জন্ম-দিনৰ আয়োজন, Class -4, MIL Chapter 13, Assamese medium

পৃষ্ঠা ১১৮
ক – পাঠভিত্তিক ক্ৰিয়া
প্ৰশ্ন (ক): সীমন্তৰ মাকে পাকঘৰৰ মজিয়াত বহি কি কৰি আছিল?
উত্তৰ: সীমন্তৰ মাকে পাকঘৰৰ মজিয়াত বহি বাঢ়ি কাটি আছিল।
প্ৰশ্ন (খ): সীমন্তৰ জন্ম-দিনটো কি বাবে হ’ব?
উত্তৰ: সীমন্তৰ জন্ম-দিনটো এইবাৰ নামঘৰত এখন শৰাই আগবঢ়াই পালন কৰিব বুলি মাকে ভাবিছিল।
প্ৰশ্ন (গ): মাকে সীমন্তক জন্ম-দিনত কি কৰিব বুলি ভাবিছে?
উত্তৰ: মাকে সীমন্তক জন্ম-দিনত আবেলি সবাহকে (সকলোকে) লগত লৈ পালন কৰিব বুলি ভাবিছে।
প্ৰশ্ন (ঘ): সীমন্তই জন্ম-দিনত কাক কাক নিমন্ত্ৰণ কৰিম বুলি ভাবিছে?
উত্তৰ: সীমন্তই জন্ম-দিনত তাৰ বন্ধু-বান্ধৱীসকলক, যেনে— কমল, মিত্ৰা, গুলী, টিংকু, মক্বুল আদিক নিমন্ত্ৰণ কৰিম বুলি ভাবিছে।
প্ৰশ্ন (ঙ): স্কুলৰ বাইদেৱে জন্ম-দিনত সীমন্তক কি কৰিবলৈ কৈছে?
উত্তৰ: স্কুলৰ বাইদেৱে জন্ম-দিনত সীমন্তক গছ পুলি ৰুবলৈ কৈছে।
পৃষ্ঠা ১১৯
প্ৰশ্ন: ‘জন্ম-দিনৰ আয়োজন’ নাটিকাখনিত… গদ্য ৰূপত কোৱা আৰু লিখা।
উত্তৰ: (ই এক প্ৰকল্পমূলক কাম। শিক্ষাৰ্থীয়ে নিজে কৰিবলগীয়া।)
প্ৰশ্ন: শব্দৰ অৰ্থবোৰ জানি লোৱা।
* পাকঘৰ – ৰান্ধনি-ঘৰ, ভাত ৰন্ধা ঘৰ
* তলা – বাহিৰ কামীৰে সজা এবিধ চেপেটা বহল পাত্ৰ
* প্ৰতিপালি – পালন কৰা
* দায়িত্ব – পালন কৰিবলগীয়া কৰ্তব্য
* এছা – হেঁচা মাৰি, হেঁচুকি
খ – ভাষা অধ্যয়ন (ব্যাৱহাৰিক ব্যাকৰণ)
প্ৰশ্ন: যুক্তাক্ষৰ ভাঙি পঢ়োঁ আৰু লিখোঁ আহা।
* প্ৰশ্ন – শ্ন = শ + ন
* শিৱেশ্বৰ – শ্ব = শ + ব
* সীমন্ত – ন্ত = ন + ত
* বন্ধু – ন্ধু = ন + ধ + উ
প্ৰশ্ন: যুক্তাক্ষৰ গঠন কৰোঁ আহা।
* শ + ন = শ্ন
* শ + ব = শ্ব
* ন + ত = ন্ত
* ন + ধ + উ = ন্ধু
পৃষ্ঠা ১২০
প্ৰশ্ন: পঢ়োঁ আহা।
* প্ৰশ্ন – প্ৰশ্নোত্তৰ – প্ৰশ্নকাকত
* উচ্ছেদ – বিচ্ছেদ – শিৱেশ্বৰ
* বন্ধু – ৰন্ধু – বসুন্ধৰা
* শান্ত – সীমন্ত – অস্ত্ৰবিসাক (অস্ত্ৰবিশেষ)
পৃষ্ঠা ১২১
প্ৰশ্ন: তলৰ বাকচৰ ভিতৰত থকা স্ত্ৰীলিংগ বুজোৱা শব্দবোৰ বিচাৰি আনি পুৰুষলিংগ বুজোৱা শব্দৰ কাষত লিখা।
উত্তৰ: (উৎসত থকা তালিকা আৰু বাকচৰ শব্দ সম্পূৰ্ণৰূপে মিল নাই, কিন্তু শুদ্ধ উত্তৰবোৰ হ’ল:)
* মামা – মামী
* দেউতা – মা
* বন্ধু – বান্ধৱী
* শিক্ষক – শিক্ষয়িত্ৰী
* ভাইটি – ভন্টি
* গিৰিহঁত – (তিৰি/গিৰিহঁতনী)
প্ৰশ্ন: বাক্য ৰচনা কৰা।
* জন্মদিন – মই মোৰ জন্মদিনত বন্ধু-বান্ধৱীসকলক মাতিছিলোঁ।
* উপহাৰ – মায়ে মোক জন্মদিনত এটা সুন্দৰ উপহাৰ দিলে।
* নামঘৰ – গধূলি নামঘৰত নাম-প্ৰসংগ হয়।
* জলপান – পুৱা আমি জলপান খাই স্কুললৈ আহোঁ।
* পৰিৱেশ – আমি আমাৰ ঘৰৰ পৰিৱেশ চাফ-চিকুণকৈ ৰখা উচিত।
পৃষ্ঠা ১২২
প্ৰশ্ন: তলৰ বাকচত থকা বৰ্ণ, কাৰ (স্বৰ) চিন… শব্দ গঠন কৰা।
উত্তৰ: (বাকচটোৰ পৰা গঠন কৰিব পৰা কিছুমান শব্দ হ’ল:)
* কাপোৰ
* জন্মদিন
* শৰাই
* ফোঁট
* মিঠাই
* বাচন
* কিতাপ
* কল
* ফুল
প্ৰশ্ন: এটা শব্দত প্ৰকাশ কৰা।
* জন্ম হোৱা দিনটো – জন্মদিন
* বন্ধু-বান্ধৱৰ সৈতে – সবন্ধুৱে
* নাম গোৱা ঘৰ – নামঘৰ
প্ৰশ্ন: ইংৰাজী ভাষাৰ… অসমীয়া প্ৰতিশব্দ লিখা।
* (ক) ইংৰাজী শব্দ – অসমীয়া প্ৰতিশব্দ
* (টেবুল) Table – মেজ
* (স্কুল) School – বিদ্যালয়
* (কাপ) Cup – পਿਆলা
পৃষ্ঠা ১২৩
প্ৰশ্ন: (খ) আজিকালি… ইংৰাজী শব্দৰ ৰূপ এটা দিয়া হৈছে। …মিলাই লিখা।
উত্তৰ: (উৎসত থকা তালিকা সম্পূৰ্ণৰূপে শুদ্ধ নহয়, কিন্তু সম্ভৱপৰ উত্তৰবোৰ হ’ল:)
* জপনা – গে’ট
* অট্টালিকা – বিল্ডিং
* পিয়লা – কেপ (কাপ)
* চিৰিয়াখানা – জু
* দূৰদৰ্শন – টি.ভি.
* বোলছবি – চিনেমা
* কাৰ্যবাহী-অভিযন্ত্ৰ – এক্টিংকিউটীভ ইঞ্জিনিয়াৰ
* পৰিকল্পন যন্ত্ৰ – কম্পিউটাৰ
পৃষ্ঠা ১২৪
গ – জ্ঞান সম্প্ৰসাৰণ
প্ৰশ্ন: পৰিপাটিকে থকাটো এটা ভাল গুণ। …বন্ধু পৰিপাটিকে থাকিলে আমাৰ কি কি সুবিধা হয়?
উত্তৰ: বন্ধু-বান্ধৱী পৰিপাটিকে থাকিলে তেওঁলোকক দেখিবলৈ ভাল লাগে, মনটো ফৰকাল হয়। তেওঁলোকৰ পৰা আমিও পৰিষ্কাৰ-পৰিচ্ছন্ন হ’বলৈ শিকোঁ। লগতে তেওঁলোকৰ বস্তু-বাহানি সময়মতে ঠাইত পোৱা যায় আৰু বেমাৰ-আজাৰৰ পৰাও আঁতৰি থাকিব পাৰি।
প্ৰশ্ন: নিজৰ জন্ম-দিনৰ লগতে শ্ৰেণীৰ সকলোৰে জন্ম-দিনৰ তাৰিখবোৰৰ তালিকা কৰা। …জন্ম-দিনত তোমাৰ বন্ধু-বান্ধৱীক কি কি উপহাৰ দিবা?
উত্তৰ: (ই এটা প্ৰকল্পমূলক কাম।) মই মোৰ বন্ধু-বান্ধৱীৰ জন্ম-দিনত তেওঁলোকক কিতাপ, কলম, বা গছপুলি উপহাৰ দিম।
প্ৰশ্ন: এটা দল গঠন কৰি… এখন তালিকা যুগুত কৰা।
উত্তৰ: (ই এটা প্ৰকল্পমূলক কাম।)
প্ৰশ্ন: ক অংশৰ সামগ্ৰীসমূহ খ অংশৰ কি কামত ব্যৱহাৰ হয় মিলাই লিখা।
* চুণ – পাণ আদি খোৱাৰ বাবে
* চাহগুটী – চাহ খোৱাৰ বাবে
* কাঁহী – ধান, চাউল আদি যোৱাৰ বাবে
* ডুলি – শস্য ৰখাৰ বাবে
* চেপা – মাছ ধৰিবৰ বাবে
* খৰাহী – মাছ থ’বলৈ
প্ৰশ্ন: পণ্ডিত জৱাহৰলাল নেহৰুৰ জন্ম-দিনটো বিদ্যালয়ত কেনেকৈ পালন কৰা লিখা।
উত্তৰ: পণ্ডিত জৱাহৰলাল নেহৰুৰ জন্ম-দিনটো (১৪ নৱেম্বৰ) আমাৰ বিদ্যালয়ত ‘শিশু দিৱস’ হিচাপে পালন কৰা হয়। সেইদিনা ছাত্ৰ-ছাত্ৰীসকলৰ মাজত খেল-ধেমালি, ছবি অঁকা, আৰু ৰচনা লিখা প্ৰতিযোগিতা অনুষ্ঠিত কৰা হয়। শিক্ষকসকলে নেহৰুৰ জীৱন আৰু শিশুসকলৰ প্ৰতি থকা তেওঁৰ মৰমৰ বিষয়ে কয় আৰু আমাক মিঠাই খাবলৈ দিয়া হয়।
পৃষ্ঠা ১২৫
ঘ – প্ৰকল্প
প্ৰশ্ন: বন্ধু-বান্ধৱীক জন্ম-দিনৰ শুভেচ্ছা জনাবলৈ এখন শুভেচ্ছা-পত্ৰ প্ৰস্তুত কৰা।
উত্তৰ: (ই এটা প্ৰকল্পমূলক কাম।)
প্ৰশ্ন: দহগৰাকী মহান ব্যক্তিৰ জন্ম-তাৰিখৰ তালিকা কৰা।
উত্তৰ: (ই এটা প্ৰকল্পমূলক কাম।)
প্ৰ
শ্ন: শ্ৰেণীৰ সকলো ছাত্ৰ-ছাত্ৰী জড়িত হৈ ‘জন্ম-দিনৰ আয়োজন’ নাটিকাখন অভিনয় কৰা।
উত্তৰ: (ই এটা প্ৰকল্পমূলক কাম।)
