গছ-গছনিৰ কথা, Class -4, Environment Chapter 1, Assamese medium

পৃষ্ঠা ১
প্ৰশ্ন: ওপৰৰ ছবিখনত তোমালোকে কি কি গছ-গছনি দেখিছা? সেইবোৰৰ নাম কোৱা।
উত্তৰ: ছবিখনত নাৰিকল গছ, কল গছ, অমিতা গছ, জলকীয়া, বেঙেনা, ৰঙালাও, সূর্যমুখী ফুল, তৰা ফুল, অপৰাজিতা ফুল আদি দেখিছোঁ।
প্ৰশ্ন: পৰ্যৱেক্ষণ কৰি শ্ৰেণী বিভাজন কৰোঁ আহা। (তালিকাৰ সলনি ড্যাশ ব্যৱহাৰ কৰা হৈছে)
উত্তৰ:
* উদ্ভিদৰ নাম – নাৰিকল গছ
* উদ্ভিদৰ প্ৰকাৰ – বৃক্ষ
* তাৰ পৰা কি কি পাওঁ – নাৰিকল, নাৰিকলৰ পাত (সাজ-সজ্জা, ঝাৰু)
* উদ্ভিদৰ নাম – জলকীয়া
* উদ্ভিদৰ প্ৰকাৰ – গুল্ম
* তাৰ পৰা কি কি পাওঁ – জলকীয়া (মচলা)
* উদ্ভিদৰ নাম – ৰঙালাও
* উদ্ভিদৰ প্ৰকাৰ – লতা
* তাৰ পৰা কি কি পাওঁ – ৰঙালাও (পাচলি), ফুল, পাত (শাক)
পৃষ্ঠা ২
প্ৰশ্ন: গছ এজোপাৰ ছবি আঁকি ইয়াৰ বিভিন্ন অংশ চিনাক্ত কৰি নামবোৰ লিখা।
উত্তৰ: (এইটো এটা অংকন কাৰ্য। গছ এজোপাৰ ছবি আঁকি তলত দিয়া অংশসমূহ চিনাক্ত কৰিব লাগে।)
* শিপা
* কাণ্ড (বা গা-গছ)
* ডাল
* পাত
* ফুল
* ফল
পৃষ্ঠা ৩
প্ৰশ্ন: ওপৰৰ ছবিখন চাই সেউজীয়াপাতে আহাৰ তৈয়াৰ কৰিবলৈ কি কি ব্যৱহাৰ কৰিছে লিখা।
উত্তৰ: ছবিখন চাই দেখা গ’ল যে সেউজীয়া পাতে আহাৰ তৈয়াৰ কৰিবলৈ পানী, খনিজ লৱণ (শিপাৰ পৰা), কাৰ্বন-ডাই-অক্সাইড (বায়ুৰ পৰা) আৰু সূৰ্যৰ পোহৰ ব্যৱহাৰ কৰিছে।
পৃষ্ঠা ৪
প্ৰশ্ন: গছ ৰোপণৰ বাবে সজাগতা আনিবলৈ শ্ল’গান লিখি প’ষ্টাৰ প্ৰস্তুত কৰা।
উত্তৰ: (তলত কেইটামান শ্ল’গানৰ উদাহৰণ দিয়া হ’ল)
* “গছ ৰোৱক, প্ৰাণ বচাওক।”
* “গছ থাকিলেহে মানুহ থাকিব।”
* “এজোপা গছ, এশটা প্ৰাণ।”
পৃষ্ঠা ৫
প্ৰশ্ন: তোমালোকে দেখা ফুলবোৰৰ নাম লিখি তলৰ তালিকাখন পূৰ কৰা। (তালিকাৰ সলনি ড্যাশ ব্যৱহাৰ কৰা হৈছে)
উত্তৰ:
* ফুলৰ নাম – গোলাপ
* ফুলাৰ সময় – সকলো সময়তে ফুলে
* ৰং – ৰং-চঙীয়া
* গোন্ধ – গোন্ধ আছে
* ফুলৰ নাম – নাৰ্জি (Marigold)
* ফুলাৰ সময় – শীতকালত
* ৰং – ৰং-চঙীয়া (হালধীয়া, কমলা)
* গোন্ধ – গোন্ধ আছে
* ফুলৰ নাম – শেৱালি
* ফুলাৰ সময় – শৰৎ কালত (ৰাতি ফুলে)
* ৰং – বগা (সোঁতাটো কমলা)
* গোন্ধ – গোন্ধ আছে
পৃষ্ঠা ৬
প্ৰশ্ন: তোমালোকে খোৱা ফলবোৰৰ নাম লিখি তলৰ তালিকাখন পূৰ কৰা। (তালিকাৰ সলনি ড্যাশ ব্যৱহাৰ কৰা হৈছে)
উত্তৰ:
* ফলৰ নাম – কমলা
* পোৱাৰ সময় – শীতকালত
* আকৃতি – ঘূৰণীয়া
* বৰণ – কমলা
* গুটী – বহুগুটীয়া
* গোন্ধ – আছে
* ফলৰ নাম – আম
* পোৱাৰ সময় – গ্রীষ্মকালত
* আকৃতি – দীঘলীয়া / ঘূৰণীয়া
* বৰণ – কেঁচাতে সেউজীয়া, পকিলে হালধীয়া/ৰঙা
* গুটী – এগুটীয়া
* গোন্ধ – আছে
পৃষ্ঠা ৭ (অনুশীলনী)
১। উত্তৰ লিখা-
(ক) উদ্ভিদ এজোপাৰ অংশসমূহৰ নাম লিখা।
উত্তৰ: উদ্ভিদ এজোপাৰ অংশসমূহ হ’ল – শিপা, গা-গছ বা কাণ্ড, ডাল, পাত, ফুল আৰু ফল।
(খ) শিপাক পাচলি হিচাপে খোৱা তিনিবিধ উদ্ভিদৰ নাম লিখা।
উত্তৰ: শিপাক পাচলি হিচাপে খোৱা তিনিবিধ উদ্ভিদ হ’ল – গাজৰ, মূলা আৰু বীট।
(গ) উদ্ভিদৰ পাতৰ বৰণ সেউজীয়া হোৱাৰ কাৰণ কি?
উত্তৰ: উদ্ভিদৰ পাতত পত্ৰহৰিৎ নামৰ এবিধ ৰঞ্জক পদাৰ্থ থকাৰ বাবে পাতৰ বৰণ সেউজীয়া হয়।
(ঘ) বছৰৰ সকলো সময়তে ফুলি থকা দুবিধ ফুলৰ নাম লিখা।
উত্তৰ: বছৰৰ সকলো সময়তে ফুলি থকা দুবিধ ফুল হ’ল – গোলাপ আৰু নয়নতৰা।
(ঙ) গ্রীষ্ম ঋতুত হোৱা তিনিবিধ ফলৰ নাম লিখা।
উত্তৰ: গ্রীষ্ম ঋতুত হোৱা তিনিবিধ ফল হ’ল – আম, কঁঠাল আৰু লিচু।
(চ) চাৰিবিধ বহুগুটীয়া ফলৰ নাম লিখা।
উত্তৰ: চাৰিবিধ বহুগুটীয়া ফল হ’ল – কঁঠাল, লেটেকু, ডালিম আৰু কমলা।
২। খালী ঠাই পূৰ কৰা-
(ক) উদ্ভিদে আহাৰ প্ৰস্তুত কৰিবলৈ কাৰ্বন-ডাই-অক্সাইড গেছ ব্যৱহাৰ কৰে।
(খ) লিচু, জলফাই আদিৰ এটা গুটি থাকে।
(গ) উদ্ভিদে বায়ুমণ্ডলত অক্সিজেন গেছ আৰু কাৰ্বন-ডাই-অক্সাইড গেছৰ ভাৰসাম্য ৰক্ষা কৰে।
(ঘ) ফুলৰপৰাই ফল উৎপন্ন হয়।
(ঙ) ফুলৰ ৰং আৰু গোন্ধে কীট-পতংগক আকৰ্ষণ কৰে।
৩। শুদ্ধ উত্তৰটোত ‘✓’ চিন দিয়া-
(ক) উদ্ভিদে আহাৰ তৈয়াৰ কৰোঁতে বায়ুমণ্ডলৰপৰা কাৰ্বন-ডাই-অক্সাইড গেছ আহৰণ কৰে।
(খ) শেৱালি, ৰজনীগন্ধা আদি ৰাতি ফুলে।
(গ) কমলা, বগৰী আদি শীত ঋতুত হোৱা ফল।
(ঘ) মাটি কঁঠাল, তৰমুজ আদিৰ আকাৰ ডাঙৰ।
৪। তুমি খাই ভাল পোৱা এবিধ ফলৰ ছবি
আঁকি ৰং কৰা।
উত্তৰ: (এইটো এটা অংকন কাৰ্য। শিক্ষাৰ্থীয়ে নিজৰ পছন্দৰ ফলৰ ছবি আঁকিব লাগিব।)
