অধ্যায় ৪: যোগাযোগ 1.মোবাইলৰ বিলৈ 2.খবৰৰ টোপোলা‘ Chapter -4,Class-3, SEBA, New Book, Assamese medium 

অধ্যায় ৪: যোগাযোগ

1.মোবাইলৰ বিলৈ

2.খবৰৰ টোপোলা‘

Chapter -4,Class-3, SEBA, New Book, Assamese medium 

ক্ৰিয়া-কলাপ

পাঠভিত্তিক

১। আলোচনা কৰোঁ আৰু লিখোঁ আহা –

(ক) আমি কি কি আহিলাৰ সহায়ত খবৰ আৰু তথ্য পাব পাৰোঁ?

উত্তৰ: নাটিকাখনৰ মতে, আমি মোবাইল ফোন, ৰেডিঅ’ আৰু টেলিভিছনৰ সহায়ত খবৰ আৰু তথ্য পাব পাৰোঁ।

(খ) আমি কি কি কামত মোবাইল ফোন ব্যৱহাৰ কৰোঁ?

উত্তৰ: আমি কথা পতা, নাচ-গান চোৱা/শুনা, খেলা-ধূলা কৰা, দেখা-শুনা, খবৰ পঠিওৱা, খবৰ লোৱা, পঢ়া-শুনা, ৰে’ল-বাছৰ টিকট কটা, টকা-পইচাৰ লেন-দেন, বজাৰ-সমাৰ আদি কামত মোবাইল ফোন ব্যৱহাৰ কৰোঁ।

(গ) “হয় দিয়া। আজি-কালি তোমালোকৰ কামবোৰো ময়েই কৰোঁ।” – এইষাৰ কথা কোনে কৈছিল?

উত্তৰ: এইষাৰ কথা ম’বাইলে কৈছিল।

(ঘ) ১০ নম্বৰ সংলাপটো কোনে কাক কৈছিল?

উত্তৰ: ১০ নম্বৰ সংলাপটো (“আৰু এটা কথা; কণমাণিহঁতেও যে তোমাক নেৰা হৈছে!…”) টেলিভিছনে ম’বাইলক কৈছিল।

(ঙ) “উঃ! আজিহে অলপ জিৰণি পালোঁ…” – মোবাইলে কিয় জিৰণি পালে?

উত্তৰ: সেইদিনা গৰাকীয়ে ম’বাইলটো লগত লৈ যাবলৈ পাহৰিছিল, সেয়েহে ম’বাইলে অলপ জিৰণি পাইছিল।

 

পৃষ্ঠা ৫৪

২। চৰিত্ৰৰ লগত সংলাপ মিলাওঁ আহা –

* ৰেডিঅ’ – “এৰা, কথাটো ময়ো মন কৰিছোঁ। তোমাক চাগে আজি গৰাকীয়ে লৈ যাবলৈ পাহৰিলে। নহয়নে?”

* ম’বাইল – “তোমালোকক যে লগত লৈ নুফুৰে, সাৰি গৈছা। মোকতো এৰিয়েই নিদিয়ে!”

* টেলিভিছন – “এৰা, কিনো ক’ম… আজি-কালি আমাৰ লগতো কিছুমান এপ্ ভৰাই লয়। এইবোৰৰ জৰিয়তেও ঢেৰ কাম কৰে, বুজিছা।”

৩। শব্দৰ লগত অৰ্থ আঁচ টানি মিলাওঁ আহা –

* তৎ নোপোৱা – জিৰণি নোপোৱা

* এলাগী – অৱহেলিত

* ঢেৰ – বহুত

* ৰেডিঅ’ – এবিধ অনাতাঁৰ যন্ত্ৰ

৪। পাঠটো পঢ়ি তলৰ তালিকাখন সম্পূৰ্ণ কৰা।

(যিহেতু তালিকা ব্যৱহাৰ কৰিবলৈ মানা কৰা হৈছে, তলত ডেশ্ব (-) দি লিখা হ’ল)

* ব্যৱহাৰ/কাম – ইণ্টাৰনেটৰ সংযোগ কৰিব (পাৰে/নোৱাৰে)

* ৰেডিঅ’ – নোৱাৰে

* টেলিভিচন – পাৰে

* মোবাইল ফোন – পাৰে

* ব্যৱহাৰ/কাম – লগত লৈ ফুৰিব (পাৰে/নোৱাৰে)

* ৰেডিঅ’ – পাৰে

* টেলিভিচন – নোৱাৰে

* মোবাইল ফোন – পাৰে

* ব্যৱহাৰ/কাম – বাতৰি শুনিব

* ৰেডিঅ’ – পাৰে

* টেলিভিচন – পাৰে

* মোবাইল ফোন – পাৰে

* ব্যৱহাৰ/কাম – চলচ্চিত্র চাব

* ৰেডিঅ’ – নোৱাৰে

* টেলিভিচন – পাৰে

* মোবাইল ফোন – পাৰে

* ব্যৱহাৰ/কাম – বাৰ্তা পঠিয়াব

* ৰেডিঅ’ – নোৱাৰে

* টেলিভিচন – নোৱাৰে

* মোবাইল ফোন – পাৰে

৫। তলত দিয়া আহিলা কেইপদৰ যিকোনো এটাৰ বিষয়ে পাঁচটা বাক্য লিখা-

উত্তৰ: (ইয়াত ‘টেলিভিছন’ৰ বিষয়ে লিখা হ’ল)

* টেলিভিছন যোগাযোগৰ এটা আহিলা।

* ইয়াৰ জৰিয়তে আমি দেশ-বিদেশৰ বাতৰি চাব আৰু শুনিব পাৰোঁ।

* টেলিভিছনত আমি নাচ-গান, চিনেমা, খেল-ধেমালি আদি চাই মনোৰঞ্জন লভিব পাৰোঁ।

* আজি-কালি টেলিভিছনতো কিছুমান এপ্ ভৰাই লৈ বহুত কাম কৰিব পাৰি।

* টেলিভিছনৰ জৰিয়তে আমি পঢ়া-শুনাও কৰিব পাৰোঁ।

পৃষ্ঠা ৫৫

ভাষা-অধ্যয়ন

৬। …তলত দিয়া শব্দসমষ্টিত ‘আৰু’ৰ সলনি ‘-‘ (হাইফেন) ব্যৱহাৰ কৰি লিখা-

* পঢ়া আৰু শুনা – পঢ়া-শুনা

* ল’ৰা আৰু ছোৱালী – ল’ৰা-ছোৱালী

* উশাহ আৰু নিশাহ – উশাহ-নিশাহ

* চিঠি আৰু পত্ৰ – চিঠি-পত্ৰ

৭। পাঠটোত যুক্তাক্ষৰ থকা শব্দবোৰ বাছি উলিওৱা। …কি কি আখৰেৰে গঠিত হৈছে লিখা।

(যিহেতু তালিকা ব্যৱহাৰ কৰিবলৈ মানা কৰা হৈছে, তলত ডেশ্ব (-) দি লিখা হ’ল)

* শব্দ – ইণ্টাৰনেট

* যুক্তাক্ষৰ – ন্ট

* লগ হৈ থকা আখৰ – ন্ + ট

* শব্দ – সংযোগ

* যুক্তাক্ষৰ – ঞ্জ

* লগ হৈ থকা আখৰ – ঞ + জ

* শব্দ – অনুষ্ঠান

* যুক্তাক্ষৰ – স্থ

* লগ হৈ থকা আখৰ – স্ + থ

* শব্দ – ব্যস্ততা

* যুক্তাক্ষৰ – স্ত

* লগ হৈ থকা আখৰ – স্ + ত

৮। ক) পাঠত থকা এটা আৰু এটাতকৈ বেছি বুজোৱা শব্দবোৰ বিচাৰি উলিয়াই…

* এটা বুজোৱা শব্দ: কথাটো, গৰাকীয়ে, ম’বাইলটো। (পাঠৰ পৰা লোৱা)

* এটাতকৈ বেছি বুজোৱা শব্দ: তোমালোক, কামবোৰ, এইবোৰ, কণমাণিহঁতে। (পাঠৰ পৰা লোৱা)

পৃষ্ঠা ৫৬

(খ) তলৰ বাকচত দিয়া শব্দবোৰ একবচন আৰু বহুবচনত ভাগ কৰি লিখোঁ আহা-

* একবচন – মানুহজন, বাঁহডাল, কিতাপখন, মাছটো, তুমি।

* বহুবচন – কলমবোৰ, কিতাপবিলাক, চৰাইজাক, তেওঁলোক, মানুহবিলাক, ল’ৰাহঁত।

৯। তলত দিয়া বাক্যকেইশাৰীত উপযুক্ত যতি চিহ্ন ব্যৱহাৰ কৰি পুনৰ লিখা-

মূল বাক্য: “এৰা কথাটো ময়ো মন কৰিছোঁ তোমাক চাগে আজি গৰাকীয়ে লৈ যাবলৈ পাহৰিলে নহয়নে”

শুদ্ধ উত্তৰ: “এৰা, কথাটো ময়ো মন কৰিছোঁ। তোমাক চাগে আজি গৰাকীয়ে লৈ যাবলৈ পাহৰিলে, নহয়নে?”

জ্ঞান-সম্প্ৰসাৰণ

১০। আলোচনা কৰোঁ আৰু লিখোঁ আহা-

(ক) মোবাইল ফোন নাথাকিলে আমাৰ কি কি অসুবিধা হ’ব বুলি ভাবা?

উত্তৰ: মোবাইল ফোন নাথাকিলে আমি দূৰত থকা লোকৰ লগত সহজে কথা পাতিব নোৱাৰিম। খবৰ পঠিয়াবলৈ আৰু ৰে’ল-বাছৰ টিকট কটা, টকা-পইচাৰ লেন-দেন বা বজাৰ-সমাৰ কৰিবলৈও আমাৰ অসুবিধা হ’ব।

(খ) তুমি কেতিয়াবা মোবাইল ফোন চাই-চাই মূৰ আৰু চকুত বিষ অনুভৱ কৰিছানে? …কিয় অনুভৱ কৰিছা বুলি ভাবা?

উত্তৰ: হয়, মই কেতিয়াবা বেছি দেৰি ম’বাইল ফোন চালে মূৰ আৰু চকুত বিষ অনুভৱ কৰোঁ। ম’বাইলৰ পৰা ওলোৱা পোহৰলৈ একেৰাহে চাই থকাৰ বাবেই চকুৰ ওপৰত চাপ পৰে আৰু বিষায় বুলি ভাবোঁ, যিটো কণমাণিহঁতৰ বাবে ভাল নহয়।

পৃষ্ঠা ৫৭

১১। …প্ৰীতম আৰু পাৰ্ছেল দিওঁতাজনৰ মাজত হোৱা কথাবোৰ আগবঢ়ায় নিওঁ আহা-

(সংলাপটো সম্পূৰ্ণ কৰা হ’ল)

পাৰ্ছেল দিওঁতা: দাদা, আপোনালৈ এটা পাছেল আহিছে।

প্ৰীতম: অঁ, হয় নেকি! আপুনি ক’ত আছে এতিয়া?

পাৰ্ছেল দিওঁতা: মই কৈলাশপুৰ তিনিআলিত আছোঁ?

প্ৰীতম: তিনিআলিৰ পৰা বাওঁহাতে সোমাই চনপুৰৰ চাৰি নম্বৰ ঘৰটোলৈ আহক।

পাৰ্ছেল দিওঁতা: বাৰু, মই ৫ মিনিটত পাই আছোঁ।

প্ৰীতম: হ’ব বাৰু, মই ৰৈ আছোঁ।

পৃষ্ঠা ৫৮

১২। …তাৰ পাছৰ কাহিনীভাগ কি হ’ব তোমাৰ মতে লিখা-

উত্তৰ: (কাহিনীৰ সম্ভাৱ্য সামৰণি)

…সি ডাকোৱালজনক দেখিলে। বাঘটোৱে লাহেকৈ খাপ পিটি ডাকোৱালজনৰ ফালে আগুৱাবলৈ ধৰিলে। ঠিক তেনেতে ডাকোৱালজনে কিবা এটা শব্দ শুনি সচকিত হৈ উঠিল আৰু কাষতে মাটিত খুচি থোৱা যাঠিপাটডাল হাতত লৈ থিয় হ’ল। বাঘটোৱে তেওঁক আক্ৰমণ কৰিবলৈ জঁপিয়াই দিয়াৰ লগে লগে তেওঁ যাঠিপাটেৰে বাঘটোৰ বুকুতে সুমুৱাই দিলে। বাঘটোৱে গগন ফালি চিঞৰ এটা মাৰি হাবিৰ মাজলৈ পলাই গ’ল। ডাকোৱালজনেও নিজৰ মোনাখন লৈ ততাতৈয়াকৈ সেই ঠাই ত্যাগ কৰিলে।

 

পৃষ্ঠা ৫৯

 

প্ৰকল্প

১৪। ক) তোমাৰ পৰিয়ালৰ সদস্যসকলৰ নামৰ সৈতে তেওঁলোকৰ ফোন নম্বৰৰ এখন তালিকা প্রস্তুত কৰা।

 

পৃষ্ঠা ৬২

ক্ৰিয়া-কলাপ

পাঠভিত্তিক

১। কওঁ আৰু লিখোঁ আহা-

(ক) ছবি আঁকাত উদগনি বঁটা কোনে পাইছিল?

উত্তৰ: ছবি আঁকাত উদগনিমূলক বঁটা প্ৰদীপ যাদবে পাইছিল।

(খ) বাতৰি কাকতখন কোন তাৰিখে প্রকাশ পাইছে?

উত্তৰ: বাতৰি কাকতখন ২০ জুলাই ২০২৩, বৃহস্পতিবাৰে প্ৰকাশ পাইছে।

(গ) কুইজ উৎসৱ ক’ত অনুষ্ঠিত হৈছিল?

উত্তৰ: কুইজ উৎসৱ নলবাৰী প্ৰাথমিক বিদ্যালয়ৰ প্ৰাংগণত অনুষ্ঠিত হৈছিল।

(ঘ) বাতৰি কাকতখনত কোন কোন ঠাইৰ বাতৰি প্ৰকাশ পাইছে?

উত্তৰ: বাতৰি কাকতখনত তেজপুৰ, মৰিয়নি, নলবাৰী, আৰু লামডিং (জাতিংগা) ঠাইৰ বাতৰি প্ৰকাশ পাইছে।

(ঙ) বাতৰি কাকতত প্রকাশ পোৱা বাতৰি কেইটাৰ শিৰোনাম কি কি?

উত্তৰ: বাতৰি কেইটাৰ শিৰোনাম হ’ল –

* তেজপুৰত ছবি আঁকা প্রতিযোগিতা

* মৰিয়নিত এনকেফেলাইটিছ

* নলবাৰীত কুইজ উৎসৱৰ আয়োজন

* ৰে’ল যাতায়াত ব্যাহত: জাতিংগাত ভূমিস্খলন

ভাষা অধ্যয়ন

২। …’ব্ৰহ্মপুত্ৰ’ শব্দটো পাইছা। ইয়াত ‘হ্ম’- যুক্তাক্ষৰেৰে গঠিত আন আন চাৰিটা শব্দ লিখা।

উত্তৰ: ব্ৰহ্ম, ব্ৰহ্মা, ব্ৰহ্মচাৰী, ব্ৰাহ্মণ।

৩। ক) তলত দিয়া শব্দকেইটাৰ অৰ্থ লিখোঁ আহা-

* বিশিষ্ট: অৰ্থ – বিশেষ गुण থকা, প্ৰখ্যাত বা সন্মানীয়।

* প্ৰাংগণ: অৰ্থ – ঘৰৰ আগৰ মুকলি ঠাই বা চোতাল।

* বিজয়ী: অৰ্থ – যিজনে জয় বা সাফল্য লাভ কৰিছে।

খ) অভিধানত বিচাৰি একে অৰ্থ বুজোৱা দুটাকৈ শব্দ লিখোঁ আহা-

* বিদ্যালয়: – পঢ়াশালি, শিক্ষানুষ্ঠান

* প্ৰদান: – দিয়া, অৰ্পণ কৰা

* মুকলি: – খোলা, অনাৱৃত

* গ্ৰীষ্মকাল: – গৰমকাল, নিদাঘ

* অন্ত: – শেষ, সামৰণি

* স্থায়ী: – চিৰকলীয়া, পকী

পৃষ্ঠা ৬৩

৪। বাক্য সাজোঁ আহা-

* প্রতিযোগিতা: আমাৰ বিদ্যালয়ত এখন ছবি আঁকা প্রতিযোগিতা অনুষ্ঠিত হৈছিল।

* পুথিভঁৰাল: মই পুথিভঁৰালৰ পৰা কিতাপ পঢ়িবলৈ আনো।

* বিশিষ্ট: বঁটা বিতৰণী অনুষ্ঠানলৈ এজন বিশিষ্ট শিশু-সাহিত্যিক আহিছিল।

৫। হোৱা অৰ্থ বুজোৱা শব্দৰপৰা নোহোৱা অৰ্থ বুজোৱা শব্দ লিখোঁ আহা-

* হ’ব – নহ’ব

* ক’ব – নক’ব

* খায় – নাখায়

* দিয়ে – নিদিয়ে

* শুৱে – নুশুৱে

* থোৱা – নথোৱা

৬। শুনি শুনি লিখা-

(এইটো শ্ৰেণীকোঠাত শিক্ষকৰ সহায়ত কৰিবলগীয়া শ্ৰুতলিপি।)

জ্ঞান-সম্প্ৰসাৰণ

৭। ভাবোঁ আৰু লিখোঁ আহা- তুমি জনা কেইখনমান অসমীয়া বাতৰি-কাকত আৰু আলোচনীৰ নাম লিখা।

* দৈনিক: আমাৰ অসম, অসমীয়া প্ৰতিদিন, দৈনিক অসম, নিয়মীয়া বাৰ্তা।

* মাহেকীয়া: প্ৰান্তিক, সাতসৰী, সঁফুৰা, মইনা।

পৃষ্ঠা ৬৪

৮। …তোমালোকৰ বিদ্যালয়ত এই দিৱসটো কেনেদৰে পালন কৰিবা, সেই বিষয়ে এটা বাতৰি প্ৰস্তুত কৰা।

(খালী ठाই পূৰণ কৰা হ’ল)

[শিৰোনাম: বৰিপাৰা প্ৰাথমিক বিদ্যালয়ত শিশু দিৱস পালন]

(ঠাইৰ নাম), (তাৰিখ)ঃ যোৱা ১৪ নৱেম্বৰ তাৰিখে বৰপেটা জিলাৰ বৰিপাৰা প্ৰাথমিক বিদ্যালয়ত উলহ-মালহেৰে ‘শিশু দিৱস’ পালন কৰা হয়। পুৱা ৯ বজাত শিক্ষক আৰু ছাত্ৰ-ছাত্ৰীসকলে পণ্ডিত জৱাহৰলাল নেহৰুৰ প্ৰতিকৃতিত পুষ্পাঞ্জলি অৰ্পণ কৰে। ইয়াৰ পাছত সকলোৱে মিলি এটি আৰম্ভণি গীত পৰিৱেশন কৰে। পাছত এখন সভা অনুষ্ঠিত হয়। পঞ্চম শ্ৰেণীৰ ছাত্ৰ ৰাজেনে সভাখনৰ আঁত ধৰে। কেইবাজনো ছাত্ৰই নেহৰু খুৰাৰ বিষয়ে বক্তৃতা দিয়ে। শেষত শিশুসকলৰ মাজত মিঠাই বিতৰণ কৰি দিনটোৰ সামৰণি ঘোষণা কৰা হয়।

৯। দফাটো পঢ়ি সিপিঠিৰ প্ৰশ্নবোৰৰ উত্তৰ দিয়া-

(এই পৃষ্ঠাত দফাটো দিয়া হৈছে। প্ৰশ্নবোৰ পৰৱৰ্তী পৃষ্ঠাত আছে।)

পৃষ্ঠা ৬৫

(৯ নং ক্ৰিয়া-কলাপ

ক) টেলিফোনত কাৰ কাৰ মাজত কথোপকথন হৈছিল?

উত্তৰ: টেলিফোনত মন্টু আৰু দুলুৰ মাজত কথোপকথন হৈছিল।

খ) দুলুৱে মন্টুলৈ কিয় ফোন কৰিছিল?

উত্তৰ: দুলুৱে এটা বল কিনিবৰ বাবে মন্টুৰ পৰা পাঁচ টকা ধাৰলৈ বিচাৰি ফোন কৰিছিল।

গ) বলটো কিনিবলৈ কেইটকা কম হৈছিল?

উত্তৰ: বলটো কিনিবলৈ পাঁচ টকা কম হৈছিল।

ঘ) মন্টুৱে কিয় শুনিয়ো নুশুনাৰ ভাও জুৰিছিল?

উত্তৰ: মন্টুৱে দুলুক টকা ধাৰলৈ দিব বিচৰা নাছিল, সেয়েহে সি ফোনটোৰ গণ্ডগোল হৈছে বুলি কৈ শুনিয়ো নুশুনাৰ ভাও জুৰিছিল।

ঙ) শেষত মন্টুৱে পাঁচ টকা দিবলৈ কাক কৈছিল?

উত্তৰ: শেষত মন্টুৱে মাকক দুলুক পাঁচ টকা দি দিবলৈ কৈছিল।

চ) মন্টুৰ ঠাইত তুমি হোৱা হ’লে কি কৰিলাহেঁতেন?

উত্তৰ: মন্টুৰ ঠাইত মই হোৱা হ’লে, মই বন্ধু দুলুক পাঁচ টকা ধাৰলৈ দিলোহেঁতেন আৰু তাক বল খেলি

টকাখিনি ঘূৰাই দিবলৈ ক’লোহেঁতেন।

১০। ঘেৰটোৰ ভিতৰত থকা শব্দটোৰ লগত জড়িত শব্দকেইটামান লিখোঁ আহা-

(যোগাযোগৰ মাধ্যম)

* মোবাইল ফোন

* টেলিভিছন

* ৰেডিঅ’

* বাতৰি কাকত

* চিঠি

* টেলিফোন

 

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *