঞ’ শব্দটোৰ সলনি ‘নজ’ বা ‘বেয়া’ হ’ব পাৰে। যদি ‘নঞ’ মানে ‘নঞর্থক’ বুজাইছে, তেন্তে বাক্যটোৱে অৰ্থ প্ৰকাশ নকৰে। পাঠৰ ৰ ‘অসজ’ শব্দটো ব্যৱহাৰ কৰি শুদ্ধ কৰিলে হ’ব:) ৰাইজে অসজ দেখিব নোৱাৰিব। (কিন্তু পাঠত এই বাক্যশাৰী নাই।) (যদি পাঠৰ ৰ ‘নিন্দা’ শব্দটো ধৰা হয়:) ৰাইজে নিন্দা কৰিব।
ক্ৰিয়া-কলাপ (পৃষ্ঠা ১০৫)
১২।
* প্ৰশ্ন: আইদেউ সন্দিকৈৰ বিষয়ে বিভিন্ন উৎসৰপৰা তথ্য সংগ্ৰহ কৰি লিখা।
* উত্তৰ: (ই এক প্ৰকল্পমূলক ক্ৰিয়া, ইয়াৰ কোনো লিখিত উত্তৰ নাই।)
১৩। শব্দজালখন মনোযোগেৰে চোৱা আৰু তাৰপৰা অৰ্থপূৰ্ণ শব্দ বিচাৰি তলত দিয়া খালী ঠাইসমূহত পূৰ কৰা।
* (ক) পুৰাণ সম্পৰ্কীয় – পৌৰাণিক
* (খ) ইতিহাস সম্পৰ্কীয় – ঐতিহাসিক
* (গ) ঈশ্বৰে আশীৰ্বাদ কৰি দিয়া ফুল – নিৰ্মালি
* (ঘ) এশ বছৰ বিয়পা কাল – শতিকা
* (ঙ) বৰ দূৰ বাট – সুদূৰ

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *