জন্ম-দিনৰ আয়োজন, Class -4, Bengali Chapter 13, Assamese medium 

জন্ম-দিনৰ আয়োজন, Class -4, MIL Chapter 13, Assamese medium 

Next Chapter

 

 

পৃষ্ঠা ১১৮

ক – পাঠভিত্তিক ক্ৰিয়া

প্ৰশ্ন (ক): সীমন্তৰ মাকে পাকঘৰৰ মজিয়াত বহি কি কৰি আছিল?

উত্তৰ: সীমন্তৰ মাকে পাকঘৰৰ মজিয়াত বহি বাঢ়ি কাটি আছিল।

প্ৰশ্ন (খ): সীমন্তৰ জন্ম-দিনটো কি বাবে হ’ব?

উত্তৰ: সীমন্তৰ জন্ম-দিনটো এইবাৰ নামঘৰত এখন শৰাই আগবঢ়াই পালন কৰিব বুলি মাকে ভাবিছিল।

প্ৰশ্ন (গ): মাকে সীমন্তক জন্ম-দিনত কি কৰিব বুলি ভাবিছে?

উত্তৰ: মাকে সীমন্তক জন্ম-দিনত আবেলি সবাহকে (সকলোকে) লগত লৈ পালন কৰিব বুলি ভাবিছে।

প্ৰশ্ন (ঘ): সীমন্তই জন্ম-দিনত কাক কাক নিমন্ত্ৰণ কৰিম বুলি ভাবিছে?

উত্তৰ: সীমন্তই জন্ম-দিনত তাৰ বন্ধু-বান্ধৱীসকলক, যেনে— কমল, মিত্ৰা, গুলী, টিংকু, মক্‌বুল আদিক নিমন্ত্ৰণ কৰিম বুলি ভাবিছে।

প্ৰশ্ন (ঙ): স্কুলৰ বাইদেৱে জন্ম-দিনত সীমন্তক কি কৰিবলৈ কৈছে?

উত্তৰ: স্কুলৰ বাইদেৱে জন্ম-দিনত সীমন্তক গছ পুলি ৰুবলৈ কৈছে।

পৃষ্ঠা ১১৯

প্ৰশ্ন: ‘জন্ম-দিনৰ আয়োজন’ নাটিকাখনিত… গদ্য ৰূপত কোৱা আৰু লিখা।

উত্তৰ: (ই এক প্ৰকল্পমূলক কাম। শিক্ষাৰ্থীয়ে নিজে কৰিবলগীয়া।)

প্ৰশ্ন: শব্দৰ অৰ্থবোৰ জানি লোৱা।

* পাকঘৰ – ৰান্ধনি-ঘৰ, ভাত ৰন্ধা ঘৰ

* তলা – বাহিৰ কামীৰে সজা এবিধ চেপেটা বহল পাত্ৰ

* প্ৰতিপালি – পালন কৰা

* দায়িত্ব – পালন কৰিবলগীয়া কৰ্তব্য

* এছা – হেঁচা মাৰি, হেঁচুকি

খ – ভাষা অধ্যয়ন (ব্যাৱহাৰিক ব্যাকৰণ)

প্ৰশ্ন: যুক্তাক্ষৰ ভাঙি পঢ়োঁ আৰু লিখোঁ আহা।

* প্ৰশ্ন – শ্ন = শ + ন

* শিৱেশ্বৰ – শ্ব = শ + ব

* সীমন্ত – ন্ত = ন + ত

* বন্ধু – ন্ধু = ন + ধ + উ

প্ৰশ্ন: যুক্তাক্ষৰ গঠন কৰোঁ আহা।

* শ + ন = শ্ন

* শ + ব = শ্ব

* ন + ত = ন্ত

* ন + ধ + উ = ন্ধু

পৃষ্ঠা ১২০

প্ৰশ্ন: পঢ়োঁ আহা।

* প্ৰশ্ন – প্ৰশ্নোত্তৰ – প্ৰশ্নকাকত

* উচ্ছেদ – বিচ্ছেদ – শিৱেশ্বৰ

* বন্ধু – ৰন্ধু – বসুন্ধৰা

* শান্ত – সীমন্ত – অস্ত্ৰবিসাক (অস্ত্ৰবিশেষ)

পৃষ্ঠা ১২১

প্ৰশ্ন: তলৰ বাকচৰ ভিতৰত থকা স্ত্ৰীলিংগ বুজোৱা শব্দবোৰ বিচাৰি আনি পুৰুষলিংগ বুজোৱা শব্দৰ কাষত লিখা।

উত্তৰ: (উৎসত থকা তালিকা আৰু বাকচৰ শব্দ সম্পূৰ্ণৰূপে মিল নাই, কিন্তু শুদ্ধ উত্তৰবোৰ হ’ল:)

* মামা – মামী

* দেউতা – মা

* বন্ধু – বান্ধৱী

* শিক্ষক – শিক্ষয়িত্ৰী

* ভাইটি – ভন্টি

* গিৰিহঁত – (তিৰি/গিৰিহঁতনী)

প্ৰশ্ন: বাক্য ৰচনা কৰা।

* জন্মদিন – মই মোৰ জন্মদিনত বন্ধু-বান্ধৱীসকলক মাতিছিলোঁ।

* উপহাৰ – মায়ে মোক জন্মদিনত এটা সুন্দৰ উপহাৰ দিলে।

* নামঘৰ – গধূলি নামঘৰত নাম-প্ৰসংগ হয়।

* জলপান – পুৱা আমি জলপান খাই স্কুললৈ আহোঁ।

* পৰিৱেশ – আমি আমাৰ ঘৰৰ পৰিৱেশ চাফ-চিকুণকৈ ৰখা উচিত।

পৃষ্ঠা ১২২

প্ৰশ্ন: তলৰ বাকচত থকা বৰ্ণ, কাৰ (স্বৰ) চিন… শব্দ গঠন কৰা।

উত্তৰ: (বাকচটোৰ পৰা গঠন কৰিব পৰা কিছুমান শব্দ হ’ল:)

* কাপোৰ

* জন্মদিন

* শৰাই

* ফোঁট

* মিঠাই

* বাচন

* কিতাপ

* কল

* ফুল

প্ৰশ্ন: এটা শব্দত প্ৰকাশ কৰা।

* জন্ম হোৱা দিনটো – জন্মদিন

* বন্ধু-বান্ধৱৰ সৈতে – সবন্ধুৱে

* নাম গোৱা ঘৰ – নামঘৰ

প্ৰশ্ন: ইংৰাজী ভাষাৰ… অসমীয়া প্ৰতিশব্দ লিখা।

* (ক) ইংৰাজী শব্দ – অসমীয়া প্ৰতিশব্দ

* (টেবুল) Table – মেজ

* (স্কুল) School – বিদ্যালয়

* (কাপ) Cup – পਿਆলা

পৃষ্ঠা ১২৩

প্ৰশ্ন: (খ) আজিকালি… ইংৰাজী শব্দৰ ৰূপ এটা দিয়া হৈছে। …মিলাই লিখা।

উত্তৰ: (উৎসত থকা তালিকা সম্পূৰ্ণৰূপে শুদ্ধ নহয়, কিন্তু সম্ভৱপৰ উত্তৰবোৰ হ’ল:)

* জপনা – গে’ট

* অট্টালিকা – বিল্ডিং

* পিয়লা – কেপ (কাপ)

* চিৰিয়াখানা – জু

* দূৰদৰ্শন – টি.ভি.

* বোলছবি – চিনেমা

* কাৰ্যবাহী-অভিযন্ত্ৰ – এক্‌টিংকিউটীভ ইঞ্জিনিয়াৰ

* পৰিকল্পন যন্ত্ৰ – কম্পিউটাৰ

পৃষ্ঠা ১২৪

গ – জ্ঞান সম্প্ৰসাৰণ

প্ৰশ্ন: পৰিপাটিকে থকাটো এটা ভাল গুণ। …বন্ধু পৰিপাটিকে থাকিলে আমাৰ কি কি সুবিধা হয়?

উত্তৰ: বন্ধু-বান্ধৱী পৰিপাটিকে থাকিলে তেওঁলোকক দেখিবলৈ ভাল লাগে, মনটো ফৰকাল হয়। তেওঁলোকৰ পৰা আমিও পৰিষ্কাৰ-পৰিচ্ছন্ন হ’বলৈ শিকোঁ। লগতে তেওঁলোকৰ বস্তু-বাহানি সময়মতে ঠাইত পোৱা যায় আৰু বেমাৰ-আজাৰৰ পৰাও আঁতৰি থাকিব পাৰি।

প্ৰশ্ন: নিজৰ জন্ম-দিনৰ লগতে শ্ৰেণীৰ সকলোৰে জন্ম-দিনৰ তাৰিখবোৰৰ তালিকা কৰা। …জন্ম-দিনত তোমাৰ বন্ধু-বান্ধৱীক কি কি উপহাৰ দিবা?

উত্তৰ: (ই এটা প্ৰকল্পমূলক কাম।) মই মোৰ বন্ধু-বান্ধৱীৰ জন্ম-দিনত তেওঁলোকক কিতাপ, কলম, বা গছপুলি উপহাৰ দিম।

প্ৰশ্ন: এটা দল গঠন কৰি… এখন তালিকা যুগুত কৰা।

উত্তৰ: (ই এটা প্ৰকল্পমূলক কাম।)

প্ৰশ্ন: ক অংশৰ সামগ্ৰীসমূহ খ অংশৰ কি কামত ব্যৱহাৰ হয় মিলাই লিখা।

* চুণ – পাণ আদি খোৱাৰ বাবে

* চাহগুটী – চাহ খোৱাৰ বাবে

* কাঁহী – ধান, চাউল আদি যোৱাৰ বাবে

* ডুলি – শস্য ৰখাৰ বাবে

* চেপা – মাছ ধৰিবৰ বাবে

* খৰাহী – মাছ থ’বলৈ

প্ৰশ্ন: পণ্ডিত জৱাহৰলাল নেহৰুৰ জন্ম-দিনটো বিদ্যালয়ত কেনেকৈ পালন কৰা লিখা।

উত্তৰ: পণ্ডিত জৱাহৰলাল নেহৰুৰ জন্ম-দিনটো (১৪ নৱেম্বৰ) আমাৰ বিদ্যালয়ত ‘শিশু দিৱস’ হিচাপে পালন কৰা হয়। সেইদিনা ছাত্ৰ-ছাত্ৰীসকলৰ মাজত খেল-ধেমালি, ছবি অঁকা, আৰু ৰচনা লিখা প্ৰতিযোগিতা অনুষ্ঠিত কৰা হয়। শিক্ষকসকলে নেহৰুৰ জীৱন আৰু শিশুসকলৰ প্ৰতি থকা তেওঁৰ মৰমৰ বিষয়ে কয় আৰু আমাক মিঠাই খাবলৈ দিয়া হয়।

পৃষ্ঠা ১২৫

ঘ – প্ৰকল্প

প্ৰশ্ন: বন্ধু-বান্ধৱীক জন্ম-দিনৰ শুভেচ্ছা জনাবলৈ এখন শুভেচ্ছা-পত্ৰ প্ৰস্তুত কৰা।

উত্তৰ: (ই এটা প্ৰকল্পমূলক কাম।)

প্ৰশ্ন: দহগৰাকী মহান ব্যক্তিৰ জন্ম-তাৰিখৰ তালিকা কৰা।

উত্তৰ: (ই এটা প্ৰকল্পমূলক কাম।)

প্ৰ

শ্ন: শ্ৰেণীৰ সকলো ছাত্ৰ-ছাত্ৰী জড়িত হৈ ‘জন্ম-দিনৰ আয়োজন’ নাটিকাখন অভিনয় কৰা।

উত্তৰ: (ই এটা প্ৰকল্পমূলক কাম।)

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *